Archief - CHECK: 3 Affiches

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Line Bender

Legacy Member
http://users.pandora.be/bogaard/temp/voorbeeldvoorscherm.jpg

Eigenlijk een soort van drieluik, de klant heeft ze alle drie naast elkaar hangen. Ik heb vooral mijn eigen stijl gehanteerd, maar ik moet toegeven dat ik mij hevig laten inspireren heb door het werk van Scott Hansen (www.iso50.com). Vooral het grungy effect en het vuile papier.

De affiche is spijtig genoeg al gedrukt, maar ik had toch graag van jullie geweten wat er beter aan had gekund. Persoonlijk vind ik achteraf bezien dat ik een beetje overdreven heb met dat "vuile papier". Dit effect heb ik verkregen door een scan van een stuk oud geel papier over de hele affiche te leggen in overlay modus, dan een masker over de hele layer, en dan in stukken de vuile papier layer tevoorschijn te brushen. De affiche is ook iets te donker, dus een curves adjustment layer had misschien ook niet slecht geweest.

Interessant detail: De afmetingen van de 3 affiches naast elkaar zijn 1500 X 1000 MM in 300 DPI. Het .PSD bestand is groter dan 1 GB. Dit bestand openen duurt ongeveer 10 min. op een 2.53GHz P4 met 512 MB. Het illustrator bestand importeren naar Photoshop duurde ongeveer 30 min.

Een quad G5 had best wel handig geweest. :)

Rhodariel

Legacy Member
De verwijzing naar het werk van Scott Hansen, is alleszins gelukt, vind ik. Kvind ze goed geslaagd, alleen ben ik niet zo'n fan van die derde affiche.

Toch knap gedaan, en ge ebt zeker niet overdreven met het "vuile papier".

Indieanus

Legacy Member
op iso50.com staatn heel mooi dingen. Kende de link ni, merci hiervoor (y)

uw affiches zelf vinik zeker OK, Heb ongeveer dezelfde mening als Rhodariel. 3de affiche iets minder. Had beter uitgewerkt kunnen worden imho.

D'Sek-

Legacy Member
Mooi werk, het rechtse luik is gewoon ace. Ik ben wel te vinden voor het papier... niet echt overdreven naar mijn mening.
Als je er nog over hebt en eventueel geinteresseerd bent om er ééntje te verkopen, ik ben altijd geïnteresseerd.

Line Bender

Legacy Member
Wow thanks voor de comments. De rechtse affiche is idd de laatste die ik gemaakt heb, die moest nog snel af en dat is er aan te zien. Die vormpjes achter die computer zijn een beetje té fantasie/nutteloos qua opvulling.

Van die affiches hebben ze er spijtig genoeg maar 4 of zo digitaal laten drukken. Redelijk kostelijke zaak voor dat café, die hangen enkel affiches in hun zaak om Sabam te ontwijken :D

Nogmaals merci voor de opbouwende kritiek (en lof :) )

guRuh

Legacy Member
"ziggystardi" effect doet me sterk denken aan de intro van een film... kan ff niet op de naam komen... :help: me

Nice work :niceone:

Floyd

Legacy Member
Fucking nice!
Zalige stijl, een gemoderniseerde versie van de 70's... echt heerlijk!

guRuh: alien !!!

wrong`

Legacy Member
ff, typogeek uithangen. je "p" van shut up & dance komt in de N van dance :)

Floyd

Legacy Member
Oooh schande! Bij alien komt ook zoiets voor! Geen zin om op te zoeken. :)

Fatalix

Legacy Member
Shut up and dance. lmao.

Erg netjes die 2e!
Eerste ook, 3e wat minder imo.

Maar erg goed!

CEPTIFILE

Legacy Member
erg geslaagd! moooie stijl, goed gebruikt vind ik!

letter doet denken aan bauhaus en das van wat eerder maar vind t toch t totaal zeer goed bij een passen, t geeft de retrofeel :)

Bram

Legacy Member
sweet, nice style... khou wel van die retro - vuile - vectory (how the hell noemt ge dees?) stijl...

Line Bender

Legacy Member
Op al de affiches heb ik het "Chalet" font gebruikt van "House Industries". Die maken ongelooflijk knappe postscript fonts. Dat "Chalet" font heeft een stuk of 12 "substijlen" of hoe noemt ge zoiets.

Check out http://houseind.com

p.s. Stephen Spielberg heeft m'n affiche geript!!! :angry: omGWTF!!!!! ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan