Archief - [ALG][modelling] tutorials gezocht voor simpele auto's voor game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arten

Legacy Member
hallo,

Ik zit nu in Finland op erasmus en volg het vak "game programming".
Op zich heel intressant, we leren een game te maken in visual studio en directx 9 met c#.

Nu is het probleem dat we dus ook 3D objecten nodig hebben en ik en een vriend hebben ooit wel eens met 3D max geknoeid. Nu moeten we dus een aantal HEEL SIMPELE autootjes maken, en ik vroeg me af of niemand hier een aantal goeie tutorials hiervoor weet. We zijn zeker geen specialisten maar we kunnen wel onze plan trekken normaal maar we zoeken iets dat zo simpel mogelijk is. De meeste tutorials die we gevonden hebben zijn voor echte high detail 3D renders en dat is niet wat we zoeken. het moet echt zo simpel en low polygon mogelijk zijn aangezien het voor onze game is (die er wsch uitziet zoals een jaren 80 spel).

Als er iemand meer wilt weten over deze riching ofzo, je mag me altijd pm-en. Ook beta-testers zijn welkom :D :D

alvast heel erg bedankt!

Xoliul

Legacy Member
Met C# ? En waarom geen C++ ?

Anyway, als je het echt heel simpel wil houden, heb je geen tutorial nodig. Maak dan gewoon een box met wat extrudes, en versleep de vertices wat enzo. Dan blijft het ook simpel als je wil texturen.

Maar euh, als je je bezig hougt met en game met auto's, wil dat zeggen dat je iets van car physics programmeert ? Hoe ver ga je hierin? Ben er zelf ook me bezig voor de moment, misschien dat het interessant is om te horen hoe jij het doet.

Tyfius

Legacy Member
Xoliul zei:
Met C# ? En waarom geen C++ ?

Anyway, als je het echt heel simpel wil houden, heb je geen tutorial nodig. Maak dan gewoon een box met wat extrudes, en versleep de vertices wat enzo. Dan blijft het ook simpel als je wil texturen.

Maar euh, als je je bezig hougt met en game met auto's, wil dat zeggen dat je iets van car physics programmeert ? Hoe ver ga je hierin? Ben er zelf ook me bezig voor de moment, misschien dat het interessant is om te horen hoe jij het doet.
Omdat C# en DirectX / XNA redelijk goed samengaan. C++ is te zwaar om studenten geïnteresseerd te houden op 1 jaar tijd.

Kijk eens op 3D Total, daar staan een aantal basic car modelling tutorials op.

Arten

Legacy Member
nja
kheb mij vergist :d
tis inderdaad c++, was niet echt goed wakker denk ik :D

en het is inderdaad moeilijk om ons geintresseerd te houden :p

merci voor 3D total, ik zal het eens bezien
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan