Archief - Eenvoudige tekeningen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ozl

Legacy Member
Hallo,

Ik zou graag gewoon wat eenvoudig tekeningen maken zoals:

11jaruw.jpg


jpe88j.jpg


wtgapz.jpg


Welke programma is daar het beste voor? Het moet wel op schaal zijn dus het is noodzakelijk dat ik gemakkelijk de afstand van lijnen kan bepalen.

ozl

Legacy Member
Ja maar dat is toch zo proper/fijn niet als deze? SketchUP is trouwens 3D en deze zijn 2D. Is er geen mogelijkheid om in Photoshop lijnen te trekken met een bepaalde afstand? Of hoe doe je dat het best?

DieselPower

Legacy Member
Haha, hulp komen vragen en dan de smartass uithangen ofwa?

Xoliul

Legacy Member
Jeezes Dieselpower hou je toch eens in, man. Hij hangt helemaal de smartass niet uit, waarschijnlijk weet coebeest er nog zoveel niet van en vraagt hij zich af of het ook niet anders kan.

Ik zou ook sketchup gebruiken daarvoor hoor. Het gaat gewoon veel, veel sneller en makkelijker zijn dan manueel tekenen. Je kan in een 3D programma ook gewoon 2D afbeeldingen opslaan van je modelen he, dus dat komt op hetzelfde neer.

ozl

Legacy Member
Ik had het al getekend in AutoCAD maarja 3D =/= 2D. Ik ga eens kijken of ik ze kan opslaan als 2D. En anders toch maar SketchUP :(

Blanco

Legacy Member
Of anders met Illustrator he. Is het nog vectorieel ook, scherper kan niet.
Je tekent je object met de exacte afmetingen in bovenaanzicht en je gebruikt daarop het effect > 3D > extrude & bevel. Bestudeer die functie eens.
Je kan perfect de graden ingeven en al, heel makkelijk om zo isometrisch te tekenen.

Alleen zijn die opjecten die je daar toont vrij complex, je gaat meerdere bovenaanzichten moeten tekenen en die in op/naast elkaar ga moeten leggen nadat je het effect gebruikt hebt. Ik denk niet dat eenvoudig is, maar zeker wel mogelijk omdat je perfect de coordinaten kan ingeven. Het is alleen de juiste methode vinden.
Daardoor ik denk dat sketchup veel simpelder gaat zijn. ;)

ozl

Legacy Member
Ok bedankt voor de tip, bij mij zijn het zo'n ingewikkelde vormen niet. Ik ga het eens proberen.

w00tw00t

Legacy Member
Xoliul zei:
Jeezes Dieselpower hou je toch eens in, man. Hij hangt helemaal de smartass niet uit, waarschijnlijk weet coebeest er nog zoveel niet van en vraagt hij zich af of het ook niet anders kan.

Ik denk da ie da als een grap bedoelt en niet serieus -- En dan nog. Dees afbeeldingen tonen 3D objecten dus zijn ze al zeker niet 2D.

LeSec

Legacy Member
coebeest zei:
Ik had het al getekend in AutoCAD maarja 3D =/= 2D. Ik ga eens kijken of ik ze kan opslaan als 2D. En anders toch maar SketchUP :(

Natuurlijk kunt ge dat in autocad opslaan als 2D :')
Ge moet dat in ne layout zetten en dan plotten als JPG..
Probleem opgelost!

CtrlAshDel

Legacy Member
Alles wat ge in 3D tekent kunt ge naar een vector programma zoals Illustrator of Flash exporteren. Als ge in sketchup tekent kunde de 3D exporten naar een 2D vector image (illustrator) Of gewoon bitmap. In Rhino kunde van uw 3D model ook een 2D maken met de commando Make2D en dan exporteren naar .ai. Vanuit sketchup moet ge als ge geen bewerkingen meer wil zelfs niet naar een vector programma en kunde zelfs gewoon een JPG maken. Bijv: School Expansion PT.1 by ~ctrl-ash-del on deviantART de schema's zijn .ai exports vanuit sketchup naar illustrator en dan naar flash van een 3D model in sketchup, achteraf wel nog wa nabewerkt natuurlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan