Archief - CLANSITE: TkT<>Clan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

#8U6

Legacy Member
Heb net een site gemaakt voor onze clan, dit is al de 5e keer ofzo,...
De site is nog niet helemaal af, maar toch bijna.
Gemaakt met: Photoshop en kladblok (HTML)

http://www.tkt-clan.be

Featherfoot

Legacy Member
Ziet er al een stuk beter uit dan je clantemplates van de vorige keer.

Toch nog enkele opmerkingen:

Design:

Splashpagina: Verwijder die, naar mijn mening heeft die eigelijk weinig nut want de informatie die je daar laat zien kan je beter gebruiken om je main site wat meer op te vullen aangezien ik die wat kaal vind.

Kleuren: zijn niet zo slecht gekozen naar mijn mening. Da grijs past mooi bij het blauw van de tekst en omgekeerd. De achtergrond van uwe header vind ik echt wel lelijk. Die noise (filter uit photoshop) mag van mij echt wel weg daar. Probeer daar meer je game dat je speelt met de clan uit te werken.

Menu: Zorg ervoor dat uw tekst wa groter is of maak uw buttons kleiner. Nu staan daar zo superkleine tekst in die buttons. En zorg ervoor dat uw tekst mooi gealigneerd is in het midden. Bij sommige staat die tekst zo wa verkeerd.

Tekst: Maak onderscheid tussen titels en gewone tekst, gebruik liefst een andere kleur of een andere tekstgrootte. Die onderlijning is een onderscheid maar die komt bij mij niet al te duidelijk over.

Conclusie, nog wat meer aandacht op die details en dat komt behoorlijk in orde.

Code:

Imageready code: A BIG NONO! Schrijf al de code opnieuw op een fatsoenlijke en duidelijke manier. Die code die Imageready aflevert trekt op de ballen dus moet je niet gebruiken. Begin gewoon op nieuw.

Gebruik div's voor je layout te maken. Div's zijn voor de opmaak van je website en de positie ervan, tables daarentegen worden gebruikt voor het weergeven van tabulaire gegevens. Hou daar rekening mee.

Verdiep jezelf misschien een keer in CSS op je website op te maken, dan kan bepaalde delen die nu uit afbeeldingen bestaan weglaten en volledig in CSS terug opbouwen. Dat geeft in ieder geval een snellere site tot gevolg.


Globale conclusie;
Design kan er al mee door buiten de enkele minpunten gerekend. De code mag je helemaal opnieuw schrijven. Veel heb je er imho niet aan gedaan, want dat is pure imageready code. Cut the crap en schrijf die code zelf.

Hopelijk ben ik je hiermee van dienst geweest,

#8U6

Legacy Member
Hartelijk dank, de site is een beetje geupdate,
Maar zelf die code schrijven, geen idee hoe ik daaraan moet beginnen ...

Featherfoot

Legacy Member
Voor je eigen code te leren schrijven heb je enkel kladblok nodig en de nodige kennis van HTML & CSS.

Die kennis kan je op www.w3schools.com wel vinden, anders kijk je maar eens in de sticky van het Webdesign & Webdevelopment forum :p

FurtiveDuck

Legacy Member
Ben ik verkeerd of heeft de gegeven url nu een hele php fout?

.kw

Legacy Member
Voor zo'n site is dat goed zeker, maar ik vind dat geen webdesign.

  • frames
  • imageready (tabellen)

(X)HTML = structuur
CSS = opmaak
tabellen zijn voor gegevens in te ordenen

Nu ja, zoals ik al zei is dat voor een website voor vrienden onder elkaar allemaal niet zo belangrijk.

FurtiveDuck

Legacy Member
Featherfoot zei:
Nou doet alles het weer!

het is geen misse site, maar zo'n kleur voor text is niet echt gebruiksvriendelijk. Sommige woorden kan je niet erg goed lezen!

Camfa

Legacy Member
btw, ook is kijken naar wat je allemaal qua content in je site zet...

je begint bijvoorbeeld met:
Zoals jullie zien, is TkT een clan met een bende hechte vrienden

Waar zien???
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan