Archief - Flex websites

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

shaguar1000

Legacy Member
Wie heeft er al ervaring met flex?
Wat heb je gemaakt?

Toon het hier en wissel custom components
of handige sites.

mijn bescheiden creatie:
Portfolio Flex Sven De Brabanter

Het is het eerste wat ik heb gemaakt in flex
Ik weet dat het design nergens op lijkt :$
ik ben nog aan het leren ;)

shaguar1000

Legacy Member
Omdat ik eerst een voorbeeld had gevonden van virtual earth :p
Ik was blij dat het werkte dus ik heb het niet meer veranderd naar google maps.
En het doet in principe hetzelfde.

adrianhates

Legacy Member
ja je hebt alleen maar het kleine verschil dat de kwaliteit van uw map 100 keer zo laag is als bij google

shaguar1000

Legacy Member
adrianhates zei:
ja je hebt alleen maar het kleine verschil dat de kwaliteit van uw map 100 keer zo laag is als bij google

Zou kunnen, maar ik was dus blij dat die map werkte :)
Heb jij al ervaring in flex?

Yngwie

Legacy Member
Flex is een toffe technologie om mee te werken, zeker als je een binding gebruikt naar je servertaal. (in mijn geval via blazeDS naar Java waardoor ik binnen flex met men java objecten kon werken).

Flex heeft imo meer nut bij kleine applet-like onderdelen ipv een volledige website zoals in uw voorbeeld. neem bv de site van kinepolis, de ganse site is html-based maar als je online je tickets wil bestellen kom je terecht op een zeer mooi voorbeeld van een flex-toepassing.

spectrious

Legacy Member
waarom doe je dit in flex? Ksnap het nut helemaal niet. Flex is een programmeer oplossing voor RIA's, flash een webmedia tool. Dit moest in flash gemaakt zijn indien je voor een van de 2 zou kiezen. En dan nog een slechte oplossing, dit is een xhtml css website. Ik snap dat het een pruts-probeerseltje is. Maar gebruik dat dan niet als online portfolio. Wat doet dat kalender object daar bijvoorbeeld. Erg leuk dat je die kan op je scherm toveren met een lijntje MXML, maar wat is het nut?

nog een tip: importeer geen bitmaps met lage kwaliteit. Zoveel mogelijk vectors. Zoals bvb je projecten van illustrator, je zou dat beter als vector inhalen. Wat is anders het voordeel dat je ze in illustrator hebt gemaakt.

shaguar1000

Legacy Member
De opdracht was een website maken in flex. Ik kon niet kiezen om dit te maken met flash :(
Die kalender heb ik er maar op gegooid om wat op te vullen.

over die afbeeldingen:
Het zijn geen afbeeldingen met lage kwaliteit. Als ik ze gewoon open in windows verkenner zijn ze mooi egaal.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar hij blijft ze crappy tonen :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan