Archief - DISCUSSIE: HTML update

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xavez

Legacy Member
'tis eigenlijk zowel een update voor html & xhtml, het enige verschil wordt nu bepaald door de manier waarop de server het document presenteert. Ik denk dat de WHAT-WG heel goed werk heeft geleverd met het bepalen van de grote lijnen van een nieuwe update en dat het W3C er goed aan doet om deze standaard nu aan te nemen als een W3C-standaard. :).

Accordis

Legacy Member
Oké, blijkbaar zijn jullie niet zo te vinden voor deze discussie :p
Mag slotje op dan ^^

azerty_2006

Legacy Member
Ik vind vooral de nieuwe canvas tag leuk om mee te "spelen", al snap ik er nog niet veel van :p. Alleen jammer dat het oorspronkelijk niet bedoeld was voor animatie s.

Nu nog wachten tot microdinges de standaard volg maar tegen dan wonen we op mars me dunkt.

Xavez

Legacy Member
azerty_2006 zei:
Ik vind vooral de nieuwe canvas tag leuk om mee te "spelen", al snap ik er nog niet veel van :p. Alleen jammer dat het oorspronkelijk niet bedoeld was voor animatie s.

Nu nog wachten tot microdinges de standaard volg maar tegen dan wonen we op mars me dunkt.

Microsoft is meer dan zijn best aan het doen om standaarden volledig toe te passen. Wist je trouwens dat IE 5/Mac in die tijd de meest standards-compliant browser was? :). Als je niet weet waarover je spreekt (wat de toekomst betreft) denk ik beter dat je er geen mening over geeft :). Ze komt namelijk nogal niet-onderbouwd over ;-).

azerty_2006

Legacy Member
ff onderbouwen dan maar:

Over vroeger ga ik me niet uitspreken want daar weet ik vrij weinig van. Ik wou duiden op het feit dat we nu al een héle poos aan het wachten zijn (how hard can it be voor een bedrijf als ms). Het is trouwens ook deels hun fout. Nuja dit gaat een beetje van de topic :x .

killgore

Legacy Member
Xavez zei:
Microsoft is meer dan zijn best aan het doen om standaarden volledig toe te passen. Wist je trouwens dat IE 5/Mac in die tijd de meest standards-compliant browser was? :). Als je niet weet waarover je spreekt (wat de toekomst betreft) denk ik beter dat je er geen mening over geeft :). Ze komt namelijk nogal niet-onderbouwd over ;-).

ik weet nu niet of opera toen al bestond (toen was ik niet echt into andere browsers), maar bij mijn weten is dat altijd al de beste browser geweest als het aankomt op het volgen van standaarden :).

Nuja, met IE7 hebben ze trouwens ook al veel beter de standaarden gevolgd vond ik (of toch niet veel slechter als pakweg firefox).

edit: en ik vind dit browserdebat zeker niet offtopic. Het feit hoe de major browsers (laat ons IE, mozilla, opera en safari eventjes nemen) deze standaard gaan volgen is zeer belangrijk voor het gebruik ervan. Ik hoop dat ze allemaal zeer mooi de rfc's volgen, maar dat zal wel wishful thinking zijn.

azerty_2006

Legacy Member
Ik hoop dat ze allemaal zeer mooi de rfc's volgen, maar dat zal wel wishful thinking zijn.
Het komt er wel nog van hoor... Met tijd.

Trouwens, is er met de komst van html5 ook geen major javascript update ofzo?

Edit: javascript naar ECMAScript 4 specs bedoel ik, of ben ik mis :unsure:?

Xavez

Legacy Member
Waarom wishful thinking? Microsoft, Apple, Moz en Opera doen sowieso al mee :).

Bram

Legacy Member
Hmm, ziet er wel interessant uit. <nav></nav> int vervolg ipv <div id="nav"></div> enzo.

En die andere dingen zien der idd ook wel machtig uit. Iemand een idee wanneer de browsers html5 zullen ondersteunen en wanneer de update officieel gelanceerd wordt?

Of is de update officieel, en is het nu wachten op de browsers?

azerty_2006

Legacy Member
Firefox 2 (denk wel niet 100%) en de beta versie van 3. Van de andere browsers heb ik geen idee.

Xavez

Legacy Member
SveltestSword zei:
Hmm, ziet er wel interessant uit. <nav></nav> int vervolg ipv <div id="nav"></div> enzo.

En die andere dingen zien der idd ook wel machtig uit. Iemand een idee wanneer de browsers html5 zullen ondersteunen en wanneer de update officieel gelanceerd wordt?

Of is de update officieel, en is het nu wachten op de browsers?

Het is nu een Working Draft. Dat wil zoveel zeggen als: jullie mogen het al implementeren maar het is niet aangeraden want er gaat nog een pak veranderen tussen nu en de uiteindelijke recommendation :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan