Archief - BEGINNER: eerste cartune

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D-1337

Legacy Member
wel nice , maar volgens mij niet de ideale auto/foto om mee te pictunen

Moloch

Legacy Member
idd, ze hebbe het mij al gezegd ze maja, twas een probatie :) bumpers en andere carroserie toevoegingen zal maar later komen want ik kan het tbh nog nie (deftig), vooral die scales en transforms nemen nogal veel tijd in beslag, maja; da kom wel :)

D-1337

Legacy Member
kvind het al zeer mooi voor uw eerste keer.

alleszins al veel beter dan mijn eerste :sop:

Moloch

Legacy Member
danke :) diene carbon is ook een pain in the ass om te maken in psp -_- maarja nu overstappe naar ps zallek toch nie doen, ben psp te gewoon, dus tzal zo ook moeten lukken :lol:

Moloch

Legacy Member
thanks :) int vervolg neem ik wel een simpeler model ze, het donker kleur is ook al nie simpel om te veranderen, en kheb damn lang aan die afwerking bezig geweest :)

dresse

Legacy Member
in tegenstelling tot de meeste cartunes vindk deze wel knap. Misschien kwamen er minder "skills" aan te pas, maar deze straalt een leuk evil/oud sfeertje uit.
en dienen blur werkt wel in dees geval, doet me een beetje denken aan "skycaptain and the world of tomorrow"..

LunchBox

Legacy Member
imo straalde het "origineel" dat sfeertje al uit.. dus schoon blauw ogen zetten op een griet met schoon groene ogen lijkt me nu weinig bijzonders. rond de rechtervoorband zie je nog duidelijk een "brush-veeg" staan trouwens.. en precies hetzelfde onder de voorgrill, misschien beide niet zichtbaar op de topicstarter zijn scherm omdat de kleurinstellingen ni goed staan.

FEW

Legacy Member
wel tof gedaan, het resultaat doet me denken aan de film sin city :) dezelfde filter. alleen de wielen vind ik wa minder geslaagd

Moloch

Legacy Member
LunchBox zei:
imo straalde het "origineel" dat sfeertje al uit.. dus schoon blauw ogen zetten op een griet met schoon groene ogen lijkt me nu weinig bijzonders. rond de rechtervoorband zie je nog duidelijk een "brush-veeg" staan trouwens.. en precies hetzelfde onder de voorgrill, misschien beide niet zichtbaar op de topicstarter zijn scherm omdat de kleurinstellingen ni goed staan.

die strepen zijn geen brushes ze :) gewoon een weerpsiegeling van licht op diene bumper, op den originele ziet ge het nog beter aangezien diene blur filter het iets ofwa verdonkerd, kheb het zo gelaten om toch nog wat vorm in de voorbumper te laten zien, zodat het geen compleet zwart stuk is

toch allemaal bedankt voor het advies :)

enja als iemand eventueel ne site weet met wielen waar ook hetgeen achter het wiel zichtbaar is (remschijf/blokken enz) moogt ge het gerust meedelen :)

Suphafly

Legacy Member
LunchBox zei:
imo straalde het "origineel" dat sfeertje al uit.. dus schoon blauw ogen zetten op een griet met schoon groene ogen lijkt me nu weinig bijzonders. rond de rechtervoorband zie je nog duidelijk een "brush-veeg" staan trouwens.. en precies hetzelfde onder de voorgrill, misschien beide niet zichtbaar op de topicstarter zijn scherm omdat de kleurinstellingen ni goed staan.

maar vind je het lelijk?
allé gij geeft goeie kritiek ma
ge zegt u mening niet
ni dat da moet ma 'k ben gewoon nieuwschierig aahja
't is ni omdat het mss niet moeilijk was dat het ni mooi is nietwaar?
hier moet niet op geantworod worden maar het mag :p

LunchBox

Legacy Member
lelijk vind ik het niet neen, buiten dan die brush strokes die me eerder retoucheer fouten lijken. moesten ze er niet staan vind ik het op zich geen misse prent - maar als je dan terugkijkt naar de afbeelding die gedownload was ervoor.. nuja, het origineel blijft beter in mijn ogen dus dan mag je zelf bepalen of de pictune geslaagd is. had je nu van de eindfoto de beginfoto gemaakt had'k een heel ander boek met lovende woorden erbij genomen. (iets gedetailleerd zwart schilderen is namelijk veel eenvoudiger dan iets dat vol zwart is gedetailleerder te maken - bv. bij het logo vooraan, een gom nemen is snel gebeurd niwaar)

enfin, op het einde hoop ik dat het toch maar draait om betere photoshop technieken onder de knie te krijgen, daarvoor dienen retouche-testjes over't algemeen dus als je'r uit hebt bijgeleerd zal dat wel positief zijn zeker :)

sexymofo

Legacy Member
Lunchbox, heb je misschien een goede link of tip om een scherm goed te calibreren

Moloch

Legacy Member
@mofo:
http://pages.prodigy.net/ecmorris/tips/monitor.htm

@lunch: da zijn geen brushes :p kheb daar zelf nie aangeweest, das gewoon een weerspiegeling van het licht op diene bumper, ge ziet het zelf nog beter op het origineel, alleen diene soft focus (bloom effect) verdonkerd het iets, kheb het zo gelaten om toch nog iets van vorm in diene voorbumper te hebben, moest em volledig zwart zijn zou ge nie zien dat er nog een opening onder die grille vanvoor is en zou het nie echt kloppen met de lichtweerkaatsing

LunchBox

Legacy Member
@lunch: da zijn geen brushes kheb daar zelf nie aangeweest
--
denk dat we niet over hetzelfde spreken hoor, want op het origineel zijn die strokes niet terug te vinden. in bijlage een afbeelding met de regio's waar'k ze terugzie - de levels zijn (walgelijk) aangepast om het hopelijk op uw slecht gecalibreerde monitor ook te kunnen tonen. moogt het nu draaien of keren zoals je wil, maar dit zijn editeer-fouten, en ik vermoed dat je ze zelf niet ziet op jouw beeldscherm. (heb dat zelf ook'ns meegemaakt met'n slechte crt)

brushstrokes.jpg

Moloch

Legacy Member
den helft van die aanduidingen bennek zelf nie aangeweest ze (voorbumper), en tis nie de bedoeling dat het eindresultaat zo overbight word é, zo ziet ge wel de fouten maar zo word het uiteindelijk nie, en mijne monitor staat perfect gecalibreerd, mss staat den uwe te bright?, en der staat trouwens beginner voor een reden é.. het kan beter, het kan altijd beter, maar het was dan ook een éénmalige probatie, geen 2dagen werk é

maar om het direct walgelijk te noemen.. kbedoel, kheb hier al veel slechter gezien bij meer ervaren mensen, ne mens word gene pro in een paar uur é.. en vergeet nie dat PSP niet zoveel mogelijkheden en opties bied als PS

LunchBox

Legacy Member
uhm.. ik denk dat je m'n post verkeerd hebt begrepen moloch, ik heb zelf een overbright afbeelding online gezet om beter aan te tonen waar die regio's zijn waar ik het over heb, en mijn afbeelding is om die reden zo 'walgelijk' overbelicht.. tging dus niet over de jouwe. (niet te snel in defensie vliegen)

wat ik dus wil zeggen is dat je wellicht de regio's - die ik op mijn standaard ingestelde tft bemerk - zelf niet ziet, en daarom verwijst naar "die zaten al in het origineel".. ik vind ze namelijk niet terug in dat origineel, dus nogmaals: ergens is daar gebrushed geweest of met een gom gepasseerd geweest bij het inplakken van uw nieuwe velgen, en op mijn scherm zie je die fouten nog. op de jouwe niet, nuja ze staan er dus weldegelijk.

begrijp je waar'k naartoe wil? kzie strepen, gij ziet ze ni, kzeg waar ze staan, ge zegt die staan op het origineel ook, kverduidelijk over welke strepen ik het heb want ze staan niet op het origineel.. et voila toen waren we hier aanbeland. (een misverstand dus over de bedoelingen van mijn overbright afbeelding) logisch gevolg zou zijn dat de foutjes'r nog altijd uit verdwijnen, ma misschien heb je daar al geen goesting meer in.

Spector

Legacy Member
nie slecht :) maar voor die dingen zijde ook wel goe op www.tuned-belgium.be als ge daar nog nie geweest zijn :) heb daar ook zeer lang gezeten voor mijn mangatuning

Moloch

Legacy Member
LunchBox zei:
uhm.. ik denk dat je m'n post verkeerd hebt begrepen moloch, ik heb zelf een overbright afbeelding online gezet om beter aan te tonen waar die regio's zijn waar ik het over heb, en mijn afbeelding is om die reden zo 'walgelijk' overbelicht.. tging dus niet over de jouwe. (niet te snel in defensie vliegen)

wat ik dus wil zeggen is dat je wellicht de regio's - die ik op mijn standaard ingestelde tft bemerk - zelf niet ziet, en daarom verwijst naar "die zaten al in het origineel".. ik vind ze namelijk niet terug in dat origineel, dus nogmaals: ergens is daar gebrushed geweest of met een gom gepasseerd geweest bij het inplakken van uw nieuwe velgen, en op mijn scherm zie je die fouten nog. op de jouwe niet, nuja ze staan er dus weldegelijk.

begrijp je waar'k naartoe wil? kzie strepen, gij ziet ze ni, kzeg waar ze staan, ge zegt die staan op het origineel ook, kverduidelijk over welke strepen ik het heb want ze staan niet op het origineel.. et voila toen waren we hier aanbeland. (een misverstand dus over de bedoelingen van mijn overbright afbeelding) logisch gevolg zou zijn dat de foutjes'r nog altijd uit verdwijnen, ma misschien heb je daar al geen goesting meer in.

kdacht dat het overbight maar was het nie zeker, enja, tft's zijn wel beter op grafisch gebied dan crt's als ge die lijnen al ziet, enfin, verder afwerken zallek wel eens doen, had ne namiddag niets te doen dus diene pictune eens geprobeerd, alsek nog eens wa tijd en goesting heb doenek wel voort :)

@spector: thx voor den link :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan