Unrach
Legacy Member
Hey allemaal,
Ik probeer een normale Windows XP SP3 versie te installeren op mijn externe Firewire 800 LaCie schijf van 250GB. Ik heb er al een partitie van 20GB op gemaakt, geformatteerd als FAT.
Ik had mijn WinXP cd ingestoken en opgestart daarmee geprobeerd WinXP te installeren op de externe HD. Maar zonder succes. Blijkbaar kan je dit niet op deze normale manier doen.
Ik heb al USB versies gevonden, maar die zijn iets van een 60MB en dus geen volledige winXP en ik geloof ook nie dat die 100% in orde zijn.
Wat ik wel had gevonden was een tutorial om de bestanden van de WinXP cd aan te passen zodat het wel werkt. Maar blijkbaar gaat dit alleen maar bij sommige PC's en dus geen macjes.
Nu vroeg ik me dus af of er toch een manier is? Ik heb een intel macbook pro. Ik was eventueel al aan het denken om het te installeren via VMware fusion maar dan zit ik met een soort image. De bedoeling is dat ik ook echt via mijn winxp kan opstarten en niet in een virtuele machine zit.
Enige ideeën?
Alvast bedankt!
Edit: Ik zie ook dat ik de Windows XP embedded version heb. In heb wat in het diagonaal zitten opzoeken en meen mij te herinneren dat het daarmee wel ging? Maar wat is dit embedded version voor iets?
Ik probeer een normale Windows XP SP3 versie te installeren op mijn externe Firewire 800 LaCie schijf van 250GB. Ik heb er al een partitie van 20GB op gemaakt, geformatteerd als FAT.
Ik had mijn WinXP cd ingestoken en opgestart daarmee geprobeerd WinXP te installeren op de externe HD. Maar zonder succes. Blijkbaar kan je dit niet op deze normale manier doen.
Ik heb al USB versies gevonden, maar die zijn iets van een 60MB en dus geen volledige winXP en ik geloof ook nie dat die 100% in orde zijn.
Wat ik wel had gevonden was een tutorial om de bestanden van de WinXP cd aan te passen zodat het wel werkt. Maar blijkbaar gaat dit alleen maar bij sommige PC's en dus geen macjes.
Nu vroeg ik me dus af of er toch een manier is? Ik heb een intel macbook pro. Ik was eventueel al aan het denken om het te installeren via VMware fusion maar dan zit ik met een soort image. De bedoeling is dat ik ook echt via mijn winxp kan opstarten en niet in een virtuele machine zit.
Enige ideeën?
Alvast bedankt!
Edit: Ik zie ook dat ik de Windows XP embedded version heb. In heb wat in het diagonaal zitten opzoeken en meen mij te herinneren dat het daarmee wel ging? Maar wat is dit embedded version voor iets?