Archief - FLASH SITE: Portfolio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ravenslayer

Legacy Member
http://www.ravenslayer.be/
Ik ben hier intotaal 4 dagen aan bezig geweest
Ik heb alles zo kunnen coden dat alles snel updatebaar is en er zogoed als niet veranderd moet worden in de flashsource als ik werkjes bijvoeg. Voor deze site heb ik ook een eigen progje geschreven in vb die voor me men actionscriptfiles en en men xmlfiles genereerd en saved op de juiste plaats.

screen van het tooltje

Thorens

Legacy Member
Heel tof dat progje en de code maar spijtig genoeg is je layout maar zwakjes (toffe kleuren maar moeilijk (onleesbaar) menu en beetje 'simpel' design) en is je Engels, nuja, vreselijk?

A dragon i drawed with my Trust drawing tablet. It was also painted the dragon with the tablet
Ik bedoel, sorry maar schrijf dan in het Nederlands of laat je teksten controleren, dit laat heus geen professionele indruk achter, hoor.

ravenslayer

Legacy Member
Hey tnx voor de comment

ik weet dat dat zinnetje klinkt alsof een 6jarige het schreef na het horen van zen eerste woordjes engels, dat komt omdat ik over de eigenlijke gegevensinvoer wat snel ben overgegaan en ik snel snel alles wou afhebben. Heb het veranderd in "A dragon i have drawn and painted with my Trust drawing tablet. " wat volgens mij al wat beter klinkt ^^

Maar wat de eigenlijke layout betrefd, hij is idd een beetje simplistisch maar ik wou het niet overdoen aangezien dan alle concentratie word weggehaald van het belangrijkste wat namelijk de art is die erop staat.

Het menu is idd niet makelijk leesbaar maar om het nu onleesbaar te noemen dat is weer wat overdreven.

Thorens

Legacy Member
"I" altijd met een hoofdletter in het Engels. Verder, dat menu, ik moet mijn hoofd draaien om de tekst te lezen, dat op zich is al teveel 'werk' voor de snelle mediagebruiker.

De layout op zich is niet slecht, hij 'doet' mij alleen niets. Ik vind hem m.a.w. niet speciaal :)

ravenslayer

Legacy Member
hehe weeral tnx voor de info ff al men texten updaten :p

Ik vond het idee van de 4 viewports zelf wel uniek. Maar kan idd zijn dat het al gedaan is. maarja wat is er nog niet gedaan op het immens grote web :)

blaZe

Legacy Member
een beetje mixed feelings bij deze portfolio.
soms eerst de minpuntjes op.

- draaiend element bij starten van je site
a. in draaiende elementen, gebruik geen gradients - nu draait je lichtsource mee met het element? beetje vreemd.
b. dat draaiend ding schreeuwt van verre "ik ben een slecht gecomprimeerde bitmap file !!" terwijl je dit makkelijk vectorieel had kunnen oplossen
c. ik niet direkt doorhad om erop te klikken denkende dat het een soort "loader" achtig ding was.
d. er geen skip intro is :)

- zeker geen favo van het te traag draaien, scheef openen. je ziet trouwens de vlakken die je gebruikte waar (indien ik het zou gebruiken) zou opteren om het bij volledige diagonalen te houden.

- text, waarom zorg je ervoor dat je dynamische text mooi crispy en duidelijk is terwijl de betiteling wat blurry is. beetje jammer.

- ook negatief is een verticaal menu maar zeker als het wat klein + blurry text bevat en te kort op elkaar, het is gewoon wat te drukjes :(

- vraag me af waarom je kostbare ruimte ingepalmt laat door een "news" en "about me" venstertje... en is het ook jammer dat je al een fileinfo window leeg ziet terwijl er nog geen content is.

- de pijltjes om te scrollen in je content verkeerd uitkomen, niet gecenterd en schoonheidsfoutjes hebben

- je kan scrollen terwijl er maar 2 items verschijnen en er nog genoeg ruimte over is.

- deels jammer is dat je een new window verzorgd terwijl als je je site qua indeling nuttiger gebruikt je deze binnen het flashwindow zelf zou kunnen tonen. (maar mss heb je andere redenen hiervoor).

- het raar vind om EERST een spreuk tegen te komen en dan pas je alias. (of ligt dit aan mij? :unsure: )

- je engels niet optimaal is maar dat je dit waarschijnlijk gebruikt omdat op de forums waar jij je begeeft vaak engelstalig is en zo een iets breder publiek toegang wil bieden.)

- ik me echt afvraag waarom je de titelblokken, menu items, DE HELE LAYOUT als image files hebt geimporteerd en gebruikt. (daarmee de verklaring waarom daar de txt wat blurry is)

- ik me afvraag waarom je een intro hebt waar je de hele layout hebt insteken... maar nadien een index.swf inlaad (die je eigenlijk site is met de functionaliteiten) waarin NOG eens al die grafische elementen inzitten.

- je per sectie een aparte swf inlaad waar je eigenlijk met een beetje scripten een soort thumbnail gallery had kunnen schrijven waarbij ook de images etc uit een xml kwamen en voor elke sectie kon gebruikt worden.

positiever:

+ nog verwonderlijk dat je de filesize hebt kunnen laag houden maar dan met ik eerlijk zeggen als ik zie hoe de opbouw is gedaan en met welke middelen ik daar nog? 50% van kan afdoen.

+ een tooltje om je xml files makkelijker te updaten maar dat is het grootste werk niet, want uiteindelijk moet je toch nog steeds per sectie een nieuwe swf generen met thumbnails in.

het is bijna een auto voorzien van een automatic maar om die te laten werken moet je nog steeds manueel de schakelpedaal induwen...

+ je inhoud is snel (duidelijk) toegangkelijk is.


qua layout op zich is het wat een balanceer geval, het is niet slecht of oerlelijk en daar stopt het dan ook.
hopelijk heb je iets aan de puntjes en kan je bij een volgend portfolio project er aandacht aan bespreken.
zelf ben ik niet onder de indruk maar steek daar niet enkel de schuld bij jou maar eerder beroepsmisvorming en het feit dat we al wat vaker verwend worden op het net met catchy stuff.

zeker doordoen, je gebruikt hier en daar goede methoden maar het hele pakket klopt nog niet.

ravenslayer

Legacy Member
:o wow kort en bondig alles mooi sammengevat er zijn weinig mensen die me al zon comments hebben kunnen geven op werk dat ik toon ;).

Het grootste deel van de bovenste opmerkingen is gewoon simpelweg dat ik te lui ben om dingen die ik al heb gedaan maar beter konden opnieuw te doen op een manier die beter is. :p
ik had om goed te zijn men eerst in photoshop gemaakte layout moeten omzetten in vector art in flash of toch minstens de belangrijke delen als text
Ik ga proberen enkele van deze puntjes nog recht te trekken. Maar dit is zeker nuttige info voor een volgende site .

Quilombo

Legacy Member
ik ga voor 90% akkoord met blaze, en de overige 10% gaat over dingen die ik niet ken ;p

- wrom staat er about Me// ? ik dacht eerst dat je naam mell was ofzo ;x
- verticale menu's zuigen apekloten, zeker als tekst zo klein is en opeengepakt
- engels :eek: 't is trouwens nog altijd verkeerd, hetgeen je daar zei: have drawn betekent dat je nog steeds bezig bent aan de tekening, dat ze nog niet af is, en dat is toch niet de bedoeling he?
- die twee R'en vind ik daar maar lullig staan maar das mijn mening he
- "knowledge is ..." onleesbaar
- blauwe en rode lijntjes steken lelijk af tegen de rest
- weet niet of je ruimte nuttig gebruikt is, je profiel en nieuws blijven de hele tijd daar staan?
- drie keer klikken om een image volledige grootte te zien maar dit is ECHT NIET erg, erger vind ik dat het in een nieuw scherm opent, kan je daar geen popup van maken? is imo handiger..
- lettertype (vd tekst, nie vd images) (en -kleur?) zit niet correct, past er niet bij

begin alvast met dat menu 90° graden te keren (en die rode en blauwe lijntjes weg te doen) en t lettertype IMO ;p

mijn mening.

ravenslayer

Legacy Member
Quilombo zei:
1- wrom staat er about Me// ? ik dacht eerst dat je naam mell was ofzo ;x
2- verticale menu's zuigen apekloten, zeker als tekst zo klein is en opeengepakt
3- engels :eek: 't is trouwens nog altijd verkeerd, hetgeen je daar zei: have drawn betekent dat je nog steeds bezig bent aan de tekening, dat ze nog niet af is, en dat is toch niet de bedoeling he?
4- die twee R'en vind ik daar maar lullig staan maar das mijn mening he
5- "knowledge is ..." onleesbaar
6- blauwe en rode lijntjes steken lelijk af tegen de rest
7- weet niet of je ruimte nuttig gebruikt is, je profiel en nieuws blijven de hele tijd daar staan?
8- drie keer klikken om een image volledige grootte te zien maar dit is ECHT NIET erg, erger vind ik dat het in een nieuw scherm opent, kan je daar geen popup van maken? is imo handiger..
9- lettertype (vd tekst, nie vd images) (en -kleur?) zit niet correct, past er niet bij

begin alvast met dat menu 90° graden te keren (en die rode en blauwe lijntjes weg te doen) en t lettertype IMO ;p

mijn mening.

1: mja als je links ook zo invoert dan vraag ik me af hoe jij ooit op dit forum terecht bent gekomen want volgens mij gaat dit niet http:llgames.telenet.belforuml of je hebt een speciale browser dat kan ook.

2: Zuigen Apeklote? zeer pro comment

3: Opzich heeft de textinhoud niets te maken met de sitecheck khad evengoed een lorem ipsum erin kunne zetten. En ik heb men folio al laten zien aan enigte engelstalige en ze zijden hier niets op maar speciaal voor u heb ik er "I drew" van gemaakt. ;)

4: das men logo en ik vind dat het wat dimensie geeft aan de layout

5: hoe komt dan dat je kan zeggen wat er staat? Ik vind het vrij duidelijk.

6: Dit maakt deel uit van het concept. Het zijn viewports als je weet wat dat is

7: Ik heb geen nood aan meer ruimte. alle info die ik kwijt wil kan ik kwijt.

8: thumb->preview->fullsize zoveel moeite?. Goed idee voor die popup ;) word aan gewerkt

9: word ook aan gewerkt

waarom reageer ik nu zo terug? omdat jij gaat mierenneuken en als je zelf zulke dingen zou moeten maken er geen... ik citeer er geen "apekloten" van kan. Plus er bestaat zoiets als PLUS en minpunten als je gaat proberen alleen op alles slechte comments te geven zeg dan niets :)

Gerritn

Legacy Member
Je komt hier toch om de minpunten uit je site te halen, en niet om geloofd te worden voor de betere punten?

Enkele opmerkingen op de site:
- Het idee van de viewports is op zich niet slecht, maar die assen steken af, ook heb je overal eigenlijk gelijke assen, en dus 4x dezelfde viewport?
- Het menu moet zeker gedraaid worden, is echt niet handig om te lezen zo, terwijl navigatie een van de belangrijkste zaken van een website is.
- Leeg news-vak, beter weglaten, of op een aparte pagina zetten, zelfde met de about me. Dan kan je al een grotere preview/normale size versie tonen zonder een nieuw venster te moeten openen.
- Bitmap tekst en anti-aliased tekst in 1 vensterke -> steekt wat af.
- Bij de 'intro' had ik ook niet meteen door dat je op die cirkel moest klikken, ik dacht dat het een preloader was.
- Zoals Blaze al zei, waarom maak je die cirkel niet vectorieel, nu valt het bitmap-gehalte echt op.
- Iedere keer ik op een ander deel van je werkjes klik, verhuizen de scroll pijltjes wat.

Er zit potentieel in, maar heeft wat aandacht nodig voor de mindere zaken.

Quilombo

Legacy Member
ravenslayer zei:
1: mja als je links ook zo invoert dan vraag ik me af hoe jij ooit op dit forum terecht bent gekomen want volgens mij gaat dit niet http:llgames.telenet.belforuml of je hebt een speciale browser dat kan ook.

2: Zuigen Apeklote? zeer pro comment

3: Opzich heeft de textinhoud niets te maken met de sitecheck khad evengoed een lorem ipsum erin kunne zetten. En ik heb men folio al laten zien aan enigte engelstalige en ze zijden hier niets op maar speciaal voor u heb ik er "I drew" van gemaakt. ;)

4: das men logo en ik vind dat het wat dimensie geeft aan de layout

5: hoe komt dan dat je kan zeggen wat er staat? Ik vind het vrij duidelijk.

6: Dit maakt deel uit van het concept. Het zijn viewports als je weet wat dat is

7: Ik heb geen nood aan meer ruimte. alle info die ik kwijt wil kan ik kwijt.

8: thumb->preview->fullsize zoveel moeite?. Goed idee voor die popup ;) word aan gewerkt

9: word ook aan gewerkt

waarom reageer ik nu zo terug? omdat jij gaat mierenneuken en als je zelf zulke dingen zou moeten maken er geen... ik citeer er geen "apekloten" van kan. Plus er bestaat zoiets als PLUS en minpunten als je gaat proberen alleen op alles slechte comments te geven zeg dan niets :)

1. snap ik toch nie, ge maakt niet wijs dat je die afbeelding van news// en about me// niet kan veranderen naar één zonder die //, heeft geen... niks met links te maken
2. gaat erom dat dit ECHT NIET goed is, ik wou harde taal gebruiken :cool: maw: je moet je hoofd draaien en das ni leuk :(
5. mja ik vind dat het wat groter mocht, ik vind het vrij onduidelijk, vergeet niet dat websites niet gelezen worden maar gescand (~menu !!)
6. tja, de kleur ervan steekt wel ferm af ;x
8,9 mooi zo

en tja, das idd mijn probleem hier, ik geef alleen aan wat er slecht is en moet veranderd worden, de rest doet er dan niet toe, dat moet je toch zo laten :cool: met wat aanpassing kan het best een mooie en handige layout worden hoor (maar ik ga me toch niet bezig houden met wat ik er goed aan vind ;)), doe zo verder. dat mierenneuken heeft trouwens een doel: dat jij de site tot in de details kan afwerken, je moet zelf maar zien welke van die punten voor jou prioritair zijn en welke voor jou zelfs helemaal niet moeten veranderd worden

orez

Legacy Member
hmmm.... we hebben hier wel de prefix FLASH SITE, maar tis idd ook wel een portfolio ... :p dilemma ;)

Neen > alst puur Flash is gelieve FLASH SITE prefix te hanteren ;)

ravenslayer

Legacy Member
Quilombo zei:
1. snap ik toch nie, ge maakt niet wijs dat je die afbeelding van news// en about me// niet kan veranderen naar één zonder die //, heeft geen... niks met links te maken
2. gaat erom dat dit ECHT NIET goed is, ik wou harde taal gebruiken :cool: maw: je moet je hoofd draaien en das ni leuk :(
5. mja ik vind dat het wat groter mocht, ik vind het vrij onduidelijk, vergeet niet dat websites niet gelezen worden maar gescand (~menu !!)
6. tja, de kleur ervan steekt wel ferm af ;x
8,9 mooi zo

en tja, das idd mijn probleem hier, ik geef alleen aan wat er slecht is en moet veranderd worden, de rest doet er dan niet toe, dat moet je toch zo laten :cool: met wat aanpassing kan het best een mooie en handige layout worden hoor (maar ik ga me toch niet bezig houden met wat ik er goed aan vind ;)), doe zo verder. dat mierenneuken heeft trouwens een doel: dat jij de site tot in de details kan afwerken, je moet zelf maar zien welke van die punten voor jou prioritair zijn en welke voor jou zelfs helemaal niet moeten veranderd worden


hey srry dak zo idioot reageerde, kwas wa moe en kwas beter in men bed gekrope :p. En mierenneuken mag af en toe wel :D

en orez mss een combine prefix functie fzo toevoegen :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan