Archief - BMW 116d 2009 TE KOOP BLACKLINE EDITION

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

prekii

Legacy Member
Dankje!!

Ja ik doe hem eigelijk weg omdat ik een automaat wil. Deze is wel echt een canon om mee te rijden :D De nieuwe gaat de looks van space grey m3 hebben. Dus donkergrijs en al de rest zwart :D BMW liefhebber hier

georgiodavid

Legacy Member
prekii zei:
Dankje!!

Ja ik doe hem eigelijk weg omdat ik een automaat wil. Deze is wel echt een canon om mee te rijden :D De nieuwe gaat de looks van space grey m3 hebben. Dus donkergrijs en al de rest zwart :D BMW liefhebber hier

Groot gelijk! Automaat en niets ander nooit niet meer. Rijd al 4 j op 150pk automaat;)

prekii

Legacy Member
Nu heb ik 197pk onder mijn gat met 420nm. Ik heb toch besloten met ouders ^^ om voor de m3 te gaan. VROEM VROEM

desolation

Legacy Member
bezint eer ge begint, onderhoudskosten van een M3 zijn PAKKEN hoger dan een 330i/335i. running costs evenzeer, gezien dat ne grote atmosferische benzinemotor is die serieus wat zuipt.

een E90 335d gaat na remap naar 340pk & 680Nm koppel, met DPF delete zelfs 360 & 710Nm. das echt niet veraf van M3 vermogen, maar het is wel een veel "goedkopere" wagen om mee te rijden.

prekii

Legacy Member
Ik stap af van diesel door di rupo ;) Benzine maakt veel mooier geluid en rijd veel aangenamer. Ok een diesel heeft meer koppel maar so what? Ik ben vandaag gaan zien voor een 330i 272pk en een m3 306pk. Ik heb eerder een voorkeur naar de 330i omdat deze full full options is (leder, navi, sensors, automaat, pedals). Enkel bij de 330i is het brandstofsysteem een mindere, deze moet ik dus nog grondig eens nakijken voor ik hem aanschaf. De 330i ziet er het zelfde uit, ook uitgerest met m3 pack (zwart roof, zware velgen, spiegel, niertjes, etc.) Beide te clean. Ik wil voor de 330i gaan maar het brandstofsysteem houd me tegen.

desolation

Legacy Member
Waarom gaat ge dan niet voor bv een 328i ?
Zal in aankoop wat duurder zijn, maar running costs gaan veel lager liggen (verbruik, taksen, verzekering).
Door het feit dat het nen turbomotor is ook goed te chippen.
Als de nog te duur is kunt ge ook altijd is kijken naar een 335i E90, na remap ligt die op 370pk/520Nm. De E90 M3 is 420pk/400Nm. Het zou mij verbazen als de M3 dan nog serieus sneller is...
Alpina B3 Bi-Turbo is overigens ook nog zo geen slechte optie.

Een M3 306pk, das dan een model dat ik eerlijk gezegd niet ken. E36, E46, E90 hebben allemaal meer vermogen :)

prekii

Legacy Member
335i was ook een optie maar die hebben heel veel adders onder het gras. Ja de 335i heeft 306pk, vergis me steeds. Ik ben liefhebber e92 :D

Xivit

Legacy Member
Dat van die diesel is inderdaad wel dikke rip... nog maar juist een audi A3 gekocht... uiteraard in diesel lol ...
Anyway ziet er heel mooie bmw uit...! gl!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan