Archief - windows xp activeren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pirre

Legacy Member
Er zijn hier al een hele hoop threads van, heb ze allemaal gelezen en geraak er nog niet aan uit.
Het probleem: mijn moederbord werkte niet meer, dus heb die laten vervangen in de winkel. Nu heb ik de computer terug en blijkbaar moet ik windows opnieuw activeren.
Ik krijg de keuze tussen automatische configuratie en proxyserver. Ik heb beiden geprobeerd en telkens opnieuw krijg ik: kan geen verbinding maken met activeringsserver.

Ik heb me al zot zitten zoeken naar het nummer van de helpdesk van windows en kan die maar niet vinden.

Ik zit nu al maanden zonder pc en heb deze nu toch hoognodig tijdens de examenperiode... dus begin het een beetje beu te worden :sad:

Wie kan me helpen?

Greetz

pirre

Legacy Member
Ik krijg dus het beeld met de gebruikers, na de gebruiker te hebben gekozen en het juiste paswoord te hebben intgetypt krijg ik de melding dat windows moet geactiveerd worden.
Als ik daar alles stappen van volg vragen ze mij te kiezen tussen automatische configuratie en proxyserver. Ik heb beiden geprobeerd en krijg telkens hetzelfde antwoord: kan geen verbinding maken met activeringsserver.

Die nummers van de helpdesk van icrosoft zijn ofwel onjuist, ofwel betalend (https://support.microsoft.com/oas/default.aspx?st=1&as=1&as=1&tzone=-60&gprid=1173&timestmp=633991984536169505&ps=1&acty=ProductList&ctl=productlist&wf=PID&trl=PID~ProductList&c=SMC&ln=nl&prid=8322&gsaid=240429)

start -> run -> slui 04 (MET spatie)
Snap ik niet goed, ben echt een computerleek... :/

greetz

Skoebiedoe

Legacy Member
Als je belt met een gsm moet je naar dat betalende nummer bellen.

Skoebiedoe

Legacy Member
Heb mijn mobo ook veranderd en moest zowel win als office terug activeren en kreeg dat schermpke dus ook.(was gene nieuwe install maar een reeds bestaande en reeds geactiveerde install)
Heb eerst gebeld naar dat gratis nummer en na selectie van de taal krijgt ge dan stomweg te horen dat dat nummer alleen maar bereikbaar is met een vaste lijn en niet via gsm en dat je dus dat betalende nummer moest bellen. ;) (ik gberuikte dus mijne gsm)

enticore

Legacy Member
Hmm, ik heb da recent nog gebeld me ne GSM zonder probleem.

Kreeg zelfs de optie om die besvestigingscode per SMS te krijgen.

wiseguy4

Legacy Member
Vroeger ging dat gratis nummer met gsm want ik heb dat wel 3keer gedaan.(ik formateer veel) dan opeens ging dat nietmeer dan was dat gratis nummer ne faxnummer echt rare gastjes bij microsoft nu pak ik de betalende die werkt perfect via sms niet beschikbaar!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan