Archief - frames in layers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stampertje

Legacy Member
mijn probleem is als volgt. de huidige pagina bestaat uit 2 frames.
top frame met header in (150px hoog)
overzicht frame met de content in.

nu moet de header een flash bestand worden met een horizontaal drop down menu in. het flash bestand is 200 px groot, 150px voor de header met navigation bar en dan nog eens 50px voor het dropdown menu.
nu wil ik niet standaard met die lege ruimte zitten als het dropdown menu niet gebruikt wordt. ik wil dat het dropdown menu over mijn content komt.
op een gewone pagina kun je de achtergrond van je flash bestand doorzichtig maken en zo je html text eronder laten verschijnen. maar in deze situatie zijn het 2 aparte paginas.
Dus ik vroeg mij af of er niet iets in de genre van layers bestaat zodat ik die topframe boven de overzicht frame kan plaatsen.

j design

Legacy Member
Je kan dat met divs, dan met JS kan je ervoor zorgen dat je menu niet altijd wordt herladen.
Heb er zelf eens op geexperimenteerd: J Design - Web Print Motion

Ik heb wel lang moeten zoeken hoe ik vanuit mijn flash de JS kon besturen.
Als je een betere oplossing weet wil ik er graag van horen.

Stampertje

Legacy Member
leg eens uit hoe dan ik heb nu 2 layers gedefineerd
Code:
<style type="text/css">
<!--
#apDiv1 {
	position:absolute;
	left:0px;
	top:0px;
	width:1020px;
	height:250px;
	z-index:1;
}
#apDiv2 {
	position:absolute;
	left:0px;
	top:250px;
	width:1020px;
	height:320px;
	z-index:2;
}
-->
</style>

en dan in mijn frameset de gewenste frame binnenin de gewenste div gezet.
Code:
<frameset rows="80,*,80" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
<div id="apDiv2"><frame src="top.html" name="topFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="topFrame" title="topFrame" /></div>
<div id="apDiv1"><frame src="test.html" name="mainFrame" id="mainFrame" title="mainFrame" /></div>  
  <frame src="bottom.html" name="bottomFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="bottomFrame" title="bottomFrame" />
</frameset>
maar dit werkt niet. en als ik code laat controleren dan geeft die als error dat div niet binnenin een frameset kan geplaats worden :s

j design

Legacy Member
Nee, je hebt her verkeerd begrepen.
Lose the frames. Enkel met divs werken.

Bekijk de bron eens van mijn voorbeeld.

In mijn #header zit #menu waarin mijn flashfilm zit.
Op deze manier wordt een flashfilm meestal ingesloten.
Nu het enige verschil is dat ik door middel van JavaScript enkel de #content laat veranderen.
Dat betekend dat in #header niets veranderd.

Dat is een flashsturing naar JS die ervoor zorgt dat je enkel #content herlaadt.


In je flashfilm (toepassing op de mijne):
Code:
import flash.external.*;

home.onRelease = function() {
	ExternalInterface.call("showHome", "");
		gotoAndStop("naport");

}

news.onRelease = function() {
	ExternalInterface.call("showNews", "");
		gotoAndStop("naport");

}

JS:
Code:
function showHome() {
					window.location.hash = "#home";

            $('#outer').fadeIn('slow').load('index.php #content'); 
			
}
		
function showNews() {
				window.location.hash = "#news";
				
            $('#content').fadeIn('slow').load('news.php #content'); 

}

En bij dit voorbeeld heb je ook JQuerry nodig
Het heeft me lange tijd gekost om eigelijk tot zo iets simpel te komen.
Uren opzoekwerk. (alsook gevraagd op het forum..)

Als iemand een betere manier heeft wil ik ze graag weten

Stampertje

Legacy Member
is moeilijk te doen want is huidige site dat ik moet aanpassen. dus kan de frame niet laten vallen.

j design

Legacy Member
Waarom kan je het niet laten vallen?
Volgens mij zijn er zelf enkele browsers die geen frames kunnen weergeven.
De NOFRAMES code..

Ik zou er toch eens aan denken om over te schakelen.
Met divs is hetzelfde uiteindelijk te bereiken als met frames.

Stampertje

Legacy Member
bedrijf waarvoor ik dit doe wel niets veranderen aan opbouw van site, enkel nieuwe banner :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan