Archief - CSS: Positionering

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Undeadhunter

Legacy Member
Ik heb dus een opdracht op school gekregen, en voor layout moeten wij compleet met CSS werken. Maar ik zit met een probleem atm.
De bestaande site werkt met tables en mits we deze niet mogen gebruiken om layout te maken zit ik met het probleem als ik dit wil doen:

Code:
<table>
<tr>
<td> blablabla </td> <td> bla bla bla </td> <td> blerdebla </td>
</tr>
<tr>
<td> blablabla </td> <td> bla bla bla </td> <td> blerdebla </td>
</tr>

dus nu moet mooi met css gealigneerd worden
blablabla moet links komen
bla bla bla moet gecentreerd zijn
en blerdebla zou links moeten komen

als ik met <div class="col1"> werk voor alles komen ze allemaal onder elkaar maar wel juist gealigneerd. Hoe kan ik er dus voor zorgen dat ze op dezelfde lijn komen en ook nog mooi gealigneerd zijn?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee

Dank bij voorbaat ^^

orez

Legacy Member
lol .... met uw informatie weten we echt veel... en ik hoop dat die table dient voor tabulaire date... je moet dat trouwens niet in een div steken, maar uw td's verschillend gaan opmaken simpelweg a la

td.col1 {
width: 100px;
text-align:left;
}

...

sys4096

Legacy Member
Het probleem lijkt me dat hij DIV's moet gebruiken voor zijn opdracht en geen tables zoals het eerst was uitgewerkt.

Het probleem is dat hij dus nu 3 DIV's heeft
<div id="een">
dkskd
</div>
<div id="twee">
dfzkdsf
</div>
<div id="drie">
balabblaa
</div>

En dat die natuurlijk onder elkaar komen te staan, vermits een DIV een block element is.

Aan de topic starter : Bekijk de FLOAT (left) functie eens, dit zal al een deel van je probleem oplossen.

Je kan het ook met display:inline; oplossen en er zullen er nog wel een paar zijn.

orez

Legacy Member
hetgeen jij toont op die afbeelding is zuivere tabulaire data... dus daarvoor geen divs gebruiken maar een table.

Undeadhunter

Legacy Member
orez zei:
hetgeen jij toont op die afbeelding is zuivere tabulaire data... dus daarvoor geen divs gebruiken maar een table.

dus das enkel mogenlijk met tables?
nu ja is vragen aan lector en dan zullen we zien of het mag of niet ^^

td2004

Legacy Member
orez zei:
hetgeen jij toont op die afbeelding is zuivere tabulaire data... dus daarvoor geen divs gebruiken maar een table.
Juist.


Anyway tgaat altijd zonder maar tis onozel.

Code:
<div class="left">links</h1></div><div class="middle">center</div><div class="right">rechts</div>
<div class="left">links</h1></div><div class="middle">center</div><div class="right">rechts</div>
<div class="left">links</h1></div><div class="middle">center</div><div class="right">rechts</div>

Code:
<style>
div.left{
float:left;
width:33%;
clear:left;
}
div.middle{
float:left;
width:33%;
}
div.right{
float:left;
width:33%;
}
</style>

RpR

Legacy Member
Kan met divs.
Er is zelf een speciale div code die een tabel emmuleert maar volgens de richtlijnen moet dit eigelijk in een tabel.

Rvl

Legacy Member
als je dan toch met divs werkt zou ik de volgende structuur gebruiken.
Code:
<div class="list">
 <div></div>
 <div></div>
 <div></div>
</div>
Code:
.list {
clear:left;
width: hier hoe breed het geheel moet zijn in px of %
}
.list div {
width: 33%;
float: left;
}
Eigenlijk bijna dezelfde code als td2004 gebruikt maar dan nog met een div er omheen. Lijkt me gewoon wa properder

En als ze u zoiets me css2 positioning late make lijkt het me redelijk dom, want dit is zoals orez zegt zuivere content voor in tables te steken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan