Archief - Check: selectie Foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Conspectus

Legacy Member
De eerste vind ik wel tof. Heftige kleuren + motion blurs + de raytrace van die lichten geeft het echt wel die clubsfeer :)

n°2... daar heb je iets interessants gezien maar in mijn mening niet echt afgewerkt. Je had die brede rivier iets breder in de basis kunnen nemen en sinds ze naar rechts (lijkt?) te buigen had je daar misschien iets mee kunnen doen om de compositie wat interessanter te maken. De foto lijkt ook een beetje uit balans (de linkerkant weegt naar mijn gevoel meer dan de linker).
Als dit een plek niet ver van je woonplaats is moet je zeker nog eens teruggaan.

n°3: ijle sfeer maar in dit beeld kan ik niet veel structuur ontdekken.

n°4 is weer zo'n goeie sfeer he :). Je ziet wel wanneer iets interessant is. Vooral die twee donkere boompjes die zo mooi contrasteren met de achtergrond maar ook hier denk ik dat je het qua compositie wat beter had kunnen doen.

n°5: om eens iets anders te doen dan muggeziften: dit is echt wel een van de betere van je reeks. Door hem zo smal verticaal te croppen benadruk je goed de beweging van je onderwerp. Er zit actie in die foto :).

6. Aan deze foto vin dik niet zo veel.

7. Mooi sillouet in het landschap. Lekker contrast en dat smal horizontaal croppen heb je goed gedaan in my opinion. Het komt het landschapsgevoel alleen maar ten goede.

8. Deze vind ik qua compositie een van je betere. 't Is alleen spijtig van het vage object in de linkeronderhoek.

9. Leuk portret. Een minpuntje is misschien dat er te veel licht in haar irissen valt waardoor ze te licht zijn. Verder tof.

10. Interessant gebied! Waar is dat ergens? Kvind deze foto best mooi. Trouwens, 't is tof dat je uw frames telkens aanpast aan de foto maar bij deze vind ik de frame een beetje afleidend.

11. Deze kan mij niet zo boeien. Het soort licht dat je op die foto hebt hebben we nu al weken :(. Alsof we in een asbak leven bah.




(ps: tof bgkleur en nummertjes enzo. Zo toon ik mijn foto's ook.)

Typhon`

Legacy Member
Belgie is dan ook even lelijk als een asbak :p.
Commentaar zal'k geven als ik tijd heb, niet nu dus (examens).

Conspectus

Legacy Member
bwoa bwoa :). Volgens mij kan elke plek mooi zijn. Ge moet het licht wa mee hebben + voor een spanjaard of een venezuelaan is ons land even exotisch als hun land voor hen. Wij zij er gewoon op stompgekeken.

FreDDy

Legacy Member
10. Interessant gebied! Waar is dat ergens?

Shotland, bangelijk mooie plaats. Alleen spijtig da de kwaliteit van diene foto slecht is.

maar reeds bedankt voor de reacties

(ps: tof bgkleur en nummertjes enzo. Zo toon ik mijn foto's ook.)

mja, khad snel een paginake nodig om da een beke te laten zien. Khoop da ge der geen probleem van maakt, anders verander ek da wel

TAMBIMAN

Legacy Member
Zeer juist. Daarbij komt dat er ook mooie asbakken bestaan. :p

In ieder geval, ik vind foto2 interessant, omdat het inderdaad een saai stukje België toch op een mooie manier portretteert.

grz...

Joey

Legacy Member
Offtopic

Van Mechelen?

Ik meen een paar dingen te herkennen.

Floyd

Legacy Member
Deze serie vind ik nogal "met ups en downs", maar er zitten wel een paar goeie dingen tussen voor mij.

1: Leuk sfeerbeeld, had natuurlijk beter geweest met statief zodat het enkel de mensen zijn die in de bewegingsonscherpte zitten. De belichting komt er wel mooi uit, vooral de spots. Spijtig van de -waarschijnlijk onvermijdelijke- gele uitbranding bij de belichting op de achtergrond.

2: Was wel iets mee te doen, ziet er voor mij nu al niet te slecht uit. Een 1/3 - 2/3 indeling had ongetwijfeld mooier geweest in mijn ogen - met andere woorden: camera een beetje meer naar onder richten ofwel stukje van de lucht bovenaan afknippen. De reflectie van die lichten in het water zoals we in het midden van de foto rechts zien is heel leuk, spijtig dat het niet over de gehele lijn voorkomt.

3: Lekker "pre-winters" :) Kleuren zijn veelzeggend en lijken natuurlijk, compositie is cava, ik kan er niets specifiek op aanmerken. Misschien mocht die boomstronk linksonder weg, maar daar ben ik niet zeker van.

4: Idem qua sfeer en kleuren, heel mooi. Compositie: ik zou iets meer naar links gelopen hebben, zodat je dat hekje links op dezelfde plaats kon behouden maar dat die bomen ook wat naar links verplaatsen in je beeld, en alweer minder lucht in de kadrering opgenomen hebben. De horizon staat pal in het midden, wat meestal niet zo interessant is (in dit geval voor mij dus ook niet).

5: Heel goed de actie gevat, compositie vind ik excellent. Je ziet inderdaad wel dat typische "vuile" licht, zoals Conspectus al zei. Ik vind het goed dat de onderwerpen wat onderbelicht zijn, zodat het meer om de contouren gaat.

6: Bij een dj is bewegingsonscherpte al minder aangewezen, dit stoort me dus wel. De setting is ook niet bepaald spectaculair.

7: Mooi evenwicht tussen de zon links en de oplopende lijn naar rechts. Je had ongetwijfeld nog wat korter kunnen belichten zodat de witte vlek van de zon niet zo uitgesproken was en de lucht nog wat dramatischer was geweest.

8: Vind ik eigenlijk heel lelijk. Kleuren, compositie.. + er lijkt geen enkel punt scherp te zijn. Snel naar de volgende ;)

9: Redelijk portret, maar ik vind het licht weinig flatterend op een of andere manier. Misschien eens proberen omzetten in z/w.

10: Bangelijke kleuren, echt leuk. Dat wegje had je -alweer- beter niet recht in het midden geplaatst!! Voor de rest spreekt er een zeer sterke sfeer uit de foto, het lijkt wel een sprookjesbos of zo. De kader stoort me wel enorm..

11 (er staat "9" voor deze foto): dit is eigenlijk foto 5, maar hoe het ook slechter kan. Alle positieve punten van foto 5 gelden niet voor deze foto en de negatieve punten wel - wat voor mij maakt dat je deze er even goed uit had kunnen laten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan