Archief - ASP.NET: Javascript gebruiken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

crimineels

Legacy Member
Yo,

Ik heb zojuist men website geupload.. Kom ik erachter dat geen enkele msgbox werkt. Blijkbaar is dat een server side control..

Dus: Een alertje van javascript doet hetzelfde maar dan client side.. Weet er misschien iemand hoe ik dit kan laten uitvoeren in een asp.net pagina met VBScript. Dus eigenlijk hoe roep ik vanuit VBScript een Javascript op?

If gelukt Then
MsgBox("personeelslid succesvol verwijderd", MsgBoxStyle.MsgBoxSetForeground, "")

Deze MsgBox zou dus vervangen moeten worden door een alert van javascript..

Iemand hier ervaring mee? :help:

AsinuS

Legacy Member
in uwe pageload

Me.BtnDelete.Attributes.Add("onclick", "return alert('personeelslid succesvol verwijderd');")

Of als ge eerst wilt controleren en pas als het effectief verwijderd is uit je database: Je maakt een javascript functie, de aanroep zet je in een panel met visible= "false". Is de operatie gelukt zet je het panel op zichtbaar. Je pagina wordt dan opnieuw gerenderd waardoor je alert zal verschijnen.

Grtz

crimineels

Legacy Member
AsinuS zei:
in uwe pageload

Me.BtnDelete.Attributes.Add("onclick", "return alert('personeelslid succesvol verwijderd');")

Of als ge eerst wilt controleren en pas als het effectief verwijderd is uit je database: Je maakt een javascript functie, de aanroep zet je in een panel met visible= "false". Is de operatie gelukt zet je het panel op zichtbaar. Je pagina wordt dan opnieuw gerenderd waardoor je alert zal verschijnen.

Grtz

Hoe doe je de aanroep in het panel?

BloodSeaker

Legacy Member
AsinuS zei:
in uwe pageload

Me.BtnDelete.Attributes.Add("onclick", "return alert('personeelslid succesvol verwijderd');")

Of als ge eerst wilt controleren en pas als het effectief verwijderd is uit je database: Je maakt een javascript functie, de aanroep zet je in een panel met visible= "false". Is de operatie gelukt zet je het panel op zichtbaar. Je pagina wordt dan opnieuw gerenderd waardoor je alert zal verschijnen.

Grtz

WTF :|


Zo NIET dus.
ASP.NET heeft een functie om javascript te laten uitvoeren, 2 zelfs.
Eentje is this.registerclientscriptblock en de andere is this.registerstartupscript. Verschil is dat de eerste je javascript rendert net na de <form> tag en dat de tweede je javascript rendert net voor de </form> tag. Ik gebruik meestal de 2e functie en die roep je dan aan als volgt
this.registerstartupscript("UNIEKENAAM", "<script type=\"text/javascript\">alert('Het is gelukt, proficiat!!');</script>"

Opgelet, bovenstaande is C#, als je het in VB doet met je de \" vervangen door "" en ook this vervangen door Me

crimineels

Legacy Member
BloodSeaker zei:
WTF :|


Zo NIET dus.
ASP.NET heeft een functie om javascript te laten uitvoeren, 2 zelfs.
Eentje is this.registerclientscriptblock en de andere is this.registerstartupscript. Verschil is dat de eerste je javascript rendert net na de <form> tag en dat de tweede je javascript rendert net voor de </form> tag. Ik gebruik meestal de 2e functie en die roep je dan aan als volgt
this.registerstartupscript("UNIEKENAAM", "<script type=\"text/javascript\">alert('Het is gelukt, proficiat!!');</script>"

Opgelet, bovenstaande is C#, als je het in VB doet met je de \" vervangen door "" en ook this vervangen door Me

Ja ok. Maar als ik dit ingeef krijg ik volgende fout: "Runtime error: Only content controls are allowed directly in a content page that contains content controls"

Voor alle duidelijkheid ik wil dit dus uitvoeren vanuit het vbscript (dus binnen de Script tags), om een of ander reden geeft m altijd problemen als m erges "</script>" zie staan, dus ook in registerstartupscript..

Heeft er misschien iemand een klein voorbeeltje, is misschien makkelijker :d
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan