Archief - CHECK: Project voor kleuterleidster

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bolteh

Legacy Member
Achtergrond informatie:
Mijn schoonzus in spé volgt een hogeschoolsopleding kleuterleidster, als opdracht moest ze nu een spel of iets dergelijks ontwerpen voor de kindjes te leren hoe ze zich moeten aankleden.. Ze kwam op het idee om een dobbelspel te doen waar de verschillende kledingsstukken op elke zijde van de dobbelsteen staan. Als de kindjes rollen, moeten ze in een doos het gerolde kledingstuk zoeken en die op de juiste plaats plakken op een poster/plaat waar de paspop (tekening dus) opstaat.
Ze vroeg dus aan mij of ik de tekeningen niet wou verzorgen.

Project informatie:
Ideeschetsen: Pen en papier
Ruwe schetsen: Pen en papier
Line-art: Illustrator CS
Kleur: Photoshop CS
Tijd: 5 dagen, +- 2 uur per dag
Originele grootte: 800*1000px per vak

Project zelf:
http://users.pandora.be/battusai/meisje_alles.jpg


Nu zaterdag ga ik dus naar haar om die tekeningen op poster/plaat te zetten, dus er is nog kans op enige verandering :)
Klein detail: ik weet dat ze maar 4 vingers aan elk hand heeft, daar had mijn schoonzus dus geen problemen mee, aangezien ze veel boekjes leest waar er cartoony tekeningen instaan van personages met 4 vingers :)

Mvg,
Bolteh

Floyd

Legacy Member
Beetje rare ogen en beetje mollig, voor de rest mooi uitgewerkt. :)

frenzal

Legacy Member
leuk getekend, maar die armen zijn echt niet geslaagd vind ik

Bolteh

Legacy Member
frenzal zei:
leuk getekend, maar die armen zijn echt niet geslaagd vind ik

Zou u dan ook even wat richtlijnen willen geven wat er ongeveer aangepast moet worden? Ik weet dat ze wat uit proportie zijn, maar daar hou ik wel van.
Dus, als je proportioneel niet geslaagd bedoeld, dan verander ik het niet, als het iets anders is, please.. do point out :)

Lo_fi

Legacy Member
De armen storen me ook een beetje. Het is uiteraard cartoony maar nu lijken ze wel heel erg door cellulitis (sinaasappelhuid) aangetast. Ik denk dat het al heel veel zou helpen mochten ze iets minder putten bevatten.

Bigbuddha

Legacy Member
inderdaad, zeer leuke funny stijl maar 'k zou haar iets smaller maken en en armpjes zijn in verhouding met de rest te "gedetaileerd". En de handen zijn een beetje "scary" ;)

'k Zou zeggen, laat zeker het resultaat zien, is echt wel leuk.

GhostFire

Legacy Member
frenzal zei:
leuk getekend, maar die armen zijn echt niet geslaagd vind ik

vind ik ook, ik zou de ellebogen niet zo gedetailleerd maken,
ik zou de onderarm en de bovenarm ieders een vloeiende curve laten zijn die aan de elleboog aankomen in een duidelijke scheiding. niet dat 'bobbeltje'
voor de rest wel erg geslaagd !!

Bolteh

Legacy Member
Hmm, ja :) Ik had zoiets van "hmm, kindjes/kleuters, die zijn nog vrij klein, dus ook vrij chubby" vandaar dak ik zo overdreven dikke armpjes/beentjes heb genomen, kzal eens zien wat het heeft als ik er vloeiende lijnen van maak..

Bedankt alvast

dresse

Legacy Member
kleuters moeten vooral "schattig" overkomen imo.
de X benen, creepy handen, veel te vette armen en gekke ogen passen dus ni echt in dat schattige concept.
nu dikke armkes en beenkes is ok voor schattige kleuterkes, ma maak ze dan wel uit 1 stuk, deze armen lebberen precies naar beneden. zou beter passen bij een bomma ofzo...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan