Archief - HOSTING: .mac account of een goedkoper alternatief?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fergison

Legacy Member
Ik ben van plan te betalen voor een emailadres en webruimte (foto's en videos) in één pakket. Ik werk met een mac en zij bieden een .mac-account aan: 10 GB storage op een handige manier, mail-account, website-hosting, ... (http://www.apple.com/dotmac/) maar het kost €100/jaar! Wat imo wel veel geld is. zijn er geen betere alternatieven te vinden voor minder geld?
Alvast bedankt!

Xavez

Legacy Member
Prijs/kwaliteit is .mac best wel in orde, zeker als je het allemaal eenvoudig en snel wilt. en 100 euro op jaarbasis is nu ook weer niet zo gigantisch veel :).

SenderT

Legacy Member
op de site staat trouwens 99,95 dollar wat overeenkomt met €64.77 :)

TiZon

Legacy Member
SenderT zei:
op de site staat trouwens 99,95 dollar wat overeenkomt met €64.77 :)

True, ik heb het, mag er zeker niet van klagen, dat ding is prachtig geintegreerd in iLife, echt heel handig om snel foto's e.d. te sharen met familie/vrienden.

Fergison

Legacy Member
Heb ondertussen ook wel wat zitten rondkijken bij hostings, en kwam op www.antagonist.nl terecht, daar heb je 3GB en feitelijk ook email voor €25 en dit leek me misschien ook wel interessant, of is .mac misschien een betrouwbaardere en snellere weg? :p

General Lee

Legacy Member
.mac is handig omdat alles onmiddellijk samenwerkt met iLife en andere Mac-applicaties. Maar ge moet natuurlijk zelf zien of ge dat er voor wilt betalen.

Maar ik dacht dat dat maar trage boel was, .mac. Of ben ik hier mis in?

Xavez

Legacy Member
Het zal zeker niet trager zijn dan een goedkopere hostingoplossing :).

Lawke

Legacy Member
Antagonist is zeker heel goed. Ben er zelf ook klant, en ik moet zeggen dat het mij super goed bevalt!
En het is dan ook super goedkoop :-)

Fergison

Legacy Member
Is wel handig dat het in ilife geintegreerd zit maar gebruik nu de trial en die gaat vrij traag, bv. het duurt een tijdje voor ik een filmpke kon afspelen op mij site (aleja testsite). iWeb doet het wel nog redelijk goed, ge kunt zelfs een blog opzetten waar comments op gepost worden etc. maar ergens is het wel allemaal beperkt.

Wat ik mij wel nog afvraag is of een emailadres die je zelf gemaakt hebt (dus bv. [email protected]) veel spam ontvangt?

Thnx!

Xavez

Legacy Member
Goeie spamfilter installeren hé :). Of je gebruikt een gmail account, stelt een forward naar die gmail account in, en voegt in gmail die account toe zodat je ook vanaf dat adres kan versturen! :).

Fergison

Legacy Member
Xavez zei:
Goeie spamfilter installeren hé :). Of je gebruikt een gmail account, stelt een forward naar die gmail account in, en voegt in gmail die account toe zodat je ook vanaf dat adres kan versturen! :).

Da's een manier thnx :)

Xavez zei:
Het zal zeker niet trager zijn dan een goedkopere hostingoplossing :).

Maar misschien om er geen servers dichtbij zijn ofzo?

Moeilijke keuze :p

General Lee

Legacy Member
Xavez zei:
Goeie spamfilter installeren hé :). Of je gebruikt een gmail account, stelt een forward naar die gmail account in, en voegt in gmail die account toe zodat je ook vanaf dat adres kan versturen! :).
Gmail als oplossing tegen spam? Op al de e-mailadressen die ik gehad heb, krijg ik tonnen vol spam binnen via gmail (ik had verwacht dat het zo zou zijn bij hotmail) En neen, ik heb dat e-mailadres niet gebruikt voor 'foute sites' :p

Xavez

Legacy Member
General Lee zei:
Gmail als oplossing tegen spam? Op al de e-mailadressen die ik gehad heb, krijg ik tonnen vol spam binnen via gmail (ik had verwacht dat het zo zou zijn bij hotmail) En neen, ik heb dat e-mailadres niet gebruikt voor 'foute sites' :p

Maar de spam komt toch in de spamfolder terecht, right? =]

/edit: blijkbaar toch een pak mensen met problemen: http://www.applegazette.com/dotmac/euro-mac-users-is-your-mac-service-running-slow/

I guess dat een server in Nederland wel sneller zal serven =]... Maar dan moet je alles zelf opzetten ^^. Ofwel ga je aan het knutselen met flickr, een eigen domeinnaam, ... :).

Fergison

Legacy Member
Nja jammer ook wel. Voor iemand die niet veel met websites etc. bezig is was iweb nog wel ideaal.

General Lee

Legacy Member
Xavez zei:
Maar de spam komt toch in de spamfolder terecht, right? =]
't Komt inderdaad in de spamfolder terecht (occasioneel glipt er eens een mailtje door de mazen van het spamnet, maar goed) maar toch stoort het mij. 't Is alsof google mijn adres heeft doorgegeven aan al die online apothekers :p

Fergison zei:
Nja jammer ook wel. Voor iemand die niet veel met websites etc. bezig is was iweb nog wel ideaal.
Niks houdt u tegen om een website te maken in iWeb en die dan handmatig up te loaden op een andere host eh...

Xavez

Legacy Member
General Lee zei:
't Komt inderdaad in de spamfolder terecht (occasioneel glipt er eens een mailtje door de mazen van het spamnet, maar goed) maar toch stoort het mij. 't Is alsof google mijn adres heeft doorgegeven aan al die online apothekers :p
Welja, da's toch genoeg dan? En perfect zoals het hoort... Gmail heeft imo echt wel de beste spamfilter van't net :). En als je geen gmail-adres wilt, dan neem je je eigen domeinnaam en maak je er een google apps dienst van ofzo? :).

strijkat

Legacy Member
ik heb een proefabonnement op mac account genomen, want
heb mijn website op i-web gebouwd. weet iemand of het duur is om ook filmpjes op een mac site te zetten> i.web bevalt me goed, maar met zo'n proefaccount heb je niet genoeg ruimte om films erop te zetten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan