Archief - Energiemeter: DIY Kyoto Wattson Classic

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cloink

Legacy Member
Deze: Energeno design and manufacture products and services to assist people to maximise the efficiency of their energy usage and energy generation both online

Filmpje:
[video=youtube;BBt_i3NJbt0]http://www.youtube.com/watch?v=BBt_i3NJbt0[/video]

5 jaar gebruikt in het vorige huis, krijg hem in het nieuwe niet meer geïnstalleerd. Werkt nog perfect en is erg leuk (en informatief) ding! Ideaal om bv. sluimerverbruik in de gaten te houden of abnormaal stroomverbruik in de smiezen te krijgen (als uw vrouw den oven bv. weer eens niet uitgezet heeft :p). Kan ook aan de PC worden gehangen om i.c.m. de software (ergens op hun site te downloaden) uw verbruik te analyseren.

Meegeleverd: de Wattson zelf, de draadloze meter incluis klem om rond uw hoofdleiding te klemmen en een niet-originele stroomadapter (werkt ook op batterijen, maar dat werd ik zelf beu :) ).

Minimumprijs: 50€
Meeneemprijs: 100€
Opbieden per 5€
Winnaar is diegene die 72u lang niet overboden is

Op te halen in Halle (Zoersel), of op te sturen via een methode naar keuze, doch op kosten én risico van de koper!

W00pER

Legacy Member
Waarom krijg je hem niet meer geïnstalleerd?

Maw wat moet er aanwezig/bereikbaar zijn om hem te installeren?
Wat met zonnepanelen?

cloink

Legacy Member
Je moet hem rond je hoofdleiding (dus eigenlijk net na de teller van je netbeheerder, de kabel richting uw zekeringskast) klemmen met deze clip. Mijn hoofdleiding is te dik (althans het omhulsel). Vroeger trok ik die wat naar beneden en dan kon ik er zo aan, nu lukt me dat niet.

Wat betreft zonnepanelen: denk niet dat deze dat ondersteunt. Ik zie op hun site nl. een speciale versie daarvoor: Wattson Solar Plus Solar, the PV Energy monitor display that shows when you have free electricity available

cloink

Legacy Member
Sorry, kost nieuw nog steeds zo'n 150€, 25€ is dus écht te weinig (50€ is eigenlijk al zeer goedkoop, neen?). :-(

Freeeke

Legacy Member
Ik kon maar proberen
emoji14.png
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan