Dat PearPC traag zou zijn is wel het understatement van de eeuw, tenzij ze gigantische vorderingen zouden gemaakt hebben gedurende de laatste 3 maanden. Het was niet vooruit te branden (en na vele uurtjes draaien liep de installatie bij mij vast). Daarnaast heb je ook OS X nodig om PearPC te kunnen gebruiken.
Wil je OS X, dan zal je idd een Mac moeten aanschaffen. Op Mac kan je dan wel VirtualPC draaien, die gaat aan een aanvaardbare snelheid, maar is enkel voor bureautoepassingen geschikt (niet om - 3D - Windows games op Mac te spelen dus).
Je zou op je PC ook Linux kunnen uitproberen, afhankelijk van wat je wensen/verwachtingen precies zijn.