Archief - Zal een verhoging van download en uploadsnelheid mijn game performance verhogen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Subai

Legacy Member
Hoi allemaal,

Onlangs vroeg mijn pa aan mij of het goed zou zijn om ons abonnement bij Telenet te veranderen (hij krijgt een tijdelijke tussenkomst bij zijn werk). Er zijn een aantal zaken die veranderen en bij 2 ervan vroeg ik mij af of het mijn "online-gaming" zou beïnvloeden:

Oude:
Downloadsnelheid 20 Mbps
Uploadsnelheid 1 Mbps

Nieuwe:
Downloadsnelheid 30 Mbps
Uploadsnelheid 1,25 Mbps

Zal dit als ik bijvoorbeeld een MMORPG of een online shooter speel mijn lag, ping enzovoorts verbeteren? Ik vraag mij dus af of die zaken een invloed hebben op online gaming...

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Exit

Legacy Member
weinig of niets
download al helemaal niet, upload zou kunnen helpen maar aangezien die al 1mbps was zal er geen merkbare verschil zijn.

check gewoon eens wat de upload/download verbruik is van de game, dan weet ge meteen of verhoging iets uithaalt (dumeter, bwmeter, ...)

Subai

Legacy Member
Exit zei:
weinig of niets
download al helemaal niet, upload zou kunnen helpen maar aangezien die al 1mbps was zal er geen merkbare verschil zijn.

check gewoon eens wat de upload/download verbruik is van de game, dan weet ge meteen of verhoging iets uithaalt (dumeter, bwmeter, ...)

Bedankt Exit, jij weet écht alles ;)

MiniJeffrey

Legacy Member
Er zijn maar weinig, zelfs geen waarschijnlijk, games die zo intensief een internetlijn opconsumeren dat je baat hebt bij een verhoging. Games verbruiken misschien enkele tientallen kbps max dus dat zal het niet zijn.

Lag/ping heeft meestal met externe zaken te maken. Server die te ver is, de route die onderbroken wordt en via een omweg geleid wordt, packetloss, je hardware die even stuttert waardoor het lijkt alsof je internet even hapert, ... Zolang je geen download/uploadclients aanzet tijdens het gamen moet je met je huidig abo méér dan goed genoeg kunnen gamen.

Subai

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
Er zijn maar weinig, zelfs geen waarschijnlijk, games die zo intensief een internetlijn opconsumeren dat je baat hebt bij een verhoging. Games verbruiken misschien enkele tientallen kbps max dus dat zal het niet zijn.

Lag/ping heeft meestal met externe zaken te maken. Server die te ver is, de route die onderbroken wordt en via een omweg geleid wordt, packetloss, je hardware die even stuttert waardoor het lijkt alsof je internet even hapert, ... Zolang je geen download/uploadclients aanzet tijdens het gamen moet je met je huidig abo méér dan goed genoeg kunnen gamen.

Merci voor de verduidelijking :)

Fraggie

Legacy Member
MiniJeffrey zei:
Er zijn maar weinig, zelfs geen waarschijnlijk, games die zo intensief een internetlijn opconsumeren dat je baat hebt bij een verhoging. Games verbruiken misschien enkele tientallen kbps max dus dat zal het niet zijn.

Lag/ping heeft meestal met externe zaken te maken. Server die te ver is, de route die onderbroken wordt en via een omweg geleid wordt, packetloss, je hardware die even stuttert waardoor het lijkt alsof je internet even hapert, ... Zolang je geen download/uploadclients aanzet tijdens het gamen moet je met je huidig abo méér dan goed genoeg kunnen gamen.
Afstand zou ik niet in rekening brengen.

Hell

Legacy Member
zou de ping ook niet verlagen met een snellere lijn vb. om connectie te maken met amerikaanse servers ?

Fraggie

Legacy Member
Hell zei:
zou de ping ook niet verlagen met een snellere lijn vb. om connectie te maken met amerikaanse servers ?
Nee, snelheid heeft niets te zien met "fysieke" snelheid. Pingen met 10Mb gaat even snel als 100Mb.

Exit

Legacy Member
Hell zei:
zou de ping ook niet verlagen met een snellere lijn vb. om connectie te maken met amerikaanse servers ?

nope
zie het als een snelweg die een vakje bij krijgt
capaciteit en snelheid 'kan' hoger maar hangt nog altijd af van de afrit (en eventuele omleidingen tijdens werken enzo) die de uiteindelijke snelheid bepalen.
als ge de volledige snelheid opgebruikt en dan uitbreiden/verhogen, dan wel maar als het al niet benut wordt heeft het ook geen zin om te verhogen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan