Fristii
Legacy Member
Hallowa
Overtlaatst hadden een paar mensen een nogal verhitte discussie over het gebruik van exceptions.
Het punt was wanneer ze net te gebruiken. Telkens komt men weer op "in uitzonderlijke gevallen", maar wat moet men net verstaan onder uitzonderlijke gevallen?
Als ik een library schrijf met methodes met precondities en dergelijken, vanaf wanneer moet ik een exception voorzien? Tot op welk punt mag ik het overlaten aan de gebruiker om er zijn plan mee te trekken?
Ik bedoel, als ik duidelijk gedefinieerde precondities heb (en methodes voorzie ter controle) dan is het de verantwoordelijkheid van de gebruiker om er rekening mee te houden.
Voor bijv. user input gebruiken we geen exceptions.
Het punt is dat deze lijn nogal vaag is, iemand tips/richtlijnen hierover?
Greets
Fristii
Overtlaatst hadden een paar mensen een nogal verhitte discussie over het gebruik van exceptions.
Het punt was wanneer ze net te gebruiken. Telkens komt men weer op "in uitzonderlijke gevallen", maar wat moet men net verstaan onder uitzonderlijke gevallen?
Als ik een library schrijf met methodes met precondities en dergelijken, vanaf wanneer moet ik een exception voorzien? Tot op welk punt mag ik het overlaten aan de gebruiker om er zijn plan mee te trekken?
Ik bedoel, als ik duidelijk gedefinieerde precondities heb (en methodes voorzie ter controle) dan is het de verantwoordelijkheid van de gebruiker om er rekening mee te houden.
Voor bijv. user input gebruiken we geen exceptions.
Het punt is dat deze lijn nogal vaag is, iemand tips/richtlijnen hierover?
Greets
Fristii


. (zie killgore)