Archief - HTML: 3 kleine probleempjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DaRuDa

Legacy Member
Dit is een site die we hebben ingeengestoken => http://www.vanheukelom-fietsen.be

Maar we zitten nog met 3 probleempjes die we niet krijgen opgelost!

Als je op producten klikt krijg je een pagina waarin alle producten van ons assortiment komen, deze worden opgehaald uit de database!
  • Probleem 1: Zoals ge kunt zien komen de foto's er veel te groot te staan, momenteel heb ik geen waar voor de foto's ingegeven dus ze krijgen hun originele waarde, want ik ga geen instellingen voor de foto's doen omdat ze worden opgehaald uit de database en dus allemaal een verschillende verhouding gaan hebben, als ik dan de hoogte en breedte in pixels ga ingeven, gaat dit rare figuren soms opleveren. Daarom is mijn vragen is het mogelijk om bvb alleen de hoogte in pixels in te vullen in het script en dat hij dan automatisch de breedte aanpast en een goede verhouding behoudt?

    Code nu :
    PHP:
    <img border='0' src='$inhoud[Foto]'></td>
  • Probleem 2: Zoals je kan zien zit het logo vanonder in de weg, deze wordt niet naar de achtergrond verwerkt, nu is mijn vraag of het mogelijk is om deze als watermerk in te stellen en dat het dan nog rechtsonder in de pagina komt te staan!
  • Probleem 3: De pagina loopt helemaal niet door, zoals je kan zien moet je om verder te kijken in de producten scrollen in het venster zelf, maar mijn bedoeling was dat die pagina gewoon verder bleef doorlopen naar onder en dat je dan een grote scrollbar kreeg gans rechts. Want als je nu in zo een klein venster moet blijven werken :s
    Ik wil dus dat dat venster zich aanpast aan de lengte van de gegevens die er instaan, iemand een idee hoe het te doen?
Alvast bedankt !

Tyfius

Legacy Member
1. Ja, er je kan via PHP dynamisch de grote en breedte van een afbeelding bepalen om die weer te geven. Als startpunt kan je eens kijken op http://php.belnet.be/manual/en/function.imagejpeg.php en via google eens op zoek gaan naar PHP thumbnail creators. Jij zal geen thumbnail moeten creeren (wat wel kan, spaart je bandwith uit door het laden van een kleinere afbeelding) maar gewoon de hoogte en de breedte moeten berekenen.

2. Ja, via CSS kan je DIV's over elkaar laten gaan.
3. Idem via CSS, de hoogte meegeven (100% meestal).

DaRuDa

Legacy Member
Tyfius zei:
1. Ja, er je kan via PHP dynamisch de grote en breedte van een afbeelding bepalen om die weer te geven. Als startpunt kan je eens kijken op http://php.belnet.be/manual/en/function.imagejpeg.php en via google eens op zoek gaan naar PHP thumbnail creators. Jij zal geen thumbnail moeten creeren (wat wel kan, spaart je bandwith uit door het laden van een kleinere afbeelding) maar gewoon de hoogte en de breedte moeten berekenen.

2. Ja, via CSS kan je DIV's over elkaar laten gaan.
3. Idem via CSS, de hoogte meegeven (100% meestal).


Bedankt,

Maar de website is een opdracht van school en we hebben enkel wat basis HTML gezien, dus ik denk ni dat het me lukt het zelf ineen te steken, is het misschien mogelijk om me op weg te helpen voor stap 2 en zeker voor stap 3, omdat die stap redelijk belangrijk is voor de website :s
ivm stap 3:

We werken dus met een Iframe via Frontpage (verplicht om daar mee te werken...)
De code van het ifram ziet er zo uit =>
Code:
<td valign="top" colspan="6" align="right">
			<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="805" height="612">
				<!-- MSCellFormattingTableID="8" -->
				<tr>
					<td width="800">
					<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="100%" height="100%">
						<tr>
							<td bgcolor="#000000" colspan="3" height="1">
							<img alt="" width="1" height="1" src="images/MsSpacer.gif"></td>
						</tr>
						<tr>
							<td bgcolor="#000000" width="1">
							<img alt="" width="1" height="1" src="images/MsSpacer.gif"></td>
							<td valign="top" bgcolor="#C0C0C0" width="100%">
							<!-- MSCellFormattingType="content" -->
							<iframe name="I1" width="788" height="596" src="home.htm" scrolling="no" border="0" frameborder="0">
							Your browser does not support inline frames or is currently configured not to display inline frames.
							</iframe>
							</td>
							<td bgcolor="#000000" height="100%" width="1">
							<img alt="" width="1" height="1" src="images/MsSpacer.gif"></td>
						</tr>
						<tr>
							<td bgcolor="#000000" colspan="3" height="1">
							<img alt="" width="1" height="1" src="images/MsSpacer.gif"></td>
						</tr>
					</table>
					</td>
					<td height="607" width="5">
					<img alt="" width="5" height="607" src="images/door%20fp/MsoPnl_sh_b_8A.jpg"></td>
				</tr>
				<tr>
					<td colspan="2" height="5">
					<img alt="" width="805" height="5" src="images/door%20fp/MsoPnl_sh_r_89.jpg"></td>
				</tr>
			</table>
			</td>

Daar zou ik dus willen in aanpassen zodat het frame blijft doorlopen naarmate de tekst die in het frame komt langer wordt dan de lengte van het frame

RaGeR

Legacy Member
hehe DaRuDA, laat mer raden welke richting gij doet.

1e back TEW/HI/VK aan de UHasselt :-)

Tyfius

Legacy Member
Ah, maar dat is simpel.
In jouw iframe code staat: scrolling="no". Zet dat eens op scrolling="auto" of scrolling="yes".

DaRuDa

Legacy Member
Dan krijg je gewoon een scrollbar in het inline frame, maar wat ik wil is geen scrollbar maar dat het frame doorloopt op de pagina naargelang de lengte van de tekst die erin komt, zodat u gehele pagina dus groter wordt .. en eventueel een scrollbar krijgt voor u gehele pagina en niet voor de inline frame enkel

Tyfius

Legacy Member
Ah, ik weet niet of dat zo gaat lukken hoe jij wil. Via DIV's is dat mogelijk, dat weet ik, maar volgens mij kan je via de globale pagina niet de hoogte gaan opvragen die de pagina in de iframe moet hebben

WoDkA

Legacy Member
het zou zoiets moeten zijn :

PHP:
<script type="text/javascript">
function berekenHoogte()
{
//opvragen hoogte van pagina in iFrame
var hoogte = document.getElementById('myframe').contentWindow.document.body.scrollHeight;

//voor firefox is het beter dat je nog 20pixels bijtelt bij de hoogte
if(navigator.appName != "Microsoft Internet Explorer")
hoogte = hoogte + 20;

//aanpassen hoogte van iFrame
document.getElementById('myframe').height = hoogte;
}
</script>

je iframe moet dan wel een ID hebben ( in het voorbeeld is dat "myframe" ),
en onLoad="berekenHoogte();" hebben ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan