Archief - GIP bedrijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

frye

Legacy Member
Voor de geïntegreerde proef voor school hebben we een fictief bedrijfje moeten opstarten. We zijn een computerwinkel, maar we verdiepen ons ook in geluid.

We moesten een website van het bedrijf creëren. Veel tijd kregen we niet dus verwacht niet aan een top website.

http://www.jea-on.com

Zelf vind ik:
* dat de menu-balk er slecht uitziet.
* de informatie-pagina verschuift een beetje wat ik niet kon fixen.

Let niet op de gegevens want deze zijn fictief!

Graag opbouwende kritiek. (Ben nog maar een beginner.)

brecko

Legacy Member
Lay-out

- Uitlijning in uw beeldmerk is niet goed.

- Uitlijning tussen uw content en uw contact-info links is verkeerd.

- Gooi die '>' weg.

- Not sure about de bovenste balk..

- Afbeelding rechtsboven vind ik ook wat te groot.

- Meer spacing tussen uw laatste tekstregel en nieuwe nieuwstitel.

- Beetje meer moeite steken in tekstopmaak. Maak gebruik van kolommen (leest aangenamer), kleur, quotes, .. Opties genoeg.

- Tabellen mogen ook wat meer worden opgemaakt.

- Soms is de linkerdiv gebruikt als submenu, soms als informatieruimte.
Ik zou hier ook een onderscheid in maken.

- Hoofdmenu: iets te groot naar mijn mening. Fijn lijntje bij hover-state mag gerust wat dikker.

- Bij producten: afbeeldingen mogen ook iets kleiner, en zeker de titels eronder. De elementen staan zo maar wat te zweven, wederom, maak je tabel een beetje op..

- Bij fabrikanten: logo's links erg rommelig.

- Bij medewerkers: persoonlijk zou ik de stap met die groepsfoto overslaan.
Zet gewoon de werknemers met hun gegevens in een tabel onder elkaar.


Code

- Doctype?

- 2x <body> en 2x <head>?

- Bij 'In de kijker': gebruik een tabel!

- Gebruik <strong> i.p.v. <b>

- Uw images zijn niet afgesloten. (<img src="..." />) Let op de spatie.

- Als je dan toch <br> gebruikt, doe het dan goed; <br />. Wederom, let op de spatie.


Algemeen:

- het concept is niet echt slecht, maar er is nog veel werk aan de uitwerking.
- code is een kleine ramp :), zoek op internet wat op over xHTML 1.1 (www.w3schools.com)

Cycloon

Legacy Member
brecko zei:
- Gebruik <strong> i.p.v. <b>

Hier gebruikt die wel degelijk beter <b> ipv <strong>. <strong> gebruik je enkel in teksten om bepaalde woorden te beklemtonen voor blinden.

Xavez

Legacy Member
Niet voor blinden, gewoon semantisch gezien gebruik je strong en emphasize. Als je puur op vlak van vormgeving tekst wil aanpassen gebruik je best een <span> met een bepaalde klasse :). Best geen b's i's u's of s'en =).

Xavez

Legacy Member
En gezien ik niet meer kan editen: niet alleen voor blinden dus (want ja, blinden hebben daar ook iets aan, maar evengoed op vlak van SEO e.a. is het goed om je website semantisch relevant op te bouwen)

Cycloon

Legacy Member
Xavez zei:
En gezien ik niet meer kan editen: niet alleen voor blinden dus (want ja, blinden hebben daar ook iets aan, maar evengoed op vlak van SEO e.a. is het goed om je website semantisch relevant op te bouwen)

Blinden die bv een programma hebben om webpagina's voor te lezen gaan vetgedrukte teksten met <strong> luider horen, de meeste tekst die vetgedrukt staat is dat niet om benadrukt te worden maar eerder omdat het "mooi" is.

Dat <span> met de nodige styles mss beter is dan <b> daar wil ik me niet over uitspreken. In HTML 5 zouden de <b>-tags wel verwijderd worden dus het zal waarschijnlijk wel beter zijn :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan