Archief - Een eerste site maken.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Het is zo dat ik mijn eigen site ga maken voor mijn fotografie. Normaal gezien heb ik vanaf morgen Dreamweaver.

Maar waar moet ik allemaal aan denken vooraleer ik echt aan de slag ga met het maken van de site?
Is er een soort van manuel te vinden van bvb. Dreamweaver met daarin tips & hints ivm het maken van een site toegespitst op foto's?
Ik heb mijn webruimte op Telenet maar dit lijkt me niet voldoende om het aantal foto's mee op te vangen, hoe kan ik dit best aanpakken?

Natuur is het de bedoeling dat het zo persoonlijk mogelijk word, dus dat mijn visie van de foto's in een lijn worden doorgetrokken naar de website. Welke programma's of handigheden raden jullie mij ook na om zeker in te gebruiken of gebruik van te maken?

Ik hoop dat dit in orde is van prefix en vraag.

Met vriendelijke groeten en alvast hartelijk bedankt.

El_L4mor

Legacy Member
sites leren maken doe je niet op 1 dag, 1 week of 1 maand

als je webdesign wilt leren, zoek dan enkele tutorials over xhtml op, en leer photoshop

als je gewoon rap een mooie site wilt, installeer dan een of andere premade blog zoals wordpress ofzo

ik denk tbh niet dat deze thread je echt veel gaat helpen :). Om een goeie site te maken moet je in meerdere totaal verschillende dingen een beetje thuiszijn (programmeren, designen met photoshop, xhtml, ...)

Gromme

Legacy Member
Mja, had al wel het idee dat hiet iets meer omvattender zou zijn dan enkel bvb. Dreamweaver te gebruike en uiteraard verwacht ik ook niet van dag op dag een site te hebben.

Dus naar wat jij zegt :

- xhtml leren
- photoshop leren

El_L4mor

Legacy Member
ik zeg dat je vrij gemotiveerd zal moeten zijn, wil je echt deftig 'het vak' :p leren. Als je een nieuwe hobby zoekt, dan is het een goed idee om leren hoe je een site maakt.
Als je gewoon een site nodig hebt om je foto's te showen, en denkt 'ik leer rap ff iets in mekaar zetten' dan kom je bedrogen uit :p

Maar ik zeg idd xhtml leren en photoshop. Da's zowat de basis. Later kan je css (hoewel dat tegenwoordig ook basis is), javascript, flash, php, etc. er allemaal bijpakken naar eigen intresse.

Karre

Legacy Member
www.leerhtml.nl

Het is een begin :). Ikzelf had dus nog nooit een site gemaakt en had er dan ook geen verstand van en op een maand tijd moesten we een site voor school maken. Ik heb gewoon alles wat zitten opzoeken en dit heb ik ervan gemaakt: www.flash-info.nl. Het is niet echt indrukwekkend te noemen maar het is dan ook mijn eerste site. Gewoon dingen zoeken op het internet als je iets niet vindt en het lukt wel :). Of download eens een css template en probeer die code wat te analyseren. Heeft ook wat geholpen bij mij.

SenderT

Legacy Member
Ik denk dat je als beginneling beter photoshop achterwege laat in het begin en gewoon experimenteert met xhtml en css. Als je dit fatsoenlijk onder de knie hebt kun je later nog gaan photoshoppen. En ofc de sticky lezen ;)

El_L4mor

Legacy Member
Careless zei:
Of download eens een css template en probeer die code wat te analyseren. Heeft ook wat geholpen bij mij.

idd... zo heb ik ook veel geleerd :p

Gogeta

Legacy Member
Careless zei:
www.leerhtml.nl

Het is een begin :). Ikzelf had dus nog nooit een site gemaakt en had er dan ook geen verstand van en op een maand tijd moesten we een site voor school maken. Ik heb gewoon alles wat zitten opzoeken en dit heb ik ervan gemaakt: www.flash-info.nl. Het is niet echt indrukwekkend te noemen maar het is dan ook mijn eerste site. Gewoon dingen zoeken op het internet als je iets niet vindt en het lukt wel :). Of download eens een css template en probeer die code wat te analyseren. Heeft ook wat geholpen bij mij.

haha, zo te zien heb je ook opgezocht hoe je google ads moet inbouwen :D

el shorty

Legacy Member
misschien kleine tip: begin met een template die je leuk vindt en gratis kan downloaden en die aan te passen. Zo leer je het langzaamaan en heb je toch al iets van site. Dan is de leercurve minder steil. Tis maar een ideetje he.
Foto's: op je telenet webspace zal je idd niet toekomen. Misschien eens een goedkope host overwegen? Er staan er in de sticky bovenaan een aantal. Je kan daar zowat alles wat voor jou handig is op draaien ( van php galleries tot CMS, een soort van pregemaakte site met heel wat mogelijkheden)

nigel555

Legacy Member
xhtml, css => mooie simpele site.
Is makkelijkste dat je kan doen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan