Archief - Check: Opnieuw begonnen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-RaZoR-

Legacy Member
na paar jaar stillgelegen te hebben met tekenen ben ik vandaag terug begonnen. Dit zijn mijn werkjes tot nu toe:

http://users.skynet.be/fa095964/DSCI00471.JPG

srry voor kwaliteit, maar digitale camera is al wat verouderd

die tovenaar bovenaan is gedeeltelijk overgetekend (was het eerste) dus eigenlijk als controle of ik nog kon overtekenen

de 2 onderste zijn van men eigen hand

dresse

Legacy Member
wel heel erg verouderde camera precies eh...
sorry, ma kan er amper uit opmaken wa er staat...

-RaZoR-

Legacy Member
dno of jullie er al iets kunnen uitmaken, ik alleszins wel omdat ik weet wat erop staat :unsure:

zoniet, scan ik ze morgen in met nog wat tekeningen erbij...

FreDDy

Legacy Member
scannerke kan altijd helpen als ge iets op papier wilt tonen via het internet

Strawberry

Legacy Member
zo manga oog das niet echt tekenen
iedere japanner kan da
snap nie da mensen dan moeite doen om da ook te kunnen

dingen overtekenen vink ook nie echt tekenen
je moet da ook nie controleren
want der is nieveel aan dingen over tekenen ...

als ge wil controleren of ge kunt tekenen begin je maar met dozen en blikjes :p

en om iets te zeggen over uw lijn etc is et ammal beetje onduidelijk

maar dit is mijn mening als je manga wil tekenen en dingen wil overtekenen moet je dat maar doen

-RaZoR-

Legacy Member
is nie echt mijn bedoeling... kwil meer in cartoonstijl tekenen, maar men skills daarin zijn nog niet echt ontwikkeld genoeg...

iemand tips voorze te verbeteren? (ik teken minstens een uur per dag) maar om de 1 of andere reden wil het maar niet lukken :s

-RaZoR-

Legacy Member
hier is de ingescande versie + een tekening van een drakenkop waar ik toch een 2tal uren op heb zitten tekenen met veel herbeginnen :angry: en kben nog nie content erover :p
http://users.skynet.be/fa095964/lala.jpg
negatieve comments zijn welkom

(never mind da zwaard naast de draak, kwou iets tribalachtigs doen maar tis ferm mislukt :unsure: )

Ironpole

Legacy Member
Het oog van uwen draad vind ik nie goe, hij heeft precies een blauw oog...

-RaZoR-

Legacy Member
Ironpole zei:
Het oog van uwen draad vind ik nie goe, hij heeft precies een blauw oog...

hmm, kvond het er wel cool uitzien :s

btw, kent er iemand goede boeken over mythische wezens en hoe je ze moet tekenen? kben vooral geïnteresseerd in die oude griekse monsters en draken :p

Strawberry

Legacy Member
jah leuke lijntekening

wat verstaat ge onder cartoons?
moeten dan huizen enz er ook bij, en dingen met schaduw en dieptezicht?
zoals in de betere strips

of gewoon platte lijn cartoontjes?

-RaZoR-

Legacy Member
D-1337 zei:
kvind die draak toch al mooi voor zo uit uw hoofd te tekenen :)


is niet uit men hoofd hoor, laat daar geen twijfel uit bestaan

kheb ooit in een schetsboek van een maat iets gelijkaardigs gezien, kheb ook zoiets geprobeerd, (wist nog in grote lijnen hoe het eruitzag) maar met kleine aanpassingen, zoals nek

kzal eens vragen of hij zijn pic online zet...

@ strawberry, nee, meer iets zoals doodiet :p (klein kieken zonder vleugels rechtsonderaan :unsure: ) gewoon grappige wezentjes die ook simpel zijn om te tekenen, maar er grappig uitzien :)

reden waarom ik graag zo'n dingen teken is omdat ik het persoonlijk haat om een uur of langer aan een tekening te zitten waar veel detail in schuilt. Naar mijn mening kunnen tekeningen zoals mijn doodietje :p er ook tof uitzien...

Strawberry

Legacy Member
da zwaardje vin ik echt et minste denk dat ge voor zoon dingen toch wel beter leert tekenen keer bestuderen hoe een zwaard er echt uitziet enz
onder verschillende hoeken etc, vorm onderzoeken

voor de rest veel oefenen en talent hebben
denk ook als je de meeste dingen uit het dagelijks leven kan tekenen
je geen prob gaat hebben met de rest

bestuderen hoe een lichaam in elkaar zitk etc

-RaZoR-

Legacy Member
Strawberry zei:
da zwaardje vin ik echt et minste denk dat ge voor zoon dingen toch wel beter leert tekenen keer bestuderen hoe een zwaard er echt uitziet enz
onder verschillende hoeken etc, vorm onderzoeken

voor de rest veel oefenen en talent hebben
denk ook als je de meeste dingen uit het dagelijks leven kan tekenen
je geen prob gaat hebben met de rest

bestuderen hoe een lichaam in elkaar zitk etc

tribal heb ik persoonlijk nooit graag getekend, maar wou het toch eens proberen, jah... je ziet het resultaat...

Strawberry

Legacy Member
jah dan moeie gewoon u stijl perfectioneren tot alles klopt eh
en genoeg fantasy hebben om beesjes uit u duim te zuigen
en oefenen tot ze echt iets eigen hebben

met alles klopt bedoelk als ge een zwaard in een hand van een manneke ed bvb da deruit ziet alsof em da goe vastheeft
en niet een onrealistische richting uitstaat ofzo tenzij et de bedoeling is ma da gaat ook beter gaan als ge et eerst wel goe kunt tekenen

ook moede kunne da op 100 tekeningen da zwaarje dan etzelfde eruit ziet en zelfde verhoudingen heeft tov u manneke
een manneke op een blad is simpeler als een ganse cartoon met da manneke maken

en bij da zwaard ebk et nie op de tribal dinge ma tis nie gespiegeld tis een misvormd zwaard :p

-RaZoR-

Legacy Member
thx voor de raad :) ma kdenk dat ik nog eens een klein weekje ga stoppen wegens examens en dan volg ik uw raad zeker op!

Strawberry

Legacy Member
je hebt ook boeken in de handel eh how to draw dit en dat
manga enz vrouwen mannen enz als je der echt voor wil gaan
zullen ook zo websites bestaan maar ik ken er geen

ik kan zelf nie tekenen knoei wel soms met pastels enz
http://users.pandora.be/popsicle/tekening.jpg zo van die dingen
is meer een gevoel proberen tekenen nie dak er veel van kan

-RaZoR-

Legacy Member
nieuwe tekeningen zullen volgen donderdag of vrijdag. (kwestie van een aankomend talent *kuch* wat bezienswaardigheid te geven :p )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan