Archief - ASP.NET: Hoe site online publishen ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

La Esterella

Legacy Member
Ik ga binnekort aan een site in asp.net beginnen. Deze zal gekoppeld zijn aan een database in MS SQL Server 2000. Ik zou deze site dan online willen zetten maar heb geen idee waar ik dit precies moet doen. Ik weet dat je onder een users.skynet.be/...../website geen asp.net pagina's kan draaien en zeker geen database ondersteuning hebt. Ik veronderstel dat ik dus webspace moet aankopen die dat ondersteund ? Waar kan ik dat ergens precies ? Welke stappen moet ik ondernemen ?

MVG

maatje

Legacy Member
ASP is een servergestuurd dus je moet een serverside software hebben. Maar ASP.Net is geintegreerd in VB.Net dus gewoon IIS laten draaien en je hebt uw eigen site onder uw webserver (localhost)

La Esterella

Legacy Member
maatje zei:
ASP is een servergestuurd dus je moet een serverside software hebben. Maar ASP.Net is geintegreerd in VB.Net dus gewoon IIS laten draaien en je hebt uw eigen site onder uw webserver (localhost)

Ja weet ik wel maar localhost is toch offline ? Ik wil hem online uploaden dat em bekijkbaar is op een www.naamvandesite.be bv.

Tyfius

Legacy Member
De sticky hier lezen en een hosting provider zoeken die ASP.NET support. Uploaden doe je met een eenvoudige FTP client.

maatje

Legacy Member
La Esterella zei:
Ja weet ik wel maar localhost is toch offline ? Ik wil hem online uploaden dat em bekijkbaar is op een www.naamvandesite.be bv.
dat klopt maar je kan online draaien als je uw ip-adres doorgeeft naar andere mensen. Als mensen surfen naar uw ip-adres worden ze doorgelinkt naar de site. Het blijft wel onveilig. Je kan ook domeinnaam laten registreren en koppelen aan die ip-adres.

http://www.no-ip.com/ ,dat is een site waar je uw domeinnaam kunt registreren. En dan een programmatje installeren om uw domeinnaam online te krijgen. Het is wel in deze zin "http://uwnaam.no-ip.info

orez

Legacy Member
maatje.... aub zwijg. Dit is niet van toepassing, hij zoekt een hosting die 24-24 beschikbaar is. Dit gaat niet met een ADSL/Telenet lijntje...

Topic closed btw --> alle info vind je in onze stickies.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan