Archief - CSS: a:active doet het niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChroMe

Legacy Member
Code:
html { /* altijd verticale scrollbar laten zien in firefox */
	overflow: -moz-scrollbars-vertical;
}

.center{ /* om website te centraliseren in het venster */
	margin: auto;
	width: 760px;
}

td {
	background-color: #C3EFFF;
	background-repeat: no-repeat;
}

body {
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	background-color: #CCCCCC;
	font-size: 10px;
}

.tabellinks { /* voor de tabel aan linkerkant met links in */
	background-color: #345B80;
	margin: 0px 0px 0px 5px;
}

.tabellinks a:link {
	border-left:4px solid #345B80;
	text-decoration: none;
	color: #FFFFFF;
	padding:0px 0px 0px 1px;
}

.tabellinks a:visited {
	border-left:4px solid #345B80;
	text-decoration: none;
	color: #AAAAAA;
	padding:0px 0px 0px 1px;
}

.tabellinks a:hover {
	border-left:4px solid #FF9900;
	text-decoration: none;
	color: #FFFFFF;
	padding:0px 0px 0px 1px;
}

.tabellinks a:active {
	border-left:4px solid #AA0000;
	text-decoration: none;
	color: #FF9900;
	padding:0px 0px 0px 1px;
}


.tabeltop { /* voor de links bovenaan */
	padding: 5px 10px 5px 0px;
	background-color: #345B80;
}

.tabeltop a:link {
    border-bottom:2px solid #345B80;
	text-decoration: none;
	color: #FFFFFF;
}

.tabeltop a:visited {
	border-bottom:2px solid #345B80;
	text-decoration: none;
	color: #AAAAAA;
}

.tabeltop a:hover {
	border-bottom:2px solid #FF9900;
	text-decoration: none;
	color: #FFFFFF;
}

.tabeltop a:active {
	border-bottom:2px solid #AA0000;;
	text-decoration: none;
	color: #FF9900;
}


Da's m'n CSS stijl, ik heb een balk met links bovenaan waarop de .tabeltop class van toepassing is, en een balk links waarop de .tabellinks class van toepassing is...

Iemand een idee waarom m'n a:active niet werkt?! (zowel in IE als FF werkt het niet)

Grtz

Tyfius

Legacy Member
Ge moet die in een volgorde zetten, uw a: tags, ma ik weet niet vanbuiten hoe. Anders durft da inderdaad soms is ni te werken.

ChroMe

Legacy Member
ik denk dat ze juist staan zo, maar ik heb het maar vluchtig gecheckt, heel de dag al met die site bezig (met content toevoegen vooral) dus nog niet enorm lang gezocht achter het probleem maar ik weet ook niet direct een oplossing...

Grtz

Obliv`

Legacy Member
Tyfius zei:
Ge moet die in een volgorde zetten, uw a: tags, ma ik weet niet vanbuiten hoe. Anders durft da inderdaad soms is ni te werken.

Ze moeten volgens LoVe HaTe staan
link, visited, hover, active

Ze staan in uw css juist, dus kweet ook nie aan wat het kan liggen

ChroMe

Legacy Member
Het werkte toen al mijn links nog gewoon # waren (ik werk met dreamweaver)... maar nu ik de links veranderd heb naar pagina's die bestaan gebeurt volgens mij het volgende:
ik ga erover a:hover treed in werking, ik klik erop a:active werkt maar dan laadt hij de nieuwe pagina en zien alle links er weer hetzelfde uit... (ik werk dus niet met frames ofzo. Is er dan nog een mogelijkheid om de actieve link te laten zien?)

alvast bedankt

Zero Grav

Legacy Member
Verscheidene browsers laten active op andere momenten in werking treden. Als ik het mij goed herinner is het bij internet explorer vanaf de klik tot een klik ergens anders en bij firefox enkel op het moment van de klik zelf, 'k zou feitelijk niet teveel aandacht besteden aan die active, neemt enkel maar plaats in.

Trouwens Obliv`, 't is geen breezercss hé. :p LoVe HAte ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan