Archief - CSS: CSS kader

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KaTaBy

Legacy Member
Hoi

Ik wist niet zeker dit te posten in CSS of eerderonder photoshop, hoop dat ik hier juist ben. Indien niet , mijn oprechte excuses :)
Het zit zo datik graag tot het volgende resultaat zou komen.

http://users.skynet.be/fa256731/kader.bmp

Zoals je ziet, het omcirkelde gedeelte in het rood hoeft natuurlijk niet, ik heb het enkel over de kader , en ik moet natuurlijk ook zelf de tekst erin kunnen schrijven.

Niet volledig als 1 afbeelding.

Ik heb al wat geprobeerd maar zit muurvast, mede omdat ik absoluut zeer weinig van css ken. Ik kan zo een kader tekenen in photoshop, ma dan kan ik er niet meer in schrijven. of dat moest reeds in PS gebeurd zijn.
En dat is niet de bedoeling. Ik kan ook een gewone tabel nemen maar dat is het ook niet.

Iemand een idee voor een leek? liefst in verstaanbare taal :)

misschien een goede tutorial die je weet staan?

groetjes en alvastbedankt.

Obliv`

Legacy Member
eerst teken je je layout in photoshop of een ander beeldbewerkingsprogramma
vervolgens slice je het geheel en daarna steek je de afbeelding in xhtml + css.

om goed te slicen zoek je best ff wat slicing tutorials op google of hier op het forum (hier staan een heleboel handige threads ivm slicing)

Quilombo

Legacy Member
ge wilt een css site maken maar ge kent geen css :sop:
moest ik nu de oplossing van uw probleem (dat ik overigens al niet volledig snap) hier posten, dan staat ge hier toch terug binne de twee dagen met een ander probleem

dus leer eerst css op www.w3schools.com en http://www.wpdfd.com/editorial/basics/index.html en lees veel artikels en blogs over webdesign etc. en oefen vooral veel, bekijk de css code van sites eens enzo..

en hoewel css vrij simpel is moet ge nie verwachten dat ge over twee weken een perfecte site klaar hebt

b0bbY

Legacy Member
uw vraag is me ook niet helemaal duidelijk, maar volgens mij probeer je een custom kader te maken, waarin je tekst kwijt kan.

If so, check this out!

bookmark die site ook in één moeite, komt wel van pas als je met css aan de slag wilt ;)

succes.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan