MasterOfTerror
Legacy Member
Ik besef dat het weinig met programming of gamedesign zelf heeft te maken, maar ik heb voor school de opdracht een persoon te interviewen die een ICT diploma heeft van het hoger onderwijs en men zoektocht was tot dusver redelijk onsuccesvol. (multimedia, electronica-ict, etc.. is toegestaan)
Dus hierbij vraag ik jullie om mij een mail te sturen met antwoord op de vragen indien u dit wenst te doen. (email: [email protected] / [email protected])
De vragen:
a) Was het vroeger, en is het nu nog altijd makkelijk om met uw diploma op de arbeidsmarkt aan de bak te komen?
b) Hebt u op de arbeidsmarkt al voor verrassingen gestaan ivm uw diploma: bijvoorbeeld taken die u opgedragen krijgt of kreeg die u met dit diploma niet verwacht had?
c) Hebt u het gevoel dat u met uw diploma in heel wat bedrijven en bedrijfssectoren terecht kan of hebt u de indruk dat uw diploma heel strikt vastlegt waar u kan gaan werken?
d) Wat verwacht men in een bedrijf eigenlijk van een afgestudeerde? Wat is het belangrijkste: kennis, ervaring, sociale omgang, flexibilieit, inzet of iets anders?
e) Wordt uw diploma naar uw aanvoelen voldoende gewardeerd (financieel, qua promotiekansen) Met andere woorden: hoe staat uw directie tegenover uw diploma (vinden ze het belangrijk, zeer belangrijk, zijn er veel te veel afgestudeerden met uw diploma, is het diploma door de jaren heen bijvoorbeeld minder belangrijk geworden?).
f) Zijn er in het bedrijf wetten en regels die u niet verwacht had (bv ivm diefstal, beveiliging, omgang van de werknemers met elkaar, lenen van materiaal van het bedrijf, enz..)?
g) Wat is de beste raad die u beginnende studenten in uw diplomarichting kunt meegeven?
Gelieve ook uw afstudeer richting te vermelden en indien u wenst ook uw naam.
Alvast hartelijk dank.
Dus hierbij vraag ik jullie om mij een mail te sturen met antwoord op de vragen indien u dit wenst te doen. (email: [email protected] / [email protected])
De vragen:
a) Was het vroeger, en is het nu nog altijd makkelijk om met uw diploma op de arbeidsmarkt aan de bak te komen?
b) Hebt u op de arbeidsmarkt al voor verrassingen gestaan ivm uw diploma: bijvoorbeeld taken die u opgedragen krijgt of kreeg die u met dit diploma niet verwacht had?
c) Hebt u het gevoel dat u met uw diploma in heel wat bedrijven en bedrijfssectoren terecht kan of hebt u de indruk dat uw diploma heel strikt vastlegt waar u kan gaan werken?
d) Wat verwacht men in een bedrijf eigenlijk van een afgestudeerde? Wat is het belangrijkste: kennis, ervaring, sociale omgang, flexibilieit, inzet of iets anders?
e) Wordt uw diploma naar uw aanvoelen voldoende gewardeerd (financieel, qua promotiekansen) Met andere woorden: hoe staat uw directie tegenover uw diploma (vinden ze het belangrijk, zeer belangrijk, zijn er veel te veel afgestudeerden met uw diploma, is het diploma door de jaren heen bijvoorbeeld minder belangrijk geworden?).
f) Zijn er in het bedrijf wetten en regels die u niet verwacht had (bv ivm diefstal, beveiliging, omgang van de werknemers met elkaar, lenen van materiaal van het bedrijf, enz..)?
g) Wat is de beste raad die u beginnende studenten in uw diplomarichting kunt meegeven?
Gelieve ook uw afstudeer richting te vermelden en indien u wenst ook uw naam.
Alvast hartelijk dank.

