Archief - Windows+linux partities...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
Ok het zit dus zo...

Ik heb nen brakke install van linux en ik wil dat er dus zo snel mogelijk AF.
Linux staat speciaal op een andere partitie, nl E:

Simpele vraag: hoe format ik deze partitie :confused:

Aangezien XP ze niet herkent...en via linux installer blijkt het me ook niet te lukken

help me out on this one, thanks ;)

guRuh

Legacy Member
update: ik kan in windows, maar ik kan uiteraard die linux partitie niet zien...

wat egdaan

Psychokillah

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
dit kan je via partition magic doen denk ik :)

Jup, enige probleem Partition Magic is niet gratis, en me de trial kun je zo goed als niets doen(formateren misschien wel, durf ik ni zeggen)

Fdisk is ook een alternatief.
Of via Knoppix cdtje effe booten.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Psychokillah zei:
Jup, enige probleem Partition Magic is niet gratis, en me de trial kun je zo goed als niets doen(formateren misschien wel, durf ik ni zeggen)

Fdisk is ook een alternatief.
Of via Knoppix cdtje effe booten.

ook waar. Je kan het ook doen via fdisk idd, of cfdisk (als je linux gebruikt) ik zou persoonlijk dit laatste gebruiken, da's "semi-grafisch" :p

kon je ook niet bij je windowsinstallatie je partities heraanleggen trouwens?

dJeez

Legacy Member
Op Windows XP (Pro althans) :
Start, Control Panel, Administrative Tools, Computer Management (of alternatief op de desktop rechtsklikken op My Computer en dan Manage).
Dan zie je links een boomstructuur waar ergens (2e item) Storage zou moeten staan, klik daar op Disk Management. Nu zie je alle partities staan. Klik daar rechts op de Linux partitie(s), en selecteer Delete Partition, maak dan een nieuwe partitie aan en formatteer die.

guRuh

Legacy Member
delete partition gaat dus niet...

hij hrkent da als "beschikbare ruimte", leuk e

dJeez

Legacy Member
Maar als hij die als beschikbare ruimte beschouwt kan je er toch zonder probleem een nieuwe partitie in creëren, of niet? Anders zal idd enkel een Linux tool als fdisk (of PM onder Windows, maar daar heb 'k al rare zaken mee aan de hand gehad) uitkomst kunnen bieden...

BTW Je hoeft Linux niet opnieuw te installeren om dit te kunnen doen, een LiveCD volstaat.

guRuh

Legacy Member
gvd e

ik kon dus weer in windows geraken door gewoon met floppy te booten...

Maar nu heeft mijn klote broer weeral zijn fucking willeke door proberen te duwen om die linux wel te doen werken... resultaat: als ik met de floppy boot geeft hij "problem with boot hardware configuration"

:mad::mad:

kzen echt pissed off want er staan ZEER belangrijke files op die HD (en geen andere pc in dees huis heeft S-ATA HDD's)

Dus zeg me nu eens wa dak moet doen, kzie het ff niet meer ziten :mad:

dJeez

Legacy Member
Uw broer zijn nekske omdraaien kan al helpen :p.

j/k

Zoals hierboven staat, booten van een Windows opstartdisk of CD, naar de recorvery console gaan en dan fixmbr uitvoeren. En zeg dan aan uw broerke dat hij VMWare, CoLinux of een live Linux distributie (Knoppix vb.) moet gebruiken ipv uw Windows setup te verneuken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan