Archief - De Groene Planeet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tyfius

Legacy Member
Gegroet!

Lang, lang geleden toen de aarde nog vlak was, de dieren spraken en ondergetekende nog jong, mooi en naïef was heb ik ooit is een lay-out ontworpen voor de website van de school waar mijn moeder les geeft. Na al die jaren ben ik ook al tot de vaststelling gekomen dat er aan mij geen grafisch talent verloren is gegaan.

Afbeelding: http://users.telenet.be/tyfius/images/web/sbsdgp.png

Nu, mijn moeder (die de enige beheerder van de website is) begon steeds meer gebreken te ontdekken in mijn toen zelfgemaakte CMS. Ik was toen ook nog niet de programmeur die ik nu ben dus was het allemaal een beetje amateuristisch. Ik ben dus de laatste paar weken in de weer geweest met het opzetten van een Drupal website en heb ook de template geconverteerd en ik ben eigenlijk tot de vaststelling gekomen dat het hele concept misschien niet meer zo vernieuwend is en de kleuren misschien niet echt meer kloppen. Indertijd was het concept van een schoolbord met affiches ernaast die het menu moeten uitbeelden en het gebruikt van de lettertypes nogal speels en vernieuwend en vergelijkend met de websites van andere scholen is het dat nog steeds. (Het is daar soms echt bedroevend, wat mij het gelukzalige gevoel geeft dat het nog slechter kan :'))

Ik ben dus op zoek naar tips om de lay-out van de website, met mijn beperkte grafische mogelijkheden, nieuw leven in te blazen. Het moet verfrissend en speels zijn (want dat zien ze graag) en liefst op een manier waarmee ik mijn moeder eenvoudig kan overtuigen dat het anders en beter kan.

Uit de statistieken blijkt voorts dat een groot deel van de bezoekers op 1024x768 surft en IE6 ook nog gebruikt wordt. Het mag dus met andere woorden niet te groot en te ingewikkeld worden.

Alles is welkom!

Xavez

Legacy Member
Pak pen en papier en begin te schetsen. Werk je schets uit in Illustrator, werk je illustrator lay-out uit in Photoshop, slice je website en tweak waar nodig. Voor de rest zal de creativiteit toch van jezelf moeten komen :).

j design

Legacy Member
Mss wat tekeningen in deze stijl
http://pzrservices.typepad.com/vintageadvertising/images/mrzip.jpg
http://www.crestock.com/images/630000-639999/638633-xs.jpg
Ik denk dat de kinderen dat wel leuk vinden.
En ik denk ook wel dat je dit grafisch aankan ;), tekenen, scannen, opruimen

Dit is ook een goeie site
http://www.dreamstime.com/childlike-drawing-girl-chalkboard-image4758299
Je kan dan de tekst in haar bord laten verschijnen en het meisje als achtergrond.
Lijkt mij leuk en het kost maar 20cent..
Onderaan staan er nog enkele blackboards

edit: een credit kost min 20cent..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan