Archief - Windows start niet meer op - system32....dll bestand ontbreekt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bountty

Legacy Member
Hallo,

daarnet wou ik mijn laptop (HP Pavilion) formatteren. Ik deed 'heropstarten' en drukte op F11 (dacht te herinneren dat dat de toets was). Opeens begint hij onder HP iets te laden, en dat duurde nogal lang en het leek mij niet dat hij een set-up aan het opstarten was om te formatteren, dus ik drukte na een tijd op de 'aan'knop zodat hij uitviel (inderdaad, dom).

Als ik hem dan probeerde op te starten kwam er een melding dat het niet kon en dat ik het bestand <windows root>/windows/system32/hall.dll moest installeren. Daarna kon je de PC heropstarten.

Dan geprobeert om via het DVD station op te starten. Windows XP disk erin, opstarten daarop, dan kom je op het scherm waar je tussen ENTER (Windows XP installeren), R (windows XP herstellen) of F3 (afsluiten) kan kiezen.

-ENTER -> 'vindt geen harde schijf'
-R -> 'geen windows geinstalleerd'
-F3 -> sluit af en start opnieuw op.


Ik zit dus volledig vast. Geen idee wat ik moet doen, kan iemand mij helpen? Dank bij voorbaat!

EDIT: alles mag dus van mijn harde schijf worden verwijderd, om XP dan gewoon te herinstalleren, dus ik heb geen bestanden meer nodig van op de laptop.

bountty

Legacy Member
Zoiets inderdaad al bekeken, maar bij stap 4 loopt het dus fout:
Druk in het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.

Dan komt er bij mij op dat er geen Windows XP op de harde schijf is geïnstalleerd, en moet ik de laptop opnieuw opstarten. 'Er zijn geen vaste schijven gedetecteerd'

Maar het heeft daar inderdaad iets met te maken, want de laatste tijd kreeg ik altijd de error 'Boot.ini' bij het opstarten.

bountty

Legacy Member
Kan het zijn dat mijn harde schijf er aan is? Laptop is toch al dik 3 jaar oud.

Exit

Legacy Member
zal sata hdd zijn en xp kent geen sata drivers => sata drivers in de cd steken via nlite, of via diskette met F6 (setup) laden.

in bios op pauze toets drukken en eens zien wat F11 juist doet (gedaan heeft)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan