Archief - CSS: menu probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NaaiT

Legacy Member
Hi,

ik ben op dit moment bezig met de code van 1 van mn sites te verbeteren.

Enkel zit ik nu met volgend probleem:

http://www.klep2mania.be/_test.php

In mozilla werkt dit menu perfect. In IE...
- de link slaat daar enkel op mn tekst, ipv op de hele button. Dit kon je dacht ik oplossen door een display:block; maar dit lukt jammer genoeg niet.
- bij het hoveren over de knoppen krijg ik soms nog een zandlopertje. Dit is irritant en lijkt onprofessioneel, dus wil ik dit ook veranderen. Moet je dit oplossen door een soort preload-script?
- klein schoonheidsprobleem in code (lees: mieregeneuk):
atm heb ik volgende code:
Code:
<ul id="menuRight"><li>
	<a href="#">home</a></li><li>
	<a href="#">producten</a></li><li>
	<a href="#">home</a></li><li>
	<a href="#">producten</a></li>
</ul>
Dit zou ik willen veranderen in:
Code:
<ul id="menuRight">
	<li><a href="#">home</a></li>
	<li><a href="#">producten</a></li>
	<li><a href="#">home</a></li>
	<li><a href="#">producten</a></li>
</ul>
Jammer genoeg toont hij in IE dan enkele pixels tussen de verschillende knoppen.

Iemand oplossing voor mn probleem?

thx

b0bbY

Legacy Member
rollovers without preload : veruit beste manier om een rollover te coden. slechts 1 image en zeer beperkte CSS.

Pixels tussen de knoppen zijn hoogstwaarschinlijk te wijten aan margin tussen de <li>'s onderling.

Code:
#menuRight li {margin:0;}

Probeer dit es toe te voegen in uw CSS en kijk wat dat geeft.

grtz

NaaiT

Legacy Member
die rollover zien er wel een betere manier uit :)

enkel blijven al mn problemen nog gelden, het zandlopertje is er nog & de display:block; doet niet wat het zou moeten doen.

Ook de spaties verdwijnen niet, ik had die margin:0 nl al in mn css staan;)

grtz

NaaiT

Legacy Member
hm heb nog ff tijd gehad om er es voor te zien:

http://www.klep2mania.be/__test.php

het probleem van de spaties tussenin gelocaliseerd: dit komt door de display:block's bij de 'ul.menuLeft li a' & zijn hover.
Het tweede menuutje heeft deze niet meer, en heeft de gepaste hoogte. Zonder die display:block, trekt het natuurlijk op nog veel minder.

De zandloper heb ik nog altijd niet kunnen oplossen.

iemand nog ideetjes?

thx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan