Archief - Windows XP op Firewire HD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Unrach

Legacy Member
Hey allemaal,

Ik probeer een normale Windows XP SP3 versie te installeren op mijn externe Firewire 800 LaCie schijf van 250GB. Ik heb er al een partitie van 20GB op gemaakt, geformatteerd als FAT.

Ik had mijn WinXP cd ingestoken en opgestart daarmee geprobeerd WinXP te installeren op de externe HD. Maar zonder succes. Blijkbaar kan je dit niet op deze normale manier doen.

Ik heb al USB versies gevonden, maar die zijn iets van een 60MB en dus geen volledige winXP en ik geloof ook nie dat die 100% in orde zijn.

Wat ik wel had gevonden was een tutorial om de bestanden van de WinXP cd aan te passen zodat het wel werkt. Maar blijkbaar gaat dit alleen maar bij sommige PC's en dus geen macjes.

Nu vroeg ik me dus af of er toch een manier is? Ik heb een intel macbook pro. Ik was eventueel al aan het denken om het te installeren via VMware fusion maar dan zit ik met een soort image. De bedoeling is dat ik ook echt via mijn winxp kan opstarten en niet in een virtuele machine zit.

Enige ideeën?


Alvast bedankt!


Edit: Ik zie ook dat ik de Windows XP embedded version heb. In heb wat in het diagonaal zitten opzoeken en meen mij te herinneren dat het daarmee wel ging? Maar wat is dit embedded version voor iets?

Unrach

Legacy Member
Tis precies toch nie zo simpel om zo iets te doen..
Niemand die hier ervaring mee heeft?

Zero Grav

Legacy Member
Lijkt mij meer een vraag voor het Windowsforum, dus 'k ga em gewoon even verplaatsen.

Exit

Legacy Member
embedded => zit in een rom chip (zoals gsm, pda, ...)

xp installren op usb of firewire => windows zal traag booten/werken wegens dat usb/firewire traag is tov interne hdd.
tenzij firewire800 eventueel

probleem zit hem (voor firewire) is dat de pc (bios) firewire moet aanspreken als bootdevice wat vrijwel nergens voorkomt, usb daarentegen wel, dat wordt wel door de meeste biossen aanzien als mogelijke bootoptie.

booten met windows cd en als windows setup de hdd ziet dan kunt ge daarop installen
eventueel dienen drivers via diskette (of integreren in de cd met nlite) die de controller aanspreken (sata, firewire mss, ....) via F6 knop bij booten van cd.

Unrach

Legacy Member
Exit zei:
embedded => zit in een rom chip (zoals gsm, pda, ...)

xp installren op usb of firewire => windows zal traag booten/werken wegens dat usb/firewire traag is tov interne hdd.
tenzij firewire800 eventueel

probleem zit hem (voor firewire) is dat de pc (bios) firewire moet aanspreken als bootdevice wat vrijwel nergens voorkomt, usb daarentegen wel, dat wordt wel door de meeste biossen aanzien als mogelijke bootoptie.

booten met windows cd en als windows setup de hdd ziet dan kunt ge daarop installen
eventueel dienen drivers via diskette (of integreren in de cd met nlite) die de controller aanspreken (sata, firewire mss, ....) via F6 knop bij booten van cd.


Tis ne firewire800 dak heb. Als ik boot met de win cd, zie ik de firewire HD er tussen staan maar als ik dan op installeren duw dan geeft hij een foutmelding dat het niet gaat.
Ik vind er ook zeer weinig over op google, denk dat het dan waarschijnlijk niet mogelijk is zonder uw installatie bestanden te gaan aanpassen..

Ik voeg me af trouwens.. wat als ik met bootcamp, windows op mijn mac zet en die windows partitie dan cloon naar mijn externe HD. Zou dat lukken denk je?

Unrach

Legacy Member
Zero Grav zei:
Lijkt mij meer een vraag voor het Windowsforum, dus 'k ga em gewoon even verplaatsen.

Er is een groot verschil met windows op ne PC installeren of op ne mac installeren. Daarom had ik het in de apple forum gezet. Mja.. ur the boss ;-)

Exit

Legacy Member
Unrach zei:
Er is een groot verschil met windows op ne PC installeren of op ne mac installeren. Daarom had ik het in de apple forum gezet. Mja.. ur the boss ;-)

ja en neen
de seyup is net hetzelfde, enkel dat het daar via bootcamp geswitched wordt.

en neen, kopie van de bootcamp install zal ook niet werken => pc moet kunnen booten vanaf firewire om te beginnen.

via progje nlite kunt ge drivers toevoegen, dus daarmee eventueel eens de firewire drivers toevoegen en zien of dat dan de setup verder kan gaan, maar of hij daarna zal booten van die firewire is ook al te betwijfelen.

of volgende links eens doorlopen voor het toch te testen/proberen ...
http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-187245.html
http://www.techimo.com/forum/applic...xp-sp3-firewire-drive-boot-issue-how-fix.html
http://forums.techguy.org/hardware/763632-booting-windows-xp-usb-firewire.html
http://www.911cd.net/forums//index.php?showtopic=21242

Unrach

Legacy Member
Exit zei:
ja en neen
de seyup is net hetzelfde, enkel dat het daar via bootcamp geswitched wordt.

en neen, kopie van de bootcamp install zal ook niet werken => pc moet kunnen booten vanaf firewire om te beginnen.

via progje nlite kunt ge drivers toevoegen, dus daarmee eventueel eens de firewire drivers toevoegen en zien of dat dan de setup verder kan gaan, maar of hij daarna zal booten van die firewire is ook al te betwijfelen.

of volgende links eens doorlopen voor het toch te testen/proberen ...
Using a Firewire Drive to boot windows from [Archive] - Mac Forums
Windows XP SP3 Firewire Drive Boot Issue: HOW TO FIX! - Tech Support Forums - TechIMO.com
Booting windows xp from usb/firewire hard disk - Tech Support Guy Forums
Boot from USB/Firewire HD without BIOS support, Fake Signature Method - The CD Forum

Merci, in eens van die links had iemand ne post gemaakt me tdeze link:
Accelerate Your Mac News Archive for Monday, April 17th, 2006

Ik ga het dit weekend eens bekijken, ik hoop dat het werkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan