Archief - achtergrond muziek op website zonder onderbreking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Om te beginnen, ja ik weet het, geen muziek op site enz... maar ik vraag het toch :) en ja er is een knop om die uit te zetten

Titel zegt alles, is dit mogelijk? Flash mag ook, maar liefst nie

In html kan men framesets gebruiken heb ik ontdekt, maar wil niet echt werken, ofwel doe ik het niet goed. Bestaat er nog een andere manier?

bedankt!

DJ_ILLEGAL

Legacy Member
goh, ik had ergens gelezen dat dit via AJAX mogelijk zou zijn,

dat laat je toe om maar bepaalde delen van je site te reloaden en jij zelf kan instellen welke delen niet , waarop jij dan je achtergrond muziek steekt.

GregoryCo

Legacy Member
Ok bedankt, maar ik zit met het probleem dat ik een site maak in XHTML 1.0 Transitional, waardoor frames raar gaan doen?
Ik heb alles omgezet in kleine letters, maar het werkt niet.

Dit is de code van op de pagina waar er onder andere muziek moet opkomen:
Code:
<frameset rows="0,*" frameborder=0 border=0 framespacing=0>
<frame name="muziek" src="muziek_aan.htm">
<frame name="hoofd" src="home.htm">
</frameset>

En dit van de muziek pagina zelf:
Code:
<object class id="clsid:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" width="0" height="0" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab" type="application/x-oleobject">
<param name="filename" value="docs/Imagine.mp3">
<param name="autostart" value="true">
<param name="loop" value="true">
<embed src="docs/Imagine.mp3" width="0" height="0" type="audio/midi" pluginspace="http://www.apple.com/quicktime/download/" autostart="true" autoplay="true" loop="false"></embed> </object>

Wat doe ik verkeerd?

GregoryCo

Legacy Member
Hmm wil precies nog niet lukken :s
Ik probeer verder

edit: nevermind :) het is toch gelukt, ik had een domme fout gemaakt

maar hij wil toch nog niet reageren in frames :( hij stopt nog altijd en speelt opnieuw af bij volgende pagina

kzal haar overtuigen om die muziek weg te laten

GregoryCo

Legacy Member
erg bedankt voor de moeite, is vriendelijk :) maar er wordt nergens een muziekbestand opgeroepen zie ik? uiteindelijk kom ik weer hetzelfde uit normaal

El_L4mor

Legacy Member
hoe ik het doe:

1) flash spelertje
2) content laden in een iframe

Je moet sowieso frames gebruiken, daar kan je niet omheen. Zonder frames gaat je browser sowieso de pagina herladen als je naar een andere pagina (link) gaat. Je kan dan nog zo veel fancy scriptjes gebruiken als je wil om het muziekje terug te starten van waar het gestopt is, je zal altijd met een pauze zitten.
Als je frames gebruikt, of iframes, hoef je maar je player in een andere frame te zetten als je content. Bij het klikken op een link laat je alleen de content frame refreshen, en klaar is kees.

En aangezien iframes netter en handiger zijn als gewone frames...

Flash is trouwens zeer gemakkelijk om zoiets in te maken. 3 lijntjes actionscript, en dan een heel klein beetje ontwerp. Ik kan niets van flash maar heb met behulp van een tutorial zo eens iets gemaakt. Bovendien kan je zo ook gewoon gelijk welk bestand laten afspelen dat je wil (je upload dus een apparte mp3 of wav file die dan wordt afgespeeld).

GregoryCo

Legacy Member
Ok bedankt voor de info

Op mijn website werk ik met divs, ik moet toch niet alles omzetten naar frames toch he?

El_L4mor

Legacy Member
zet een iframe in 1 div... problem solved

of gebruik de klassieke frames. Dan zal je wel een en ander moeten hercoden, hangt ervanaf.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan