Archief - ASP: localhost Q

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NinjaTune

Legacy Member
Voor het vak webtechnologie moet ik een quiz maken in asp.
Om een asp web application te openen heb je je localhost nodig. Je moet dus een webserver opzetten. Ik weet dat je daarvoor XP Professional nodig hebt, die heb ik, maar hoe kan ik nu zorgen dat ik een webserver op mijn pc heb?

We moeten de quiz maken in de map Inetpub\wwwroot, maar ik kan mijn basisbestand om mee te werken niet maken omdat visual basic mijn http://localhost niet vindt. Die bestaat waarschijnlijk nog niet.
Hoe maak ik dus een localhost op mijn pc?!

Kheb het nodig om aan dat project te werken, want ik kan er dus niet aanwerken, en ik kan geen nieuw asp web application openen omdat er geen localhost aanwezig is op mijn pc.

Kan iemand mij verder helpen?!

Alvast bedankt.

killer bel

Legacy Member
download een programma zoals apache, coldfusion installeer het die maakt automatisch een localhost aan waarop je websites lokaal kan draaien met ondersteuning van php, asp, databases

voor in google apache of coldfusion dan zou je toch zeker moeten vinden!

Smoerf

Legacy Member
cd van windows xp derin pleuren en dan kiezen om extra componenten te installeren.

IIS installeren, en klaar is kees normaal.

killer bel

Legacy Member
Smoerf zei:
cd van windows xp derin pleuren en dan kiezen om extra componenten te installeren.

IIS installeren, en klaar is kees normaal.

daaroor heb je natuurlijk xp nodig, indien je home hebt kan je beter die servers installeren, anders is iis aan te raden:)

Smoerf

Legacy Member
Hij heeft XP professional. Ik gebruik zelf apache, maar ik heb asp niet (meer) nodig, dus geen probleem. als je asp applicaties moet maken kan je denk ik maar beter IIS installeren ipv Apache en één of andere unstable asp toestand.


Edit:
Even vlug een oude howto online gezet. (d'r kunnen wel wat fouten inzitten, maar we spreken hier over een tutorial van zo'n 3 jaar geleden)
http://jochen.tensixtytwo.com/webserver

killer bel

Legacy Member
Smoerf zei:
Hij heeft XP professional. Ik gebruik zelf apache, maar ik heb asp niet (meer) nodig, dus geen probleem. als je asp applicaties moet maken kan je denk ik maar beter IIS installeren ipv Apache en één of andere unstable asp toestand.

true,

maar voor een simpele quiz zal apache wel goed genoeg zijn zeker:p

NinjaTune

Legacy Member
oké thx voor de hulp!

ff proberen.
Ik heb inderdaad xp professional

NinjaTune

Legacy Member
ASP.NET

@smoerf, ik ben nu even die dotnetfx aan het afhalen die te vinden is onder asp.net op die webserver info pagina van jou. Meebe dat dat daarmee werkt

Smoerf

Legacy Member
Mocht ik van jou zijn zou ik wel IIS gebruiken. Ik denk niet dat asp.net zal werken op een apache webserver. Dat is net de klote microsoft mentaliteit. Microsoft producten voor microsoft producten. dus ik vrees dat je met je apache weinig succes zal hebben.

Boddah

Legacy Member
heel dien apache shit, dotnetfixed en wat nog heb je totaal niet nodig.
IIS installeren en tis klaar. ik snap niet waarom je het moeilijk wilt maken als het makkelijk ook kan.

NinjaTune

Legacy Member
omdat ik er niet veel van ken ;p
ma nu werkt et inderdaad met die IIS te installeren!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan