Archief - CHECK: paar illustraties.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

moemi

Legacy Member
oi, sinds een 3 maand heb ik illustrator geïnstalleerd en ben daar wat mee beginnen brielen. Nu 'k amuseer mij daar wel mee, niet dat ik de juiste technieken hanteer want 'k ken niets van dat programma, ma bon. Kheb hier dus een paar werkjes, waar toch wel wat uren insteken. Als vertrekpunt van allemaal ben ik begonnen met een vlug schetsje en dan scan ik dat in en verwerk dat met illustrator.

zie hierzo:

http://img362.imageshack.us/img362/6756/wandering7al.jpg
dat was mijn eerste probeersel

http://img391.imageshack.us/img391/7338/summerchild23hf.jpg
2de, en heb al als commentaar had dat ik beter de 'summerchild' zou weglaten maar nog geen tijd gehad :p

http://img391.imageshack.us/img391/663/gowiththewind5tx.jpg
http://img344.imageshack.us/img344/6218/olifantje5js.jpg

voila. Bij deze zou ik dus graag al dan niet opbouwende commentaar horen ofzo. Wat jullie ervan vinden, tips of dingen die totaal anders of beter kunnen. (rekening houdende dat ik eigenlijk niet kan werken met illustrator. ik maar eerst een laag lijnen dmv paths, en dan een laag eronder met kleurvlakken.)

en sorry dat het zo traag laadt :sad:
thx :)

FitZ

Legacy Member
De eerste twee vind ik top. Bij de derde is de typografie niet je dat en is er nog iets...Mss teveel gras ofzo?
Bij de vierde lijkt het precies of ge geen goesting meer had ofzo, vind ik de minste van de serie. De olifant is wel fijn, en doet me wa denken aan die duplo olifant (of een ander, komt alleszins bekend voor).

Wel héél leuke stijl vind ik, kan zo een kinderboek in! Nice job :niceone:

moemi

Legacy Member
thx =)

@FitZ, nja vind ook die met olifantje niet zo goed. Kga een nieuwe maken met zelfde olifantje hopelijk lukt hij beter ;)

nja en heb ook altijd miserie met de typografie. Welk lettertype, welke plaats, welk kleur, hoe groot enz... Mss iemand tips?

Jixop

Legacy Member
mooie tekenstijl! doet me een beetje denken aan Le Petit Prince
Hoe heb je dat gras eigenlijk gedaan in "go with the wind", mooi maar het lijkt zo te stoppen vanonder en het overlapt soms de kader, maar dat zijn maar details.
ik zou de grassprietjes, tot uit de tekening getekend hebben zodat je enkel de puntjes meer ziet, het overtollig weglaten en wit kader erover. Ik ken illustrator ni echt dus weet ni in hoeverre het mogelijk is maar vermoed van wel...
Tot zover mijn poging tot opbouwende kritiek ;)

BAROBA

Legacy Member
Eerste vind ik nog de leukste :)
De eenvoud ervan spreekt me wel aan
Bij de rest is de inkleuring ( met meerdere kleurschakeringen) niet zo leuk.
Ik denk dat de figuren te simpel zijn om meerdere schakeringen nodig te hebben.
Ik zou de achtergronden simpel houden, zoals op de eerste tekening.
Ik denk da dat beter zou zijn.
Good job :)

moemi

Legacy Member
die grassprieten zijn niets ze, da's ergens een symbol ofzo da ge kunt gebruiken.
en van de inkleuring, eerst vul ik het in met één kleur, maar vind dat het altijd nog iets nodig heeft van schaduw. Mss int vervolg nie meer zoveel ofzo.

thx voor de reacties.

Belgianbonzai

Legacy Member
eerste vind ik beste

bij de andere komen de figuurtjes nogal stijf over ook, mag wat meer dynamiek in zitten...

Xiao

Legacy Member
Zou ook eens illustrator moeten leren gebruiken. Deze zijn prachtig :)
Is er veel verschil tussen illustrator en Photoshop? Wat is er bijvoorbeeld makkelijker met illustrator?

enj0i^

Legacy Member
Brainbug zei:
eerste vind ik beste

bij de andere komen de figuurtjes nogal stijf over ook, mag wat meer dynamiek in zitten...


bwa dat ventje die achter die vlinder loopt, daar zit toch wel wat beweging in? Kvind ze heel mooi, en dat ventje die neerzit in de woestijn is ook tof :)

Strawberry

Legacy Member
kzou de text gewoon weglaten
denk da et beeld dan meer ga spreken
gewoon u file de naam geven van de tekst da in u beeld sta

ma nu zeg je telkens 2 maal etzelfde
eenmaal met de tekening en dan zet je het er nog eens letterlijk boven

leuke tekeningen wel

moemi

Legacy Member
llsanderll zei:
Zou ook eens illustrator moeten leren gebruiken. Deze zijn prachtig :)
Is er veel verschil tussen illustrator en Photoshop? Wat is er bijvoorbeeld makkelijker met illustrator?


makkelijker om illustraties te maken. Je lijnen zijn vectoren, en je ziet dus niet van zo'n pixels. Je lijnen blijven perfect scherp hoe je het ook verkleint/vergroot. Met Photoshop heb je dan wel die vervelende pixels als ge een lijntekening wilt maken. Dusja denk ik dat Illustrator vooral handig is om logo's, lijntekeningen, illustraties ed. te maken, en met photoshop meer effectjes, foto's bewerken, enz... Aloewel ik nog 2 kinderboekjes heb gemaakt met in photoshop gemaakte tekeningen, maar toen kende ik illustrator nog niet ;) zou veel mooier geweest zijn maarja ...
note: die verklaring ierboven is dus gewoon uit mijn eigen ondervinding, kzeg nie dat het juist is wat hier staat eh ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan