Archief - [ALG] Oprichting Gamebedrijf > Geïnteresseerden gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

steinerwarrior

Legacy Member
Aloha, men naam is Stijn (a.k.a Greenbert).
Graag zou ik een klein gamebedrijfje oprichten.Mensen die al enige ervaring hebben met C/C++ mogen zich gerust aanmelden. Ook animators/designers, texture designers, modellers ... meld gerust aan. Het is niet de bedoeling dat je al geavanceerd bezig bent met het programmeren of maken van games. Ik heb gewoon de bedoeling om ervaring op te doen.
Ik zou dit bedrijfje willen oprichten rond maart-april van 2006. Daarbij zou er ook een website moeten worden opgericht. Dit is ook een taak waar iemand voor zal verantwoordelijk worden gesteld. Dus Webdesigners die goed overweg kunnen met Photoshop en Dreamweaver of andere programma's mogen zich gerust ook aanmelden. Vind ik niemand hiervoor dan neem ik de taak wel van webdesigner over.
De bestanden zouden worden doorgegeven aan elkaar via MSN, idem het bespreken. De naam waaronder de kleine games en (test) 3D programma's zouden worden uitgegeven is Warsoft (Gamehouse).Deze naam is echter nog niet definitief.Members met een andere suggestie? Feel free om tips te geven.

Dus concreet: Heb je interesse? Geef dan je mail op en dan kunnen we verder bespreken over wat je mogelijkheden zijn en je ervaringen. Dit zijn de mijne alvast.


Leeftijd: 17
Beroep: Student (Wetenschappen-Wiskunde)
Functie: programmeren, webdesign (Photoshop)
Ervaring: C++ / C# / HTML-CSS / PHP & MYSql / DirectX / Photoshop.

Voor de rest nog de allerbeste wensen aan iedereen op het Forum:woohoo:

Psychokillah

Legacy Member
Ik wil hier nu niet de pessimist uithangen, maar kheb toch enkele serieuze opmerkingen en bedenkingen:

- ok, je moet ergens beginnen, maar zou je niet beter al wat zaken in de startblok zetten (ideetjes, website, requirements, ...). Mensen kopen geen lucht he
- voor je in grote termen begint te spreken: hou het even bescheiden als je nog nergens staat. Je bent 17 jaar, dus over een "bedrijf" oprichten is er al geen sprake. Laat staan dat je ergens iets van geldlijke activa gaat aanbieden. Noem het gewoon een groepje enthousiastelingen die trachten om een game te gaan bouwen.
- wat zijn eigenlijk je doelstellingen?
- welke ervaring heb jij/je medewerkers(als die er al zijn)?
- ...

Hourences, Vich vul mij gerust aan, jullie ken pas ech het klappen van de zweep ;)

killgore

Legacy Member
is dit bedrijf of gewoon weer het zoveelste online projectje?

edit: het 2e dus, gezien uw leeftijd

ge hebt sjans dak blok heb en dus totaal geen goesting om veel te replien, ik vertrouw erop dat er andere goede zielen zijn die u idee compleet de grond zullen inboren :).

1 iets (da nie over gamedev gaat): bij een deftige site komt wat meer kijken dan wat afbeeldingskes, daar zijnde: xhtml,css,js,php met mysql, ... . Der zijn zeer veel mensen die prachtig tekeningskes kunnen maken maar wiens site op zen best vrij traag in IE werkt.

Krueger

Legacy Member
Kleine gok, je verveelde je deze morgen, je dacht "ik ben jong, en ik wil wel iets in het leven", en toen kwam je op het lumineuze idee:
"Ik start een gamesbedrijf op! Haleluja! Ik maak een post op een paar fora, ik zoek massa's mensen, met zo weinig mogelijk informatie te geven, kwestie van het kaf van het koren te scheiden."
Of om het even anders te zeggen, neem je niet te veel hooi (om in de sfeer te blijven) op je vork? Misschien u eerst eens aansluiten bij een teamke om te zien hoe alles in zijn werk gaat. Of als je het toch 100% serieus meent, en er echt wil voor gaan, en je al ervaring hebt: Misschien eens wat meer info geven over jezelf, wat je zelf kan, wat je al gemaakt hebt, en wat je van plan bent?

Want zo denk ik niet dat er echt veel serieuse enthousiastelingen zullen zijn om uw gamesbedrijf mee op te richten.

steinerwarrior

Legacy Member
Mensen leer eerst eens deftig lezen:

1) er staat gamebedrijfJE
2) het is een bedrijfje dat kleine games (mini) en kleine 3D programmatjes maakt. En gewoon ja om met zen 3 of meerdere ervaring op te doen.
3) Ik denk wel dat ik betere sites kan ontwerpen en ontwikkelen dan jouw Killgore, ge zou beter je mond houden.
4) die oprichting van dat gamebedrijfje heb ik al veel langer in men hoofd.
5) Volgens mij hoor jij (Killgore) hier gewoon niet thuis bij die thread (en moet je er ook geen commentaar op geven) .Al wie erg geïnteresseerd is in games boort een gamebedrijf niet in. Dus jij bent allesinds geen echte gamer.:angry:
Dus hou je buiten deze thread. Want er komt toch zever uit je mond.
6) Het is duidelijk dat er hier een samenzwering is tussen members van het forum om anderen de grond in te boren. Zonder de makers van games, die al hun werk en tijd steken in het programmeren en designen van een game zou iedereen hier gewoon geen games kunnen spelen. Jullie hebben gewoon GEEN RESPECT voor initiatiefnemers.

Bubbling Zombie

Legacy Member
steinerwarrior zei:
2) het is een bedrijfje dat kleine games (mini) en kleine 3D programmatjes maakt. En gewoon ja om met zen 3 of meerdere ervaring op te doen.
wie gaat daarvoor betalen?
3) Ik denk wel dat ik betere sites kan ontwerpen en ontwikkelen dan jouw Killgore, ge zou beter je mond houden.
5) Volgens mij hoor jij (Killgore) hier gewoon niet thuis bij die thread (en moet je er ook geen commentaar op geven) .Al wie erg geïnteresseerd is in games boort een gamebedrijf niet in. Dus jij bent allesinds geen echte gamer.:angry:
Dus hou je buiten deze thread. Want er komt toch zever uit je mond.
ik betwijfel het. Killgore is constant aan m'n kop aan't naggen wanneer we nog eens nwn gaan spelen. Dus 't is wel degelijk een gamer ;) (soon killgore, soon :p)
6) Het is duidelijk dat er hier een samenzwering is tussen members van het forum om anderen de grond in te boren. Zonder de makers van games, die al hun werk en tijd steken in het programmeren en designen van een game zou iedereen hier gewoon geen games kunnen spelen. Jullie hebben gewoon GEEN RESPECT voor initiatiefnemers.

ze hebben wel respect, maar ook realiteitszin.

Krueger

Legacy Member
Moeniehuilen hoor

steinerwarrior zei:
Mensen leer eerst eens deftig lezen:

1) er staat gamebedrijfJE
So? De essentie blijft dezelfde.
2) het is een bedrijfje dat kleine games (mini) en kleine 3D programmatjes maakt. En gewoon ja om met zen 3 of meerdere ervaring op te doen.
waarom een bedrijf, en waarom niet gewoon een team maken? En waarom zouden we bij jou moeten joinen, en niet die 18425483 andere mensen die met hetzelfde idee afkomen, zijnde:
- ik heb een idee voor een spel
- ik ga op een forum mensen zoeken
- ik geef totaal geen uitleg, de mensen zullen wel joinen, want ik ben geloofwaardig(er dan al de rest)
3) Ik denk wel dat ik betere sites kan ontwerpen en ontwikkelen dan jouw Killgore, ge zou beter je mond houden.
Laat eens iets zien, kwestie dat we een idee hebben wat voor vlees we in de kuip hebben. (dan hebben we toch al een idee wat jouw webdesign kwaliteiten zijn, wat uiteraard nog niets zegt over jouw gamedev kwaliteiten)
4) die oprichting van dat gamebedrijfje heb ik al veel langer in men hoofd.
fantastisch. En welke concrete stappen heb je al ondernomen buiten deze post te zetten. (dan bedoel ik qua opzoeking, recruiting, investering,...)
5) Volgens mij hoor jij (Killgore) hier gewoon niet thuis bij die thread (en moet je er ook geen commentaar op geven) .Al wie erg geïnteresseerd is in games boort een gamebedrijf niet in. Dus jij bent allesinds geen echte gamer.:angry:
Dus hou je buiten deze thread. Want er komt toch zever uit je mond.
Hoe kan Killgore een gamesbedrijf in de grond boren dat er nog niet is? Face it, zoals je je hier komt voorstellen heb je niets, presenteer je niets, en is jouw credibiliteit 0,0.
6) Het is duidelijk dat er hier een samenzwering is tussen members van het forum om anderen de grond in te boren. Zonder de makers van games, die al hun werk en tijd steken in het programmeren en designen van een game zou iedereen hier gewoon geen games kunnen spelen. Jullie hebben gewoon GEEN RESPECT voor initiatiefnemers.
Er is geen samenzwering, je bent echter persoon 5312 die hier met derzlfde topic afkomt, zijde:
- ik heb een voor een spel
- ik ga op een forum mensen zoeken
- ik geef totaal geen uitleg, de mensen zullen wel joinen, want ik ben geloofwaardig

Nogmaals, TOON IETS CONCREET.
en geen respect voor initiatiefnemers? Boe fucking hoe. Zo kan iedereen initiatief nemen, keer een postje met een idee op het forum zetten, daar heb ik idd niet echt respect voor. Als je een paar mooie dingen zou tonen zou mijn respect zienderogen stijgen.
Je

dJeez

Legacy Member
Je weet toch dat je als minderjarige niet zomaar een bedrijf kan oprichten (je kan het niet zelf, 1 van je ouders zou borg moeten staan, ...)? Wat is de bedrijfsvorm? Wie levert het startkapitaal? Wat is je business plan? Welke markt/publiek wil je eigenlijk aanboren? (Minigames, voor wie, voor wat?) Welk is het platform? Waar is je SWOT analyse ( :evil: )? Hoe ga je de games verkopen? ...

Een bedrijf richt je niet tussen de soep en de pattatten op.

Zou je niet beter gewoon een open source project opstarten of zo? Dan kan je je ei kwijt en kan iedereen die dat wil meehelpen en er uit leren.

killgore

Legacy Member
steinerwarrior zei:
Mensen leer eerst eens deftig lezen:

1) er staat gamebedrijfJE
2) het is een bedrijfje dat kleine games (mini) en kleine 3D programmatjes maakt. En gewoon ja om met zen 3 of meerdere ervaring op te doen.
3) Ik denk wel dat ik betere sites kan ontwerpen en ontwikkelen dan jouw Killgore, ge zou beter je mond houden.
4) die oprichting van dat gamebedrijfje heb ik al veel langer in men hoofd.
5) Volgens mij hoor jij (Killgore) hier gewoon niet thuis bij die thread (en moet je er ook geen commentaar op geven) .Al wie erg geïnteresseerd is in games boort een gamebedrijf niet in. Dus jij bent allesinds geen echte gamer.:angry:
Dus hou je buiten deze thread. Want er komt toch zever uit je mond.
6) Het is duidelijk dat er hier een samenzwering is tussen members van het forum om anderen de grond in te boren. Zonder de makers van games, die al hun werk en tijd steken in het programmeren en designen van een game zou iedereen hier gewoon geen games kunnen spelen. Jullie hebben gewoon GEEN RESPECT voor initiatiefnemers.

Om de paar maand is er hier wel eentje die denkt, och ik ben zo speciaal, ik ga eens een gameproject starten en iedereen die mij zegt dat dit gaat mislukken en dit geen goed project is is achterlijk. Resultaat: ze sleuren een 2_tal mensen met toekomst en 10 zonder toekomst in gamedev mee in een 3-maand durend, tijdsverspillend project.
DAAROM mijn reply, en als ge al zo agressief moet antwoorden dan betwijfel ek sterk of ge geschikt zijt om een team te leiden.

Om nu eens uw zaken te beantwoorden:
1) zelfs al is het "je", ge zijt 17 en moogt dus wettelijk geen eigen bedrijf starten, het blijft een project(je). Bedrijf is veel te hoog gegrepen.
2) Dat is idd al wat realistischer (sjans), ma mini-gamepjes,mini-programmatjes, daar heb je geen bedrijf of zo voor nodig hoor, leer/doe je nog steeds best op je eentje! Kom dan gewoon zeggen: ik heb goesting om wat te leren en zoek mensen om me te helpen want ik kan bv. geen models maken, maar NEEN, jij moet het groot zien: hey, join men gamebedrijf. Wete, ik ben mssch maar een jaar ouder as gij, ma ik zit ier gvd al een pak langer als u en heb er al 10-20 zoals u zien komen en gaan.
3)Ik heb nergens gezegd dak top ontwerper of zo ben. Ik weet echter wel iets (vrij veel zelfs) af van webdevelopment, moogde gerust hier op het webdesign forum gaan vragen.
4)zeggen ze echt allemaal ..., en iedereen heeft heir weleens het idee denk ik: later zouk toch graag eens een eigen project professioneel uitwerken. De meesten zijn echter slim genoeg om in te zien dat dat voorlopig nog niet gaat.
5) Hiervoor heb ik u reported, rechtstreekse aanval en ge moogt content zijn als het ge geen temp ban krijgt sinds rules verstrengd zijn! Wete wa, toevallig zit ik hier al vanaf dat dit forum bestond, toevallig heb ik meegewerkt vanaf het begin aan de site www.gamedesign.be (hoe klein die ook is). Toevallig ben ik gvd 1 van enige die tenminste iets voor dees community (belgische gamedev community ter verduidelijking) probeert te doen. Ik denk dak gvd wel het recht heb om te spreken. Merk hierbij op, voor je weer verkeerd interpreteert: ik heb nergens gezegd dak een supergoeie gamedev ben he, want ik ben tenminste nog genoeg bij verstand om in te zien dak nog steeds amateur blijf, hoe lang ek er mij ook mee bezighoudt en dat ik met mssch een heel klein beetje geluk vich of zo ooit kan volgen als programmeur bij een deftig gamedev bedrijf!
6) Nee, wij hebben al zoveel mensen als jou zien komen en gaan. Het ergste aan hun is niet dat we achteraf veel belgisch gamedev talent verliezen (hoewel gij mssch uitzondering kunt zijn, ge kon tenminste al iets voor ge met dit idee begon). Het ergste is dat die vaak enkele nieuwelingen met zich meesleuren die wel vrij veel talent hebben en achteraf het niet zien zitten om nog verder te doen met gamedev na 2 maand verspild te hebben.

edit: en algemeen: ik boorde U niet te grond in, als ge deftig leest heb ik er letterlijk bijgezet: uw idee. De simpele reden hiervoor: lees alles wat ik heb gezegd, het is ten eerste al 100 keer gedaan en heeft ten tweede bijna geen kans van slagen. Merk op dat dit optmistisch is en dat velen de 'bijna' zouden weglaten.
ik betwijfel het. Killgore is constant aan m'n kop aan't naggen wanneer we nog eens nwn gaan spelen. Dus 't is wel degelijk een gamer (soon killgore, soon )
Op het moment is den blok me spijtig genoeg ingehaald en is men vrije tijd ook lang vervlogen, tblijft ook bij wat sp'en

IceSkull[BE]

Legacy Member
ken je ZELF C++?
kan je ZELF een heus project leiden?
kan je werken met een of andere API zoals OpenGL of DirectX? zo nee,
zal het text based worden vrees ik ;)

btw, ik ga niet zeggen dat ik pro ben... heb net gedaan met basis c++ te leren, en ik ben nu net begonnen met een DirectX boek te lezen...

killgore

Legacy Member
IceSkull[BE] zei:
ken je ZELF C++?
kan je ZELF een heus project leiden?
kan je werken met een of andere API zoals OpenGL of DirectX? zo nee,
zal het text based worden vrees ik ;)

btw, ik ga niet zeggen dat ik pro ben... heb net gedaan met basis c++ te leren, en ik ben nu net begonnen met een DirectX boek te lezen...
eh :unsure: :
Leeftijd: 17
Beroep: Student (Wetenschappen-Wiskunde)
Functie: programmeren, webdesign (Photoshop)
Ervaring: C++ / C# / HTML-CSS / PHP & MYSql / DirectX / Photoshop.

Vich

Legacy Member
Wehehe, alweer zo'n thread.

steinerwarrior zei:
Mensen leer eerst eens deftig lezen:
1) er staat gamebedrijfJE
Het is en blijft een bedrijf. Ik vraag me af: Heb je eerder al een aantal projecten gemanaged en een team beheerd?
2) het is een bedrijfje dat kleine games (mini) en kleine 3D programmatjes maakt. En gewoon ja om met zen 3 of meerdere ervaring op te doen.
Ervaring op doen is super! ... maar door middel van een bedrijf oprichten is een economische schande. Er zijn teveel bedrijven die failliet gaan tegenwoordig doordat ze beheerd worden door mensen die niet weten waar ze aan beginnen.
3) Ik denk wel dat ik betere sites kan ontwerpen en ontwikkelen dan jouw Killgore, ge zou beter je mond houden.
5) Volgens mij hoor jij (Killgore) hier gewoon niet thuis bij die thread (en moet je er ook geen commentaar op geven) .Al wie erg geïnteresseerd is in games boort een gamebedrijf niet in. Dus jij bent allesinds geen echte gamer.:angry:
Dus hou je buiten deze thread. Want er komt toch zever uit je mond.
Killgore is een van de weinige mensen die in het gamedesign wereldje mijn respect verdient, omdat hij zich al bewezen heeft. Wat heb jij al gedaan?
Ja, laten we selectief mensen uit topic bannen omdat ze een andere mening hebben! :eek: 't Gaat 'm niet over 't feit dat je wel of niet van games houdt, maar over het feit dat iets wel of niet geloofwaardig overkomt.
Iedereen mag commentaar geven op iedereen, dat is juist het nut van een forum. Zolang die commentaar onderbouwd is en geen scheldtirade, dan zou daar niks mis mee moeten zijn. Ik vind persoonlijk dat de bovenstaande commentaar grotendeels terecht is.
Enneuh: Ik ben dan vast ook geen gamer? :+
6) Het is duidelijk dat er hier een samenzwering is tussen members van het forum om anderen de grond in te boren. Zonder de makers van games, die al hun werk en tijd steken in het programmeren en designen van een game zou iedereen hier gewoon geen games kunnen spelen. Jullie hebben gewoon GEEN RESPECT voor initiatiefnemers.
Er is nergens een samenzwering op dit forum. Men betwist gewoon de haalbaarheid van je project en dat is - in mijn mening - terecht.

Ik zeg dus niet dat het onmogelijk is voor jou om een bedrijfje op te starten. Wat ik wel zeg is dat het niet overtuigend overkomt. Daarom de vragen:
- Wat voor games(maakt niet uit of het groot of kleine games zijn) heb je reeds ontwikkeld met C++/DirectX?
- Welke ervaring met het leiden van teams heb je?

dJeez zei:
Je weet toch dat je als minderjarige niet zomaar een bedrijf kan oprichten (je kan het niet zelf, 1 van je ouders zou borg moeten staan, ...)? Wat is de bedrijfsvorm? Wie levert het startkapitaal? Wat is je business plan? Welke markt/publiek wil je eigenlijk aanboren? (Minigames, voor wie, voor wat?) Welk is het platform? Waar is je SWOT analyse ( :evil: )? Hoe ga je de games verkopen? ...

Een bedrijf richt je niet tussen de soep en de pattatten op.

Zou je niet beter gewoon een open source project opstarten of zo? Dan kan je je ei kwijt en kan iedereen die dat wil meehelpen en er uit leren.
Dat vraag ik me ook af.

Unzip Attack

Legacy Member
dit is lachwekkend gewoon. meer voeg ik daar niet aan toe :-)

fretn

Legacy Member
de reden waarom iedereen hier zo reageerd is omdat de meesten al zelf ondervonden hebben hoe HARD het is om iets uit de grond te stampen en hoe nog veel HARDER het is om een (online) project te finishen

Hourences

Legacy Member
Threadstarter heeft denk ik al dan niet onbewust nogal wat onhandige woordkeuzes gemaakt, zoals zoveel mod teams zich te pro proberen voor te doen
Als ge zegt bedrijf gaan mense daarop in hakken he :)
Ik denk da uw originele vraag en intentie eerder neer kwam op "ik zoek paar mense om same ervaring op te doen en mss samen wat kleine projectjes te doen"
Ik denk da da eerder uw bedoeling was, if not dan nja, wake up ofzo :)
Had ge da zo getypt had geen of weinig flame gehad, nu net wel door uw woordkeuzes
Tis omda der elke week hier iemand sta met een exact zelfde thread als die van uw da de mensen ni echt bepaald enthousiast meer zijn :)

Ni flame trouwens, killgore zei zijn mening meer ni
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan