Archief - FLASH: Een bewegend balkje met foto's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Butthead.be

Legacy Member
Kan er mij iemand een wegend balkje bezorgen waar ik foto's kan in plaatsen? Of hoe ik dit moet doen? Het is de bedoeling sponsors over het scherm te laten rollen. Dit alles in Flash...Thx

blaZe

Legacy Member
google, "vertical of horizontal (thumbnail) scroller in flash".

dat samen met een basiskennis Flash en je bent al een stap verder, anders wil ik tegen milde betaling wel zo iets voor je maken.

tenzij uiteraard een andere goede ziel dit voor jou gratis wil doen.

Butthead.be

Legacy Member
www.gotoandlearn.com was al zeer nuttig (ik heb dus nog nooit flash gebruikt...)
Maar als ik nu gewoon een filmpje wil maken zodat mijn fotokes aan 1 stuk doordraaien hoe doe ik dit dan?

borracho

Legacy Member
je zet je fotos gewoon achter elkaar en convert dit tot een MC. Op frame 10 of 20 zet je een nieuw keyframe en hier verplaats je je MC en dan leg je gewoon een tween tussen beide.

Butthead.be

Legacy Member
Euhm vanaf "op frame 10 ..." kan ik niet meer volgen, iets gedetailleerder please ;)

Edited: Ok gevonden !

Butthead.be

Legacy Member
Als ik op F12 duw, zie ik nog altijd niets bewegen?
Ok, tis in orde (kleer snel :p)

Butthead.be

Legacy Member
Oké, ik heb bijna wat ik wil hebben...:p
Als ge op één van de links klikt ziede wat ik tot nu toe heb, maar er is een probleemke: ik wil dat de fotokes vlotjes achter elkaar, in een continue, vloeiende lijn blijven doorgaan :help:
.swf
.fla

Butthead.be

Legacy Member
Gij zijt goed... :niceone: Maar hoe hebt ge da gedaan? Want ik krijg het nog altijd niet gedaan...

blaZe

Legacy Member
Flash->Help/F1->Tutorials&Samples->Create a motion tween.

één van DE beginselen in flash, als dat al drempel is voor gaan we nog bezoek krijgen ;)

succes alvast.

Butthead.be

Legacy Member
Da wistek ook wel... Ik doe dus het volgende
Keyframe 1 (frame 1): filmke goe zetten
Keyframe 2 (frame 70): filmke goe zetten
Selecteren frame 1 tot en met 70 => create motion tween

En het speelt zich af, maar niet in een vloeiende lijn, op het einde "springt" het naar het begin...:confused:
Gebruikte ik misschien niet genoeg frames? En waarom heb jij in je voorbeeldje de fotokes 2 keer achter elkaar gezet (praktischer?)?

Stimpy

Legacy Member
die springt gewoon naar de locatie waar het op frame 1 staat nadat die alle frames gepasseerd is, zorg dat uw laatste frame dezelfde is als de 1e en dan ziet ge da ni

dêsh'

Legacy Member
Butthead.be zei:
Da wistek ook wel... Ik doe dus het volgende
Keyframe 1 (frame 1): filmke goe zetten
Keyframe 2 (frame 70): filmke goe zetten
Selecteren frame 1 tot en met 70 => create motion tween
Dat hoeft daarom niet frame 70 te zijn, dat kies je zelf. Jij had in je .fla een fps van 2 staan. Dat is wel extreem laag. (fps = frames per second). Dus als je 40 fps instelt, en op de timeline 80 frames gebruikt, zal die animatie 2 seconden duren.

Butthead.be zei:
En het speelt zich af, maar niet in een vloeiende lijn, op het einde "springt" het naar het begin...:confused:
Gebruikte ik misschien niet genoeg frames? En waarom heb jij in je voorbeeldje de fotokes 2 keer achter elkaar gezet (praktischer?)?
Om het vloeiend te krijgen :p. Als het 2x achter elkaar staat, lijkt het alsof die reeks gewoon blijft doorlopen. Zoals Stimpy al zei, zorg ervoor dat op de laatste frame de begintoestand staat. En dat kan je alleen als je uw reeks erachter kopieert.

Bigbuddha

Legacy Member
Typisch voorbeeld van ik wil iets, maar ik ken de tools niet, dus ga ik het maar vragen.

Waarom niet eerst je tools leren? Flash heeft honderden tutorials online, ook heel basic dingen. Wat deze vraag toch blijkt te zijn. Zelfs zonder tutorials, zoals Blaze al zei, de help van flash geraak je al een pak op weg.

Butthead.be

Legacy Member
Omdat ik daar geen tijd en goesting voor heb :crazy: Maar ik begrijp uw anti-noob gevoelens wel...

Allemaal vriendelijk bedankt

blaZe

Legacy Member
Butthead.be zei:
Omdat ik daar geen tijd en goesting voor heb :crazy: Maar ik begrijp uw anti-noob gevoelens wel...

Allemaal vriendelijk bedankt

het noob gehalte vind ik niet storend maar zoals ik al vermoede en je zelf al zegt.

'geen goesting'

we zijn niet anti-noob maar eerder anti-lamzakken.

dus als er nog vragen komen zal ik eraan te denken telkens deze thread te posten om andere bereidwillige helpers aan te moedigen :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan