Archief - Benjamincarlier.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Niet mis, kvin het zeer duidelijk imo,

menu is clean & duidelijk.

Proper werk zou ik zo zeggen.

Good work.

Xavez

Legacy Member
Bruikbaar is hij wel... Though not much design going on hé =). Ziet er meer uit als het basic framework voor een website met wat kleurtjes en een grasmat :). De typografie is eigenlijk ronduit saai en het is zo'n beetje allemaal eenheidsworst... Ik ben er niet echt een fan van, maar slecht is het nu ook weer niet... Het probleem is dat de site mij het gevoel geeft alsof je hem in de browser hebt ontworpen :). Er zijn weinig visueel interessante details aanwezig en het heeft dus meer iets weg van een website voor Jakob Nielsen, dan van een website van een webdesigner. Maar dat komt nog wel mettertijd I suppose :). Hoe ontwerp je? Van waaruit vertrek je?

n00bslayer

Legacy Member
Xavez zei:
Bruikbaar is hij wel... Though not much design going on hé =). Ziet er meer uit als het basic framework voor een website met wat kleurtjes en een grasmat :). De typografie is eigenlijk ronduit saai en het is zo'n beetje allemaal eenheidsworst... Ik ben er niet echt een fan van, maar slecht is het nu ook weer niet... Het probleem is dat de site mij het gevoel geeft alsof je hem in de browser hebt ontworpen :). Er zijn weinig visueel interessante details aanwezig en het heeft dus meer iets weg van een website voor Jakob Nielsen, dan van een website van een webdesigner. Maar dat komt nog wel mettertijd I suppose :). Hoe ontwerp je? Van waaruit vertrek je?
Het probleem dat ik voorheb wanneer het ontwerp op papier vorm begint te krijgen, is dat ik voor mezelf nooit tevreden ben met het design.

Alternatieve interfaces da'k al op papier heb staan, niet te schatten. 'k Ben een duidelijke fan van buttons voor interactieve elementen, maar daar vind je dus niets van terug in m'n huidige design.

Alles moet bij mij het liefst een functie hebben, maar je mag het inderdaad gerust saai noemen. Het zit hem in de finesses van een ontwerp, en daarvoor laat ik hem dan ook beschouwen door jullie. :)

Om me tevreden te kunnen stellen én toch iets online te krijgen ben ik dus begonnen vanuit een wireframe en daarna (inderdaad op het scherm) met de grafische invulling.

Met de typografie ben ik nu ook (op het scherm) aan het experimenteren om te zien wat het beste resultaat geeft (een niet al te opvallend lettertype met schreef vinden voor het web valt niet mee) - maar de plaatsing van de elementen tracht ik wel te behouden. Totdat ik een werkbare alternatieve interface gevonden heb.

M'n doel is om een uniforme interface te bekomen op zowel kleinere als grotere schermen. Ik vrees op den duur dat ik toch niet meer onder fixed elementen zal kunnen uitgeraken.

M'n plan voor op lange termijn is die werkbare alternatieve interface te vinden, maar dat wil niet zeggen dat ik het huidige ontwerp opgeef. Het zou pas erg zijn moest iemand er niet op vooruitgaan mettertijd. Ik heb me aanvankelijk (ontwikkelen interesseerde me meer, en je moet ergens mee beginnen) eerst gefocust op ontwikkelen, en probeer het design aspect toch enigszins onder de knie te krijgen.

Dank voor de opmerking :p Jacob Nielsen vind ik niet slecht gevonden.

Edit: De typografie enigszins boeiender gemaakt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan