Erinyes
Legacy Member
Ik ben dus op zoek naar een job als grafisch ontwerper momenteel, maar dat is niet zo makkelijk aangezien ik zo goed als geen ervaring heb.
Ik heb wel een kans op een job bij een leuk en tof bureau, het gesprek ging goed en ze waren zeer positief, alleen waren ze in principe op zoek naar iemand met minstens een aantal jaar ervaring. Vooral het technische gedeelte, daar twijfelen ze over. Zoals: ga ik niet te veel fouten maken bij het drukklaar zetten en andere dtp-gerelateerde zaken. Een ontwerper bij hen doet alles van begin tot eind, van concept, fotoshoot, uitwerking en afwerking. Ze hebben geen aparte DTP'er die het ontwerp verder aanvult of afwerkt... Ze hebben nog niks beslist, voorlopig zit de mogelijkheid er nog in dat ik er aangenomen wordt maar niks is zeker.
Ik wil me nu zo goed mogelijk "bijscholen" over dtp. Ik heb het boek GDV (dat gele) en dat vind ik wel heel goed. Alleen heb ik het soms moeilijk, want praktisch gezien zit dat toch wel een stuk ingewikkelder in elkaar. Ik heb zo de indruk dat je dat boek wel kunt lezen en al veel weten over bepaalde zaken, maar uiteindelijk is het moeilijk om de theorie om te zetten in de praktijk. Je zou als het ware alles al eens gezien moeten hebben en toegepast hebben voor je "echt" weet hoe en wanneer je iets moet toepassen bij het drukklaar zetten van documenten.
Daarom ben ik dus op zoek naar allerhande documentatie waar ik praktisch gezien ook iets mee ben, dingen die ik kan toepassen enz. Bv een DTP forum (als dat al bestaat) of een cursus drukklaar zetten of eender wat. Want mijn kennis daar is nog te beperkt helaas.
Wie weet raad?
Ik heb wel een kans op een job bij een leuk en tof bureau, het gesprek ging goed en ze waren zeer positief, alleen waren ze in principe op zoek naar iemand met minstens een aantal jaar ervaring. Vooral het technische gedeelte, daar twijfelen ze over. Zoals: ga ik niet te veel fouten maken bij het drukklaar zetten en andere dtp-gerelateerde zaken. Een ontwerper bij hen doet alles van begin tot eind, van concept, fotoshoot, uitwerking en afwerking. Ze hebben geen aparte DTP'er die het ontwerp verder aanvult of afwerkt... Ze hebben nog niks beslist, voorlopig zit de mogelijkheid er nog in dat ik er aangenomen wordt maar niks is zeker.
Ik wil me nu zo goed mogelijk "bijscholen" over dtp. Ik heb het boek GDV (dat gele) en dat vind ik wel heel goed. Alleen heb ik het soms moeilijk, want praktisch gezien zit dat toch wel een stuk ingewikkelder in elkaar. Ik heb zo de indruk dat je dat boek wel kunt lezen en al veel weten over bepaalde zaken, maar uiteindelijk is het moeilijk om de theorie om te zetten in de praktijk. Je zou als het ware alles al eens gezien moeten hebben en toegepast hebben voor je "echt" weet hoe en wanneer je iets moet toepassen bij het drukklaar zetten van documenten.
Daarom ben ik dus op zoek naar allerhande documentatie waar ik praktisch gezien ook iets mee ben, dingen die ik kan toepassen enz. Bv een DTP forum (als dat al bestaat) of een cursus drukklaar zetten of eender wat. Want mijn kennis daar is nog te beperkt helaas.
Wie weet raad?


waardoor het dan toch fout loopt. Heb gewoon het gevoel alsof het allemaal nog niet echt ingebakken zit en dat ik er te weinig van af weet. Merci voor de link alvast.