Deze serie vind ik nogal "met ups en downs", maar er zitten wel een paar goeie dingen tussen voor mij.
1: Leuk sfeerbeeld, had natuurlijk beter geweest met statief zodat het enkel de mensen zijn die in de bewegingsonscherpte zitten. De belichting komt er wel mooi uit, vooral de spots. Spijtig van de -waarschijnlijk onvermijdelijke- gele uitbranding bij de belichting op de achtergrond.
2: Was wel iets mee te doen, ziet er voor mij nu al niet te slecht uit. Een 1/3 - 2/3 indeling had ongetwijfeld mooier geweest in mijn ogen - met andere woorden: camera een beetje meer naar onder richten ofwel stukje van de lucht bovenaan afknippen. De reflectie van die lichten in het water zoals we in het midden van de foto rechts zien is heel leuk, spijtig dat het niet over de gehele lijn voorkomt.
3: Lekker "pre-winters"

Kleuren zijn veelzeggend en lijken natuurlijk, compositie is cava, ik kan er niets specifiek op aanmerken. Misschien mocht die boomstronk linksonder weg, maar daar ben ik niet zeker van.
4: Idem qua sfeer en kleuren, heel mooi. Compositie: ik zou iets meer naar links gelopen hebben, zodat je dat hekje links op dezelfde plaats kon behouden maar dat die bomen ook wat naar links verplaatsen in je beeld, en alweer minder lucht in de kadrering opgenomen hebben. De horizon staat pal in het midden, wat meestal niet zo interessant is (in dit geval voor mij dus ook niet).
5: Heel goed de actie gevat, compositie vind ik excellent. Je ziet inderdaad wel dat typische "vuile" licht, zoals Conspectus al zei. Ik vind het goed dat de onderwerpen wat onderbelicht zijn, zodat het meer om de contouren gaat.
6: Bij een dj is bewegingsonscherpte al minder aangewezen, dit stoort me dus wel. De setting is ook niet bepaald spectaculair.
7: Mooi evenwicht tussen de zon links en de oplopende lijn naar rechts. Je had ongetwijfeld nog wat korter kunnen belichten zodat de witte vlek van de zon niet zo uitgesproken was en de lucht nog wat dramatischer was geweest.
8: Vind ik eigenlijk heel lelijk. Kleuren, compositie.. + er lijkt geen enkel punt scherp te zijn. Snel naar de volgende
9: Redelijk portret, maar ik vind het licht weinig flatterend op een of andere manier. Misschien eens proberen omzetten in z/w.
10: Bangelijke kleuren, echt leuk. Dat wegje had je -alweer- beter niet recht in het midden geplaatst!! Voor de rest spreekt er een zeer sterke sfeer uit de foto, het lijkt wel een sprookjesbos of zo. De kader stoort me wel enorm..
11 (er staat "9" voor deze foto): dit is eigenlijk foto 5, maar hoe het ook slechter kan. Alle positieve punten van foto 5 gelden niet voor deze foto en de negatieve punten wel - wat voor mij maakt dat je deze er even goed uit had kunnen laten.