Archief - CSS: list-style-type: none (raar probleem)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KoenDK

Legacy Member
<ul class="test1">
<li class="test2">test</li>
</ul>

.test1{
list-style-type:none;
}

.test2{
padding-left:20px;
background:url(view/images/printer.gif) no-repeat left center;
}


dit was volgens mij toch dé manier om een lijst met images op te bouwen ipv die default bolletjes, neen?
deze code werkt perfect in FF, maar in IE zie ik iets raars

dit is dynamisch opgebouwd, de lijst li's bevat alle subcategoriën...
nu zijn er in mijn geval 3 subcategoriën en wat zie ik in IE?

een li met die background-image, gevolgd door de eerste categorie
een li met een default bolletje, zonder iets achter
een li met die background-image, gevolgd door de tweede categorie
een li met een default bolletje, zonder iets achter
een li met die background-image, gevolgd door de derde categorie
een li met een default bolletje, zonder iets achter

euhm :oink: WTF? in FF lukt alles perfect, daar zie ik er dus maar 3, telkens correct met background-image...

gille

Legacy Member
Doe eens gewoon .test en .test1 li ipv .test1 en .test2, dat zou beter moeten werken. En idd ook hetgeeen Jexx hierboven al postte :)

Xavez

Legacy Member
KushReNaDa zei:
Doe eens gewoon .test en .test1 li ipv .test1 en .test2, dat zou beter moeten werken. En idd ook hetgeeen Jexx hierboven al postte :)

Licht ons eens verder in, ik sta altijd te springen om iets bij te leren =].

gille

Legacy Member
Als hij ipv. een speciale class te maken voor de <li>'s in die <ul> gewoon #ul_id li gebruikt, dan worden normaalgezien ook alle geneste <li>'s omgevormd volgens die regel. Als hij dan nog specifieke regels wil voor geneste <li>'s kan hij #ul_id li ul li gebruiken o.i.d.

Als je snapt wat ik bedoel :p niet echt zo goed in dat soort dingen uit te leggen :p

Xcessive-

Legacy Member
Geef gewoon link naar het de website. Want u code hier ziet er iig juist uit.

Jexx

Legacy Member
Sorry voor de typefout.
CSS2 is normaal in zowel IE als FF compatibel.

en mits de code van W3 komt moet het in zowel IE als FF werken.

Het feit dat het niet werkt in IE is waarschijnlijk omdat IE strenger is op het vlak van CSS om hun render engine minder onder druk te zetten.

het.pc.schaap

Legacy Member
.test1{
list-style-type:none;
}
hier zeg je dat je geen icoontje wil voor uwe list,
en dan is je vraag wrm laat IE geen icoontjes zien?

of wil je gewoon verschillende afbeeldingen onder elkaar zetten? want dan kun je mss gewoon de <im> tag gebruiken..? snap niet ecth wat er hier bedoelt wordt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan