Archief - ASP.NET: Print + scrollbars

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

crimineels

Legacy Member
Yo,

Ik ben bezig met een asp.net 2.0 website. Ik zou graag een bepaald stuk van de pagina willen afdrukken, maar dan passend naar A4.

-Weet er iemand een goei javascriptje om een bepaald deel van de pagina af te laten drukken, en om dit stuk evt. aan te passen aan A4 formaat, desnoods pagina liggend laten afdrukken..

Omdat de info op mijn pagina over een hele week gaat (7 dagen langs elkaar) maak ik gebruik van scrollbars. Is het mogelijk om enkel een scrollbar onderaan te zetten? (als ik style= "overflow: scroll" gebruik voegt hij rechts ook een scrollbar toe en die heeft totaal geen nut)

Greets

BloodSeaker

Legacy Member
Beste is om een aparte CSS te maken en dan in je code deze te includen met media="print"

Daar kun je dan de elementen die je niet wilt printen op visibility: none en display: none zetten. Verder gewoon wat uittesten wat betreft font-sizes en dergelijk

crimineels

Legacy Member
BloodSeaker zei:
Beste is om een aparte CSS te maken en dan in je code deze te includen met media="print"

Daar kun je dan de elementen die je niet wilt printen op visibility: none en display: none zetten. Verder gewoon wat uittesten wat betreft font-sizes en dergelijk

Ok zal k is probere.. Met de scrollbars iemand ervaring?

BloodSeaker

Legacy Member
Mss met een voorbeeldsite of zo, maar wat bedoel je in hemelsnaam met: enkel onderaan een scrollbalk :/

crimineels

Legacy Member
BloodSeaker zei:
Mss met een voorbeeldsite of zo, maar wat bedoel je in hemelsnaam met: enkel onderaan een scrollbalk :/

Ja kijk: ik zet mijn form op overflow="scroll".
Hierdoor zet m rechts ne scrollbar om verticaal te scrollen, en onderaan ne scrollbart om horizontaal te scrollen.

Ik moet ni vertikaal kunnen scrollen binnen da form, enkel horizontaal..

BloodSeaker

Legacy Member
crimineels zei:
Ja kijk: ik zet mijn form op overflow="scroll".
Hierdoor zet m rechts ne scrollbar om verticaal te scrollen, en onderaan ne scrollbart om horizontaal te scrollen.

Ik moet ni vertikaal kunnen scrollen binnen da form, enkel horizontaal..

Logisch toch, je zet immers het expliciet op scroll? Beter is dan overflow: auto te gebruiken, zodat hij enkel een scrollbar toont indien die nodig is

crimineels

Legacy Member
BloodSeaker zei:
Logisch toch, je zet immers het expliciet op scroll? Beter is dan overflow: auto te gebruiken, zodat hij enkel een scrollbar toont indien die nodig is

Ok bedankt :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan