Archief - HTML: Altijd hetzelfde probleem na slicen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T-b0

Legacy Member
Dag allen,

Ik weet dat ik deze vraag hier al eens gesteld heb maar ik heb de raad van vorige keren opgevolgd en nog steeds ben ik er niet uit...
Het probleem is als volgt...wanneer de content box zich aanpast zou deze alleen moeten aanpassen maar de menuboxen links passen zich ook aan. En deze zouden dezelfde height moeten houden. Als ik TD height vastzet passen ze zich nog steeds aan...
Tot nu toe lost ik dit probleem op door een andere layout te tekenen of voor spacers te zorgen zodat het probleem niet opvalt maar er moet een betere manier zijn...Kan iemand me helpen? Tutorials etc..geven me niets..
de site : inrar formaat..

edit : Het probleem kan je duidelijk herkennen wanneer je in de middelste content box een aantal keren op Enter tikt...

Quilombo

Legacy Member
zet is gewoon html en css online, ik ga da nie downloaden ze, te lui :)

Quilombo

Legacy Member
T-b0 zei:
maar ik heb de raad van vorige keren opgevolgd

geloof ik niks van, tenzij dat al jaren geleden was
anders is er u ongetwijfeld verteld uw layout in divs te zetten ipv tables

T-b0

Legacy Member
Ja is me zeker gezegd...maar hier was ik niet zo uitstekend in :$
Maar waar vind ik daar een goede tutorial van?
Kan ik dan ook direct slicen naar divs zonder eerst naar table te gaan?

En hoe kan ik dan het best men afbeelding gaan opslicen met div tags in het achterhoofd?

LunchBox

Legacy Member
Divs/tables.. maakt ni uit immers het probleem draait hier om image-tiling.. de css code: background-repeat:repeat-y; is je vriend. Komt nog bij dat je in de ontwerp-fase totaal geen rekening houdt met wat je al kent van html.. anders had je die vertikale gradient aan de zijkant van je content-box gelaten voor wat het is. Het is vrij evident dat je een element dat uitrekt naar beneden toe geen vertikale gradients gaat geven tenzij je ergens een solid color gaat bijsteken om het "seamless" (naadloos) te doen overkomen.

T-b0

Legacy Member
Die gradient is helemaal geen probleem... ik knip gewoon 1 pixel hoogte uit het zwart gedeelte van de gradient en zet dat als achtergrond voor die TD.
Maar die css code ken ik almaar goed en heeft niets te maken met mijn probleem... Ik denk dat men probleem enkel op te lossen is als ik voor elke content box een nieuwe table maak...

Ramm

Legacy Member
T-b0 zei:
Die gradient is helemaal geen probleem... ik knip gewoon 1 pixel hoogte uit het zwart gedeelte van de gradient en zet dat als achtergrond voor die TD.
Maar die css code ken ik almaar goed en heeft niets te maken met mijn probleem... Ik denk dat men probleem enkel op te lossen is als ik voor elke content box een nieuwe table maak...

:eek: :doh:
Ik zou toch eerst eens proberen om met DIV's te leren werken. Het is een stuk gemakkelijker dan je zou denken eenmaal je er mee weg bent

T-b0

Legacy Member
Ok wil ik zeker doen maar waar vind ik hoe ik dan mijn layout het best kan slicen?
Moet ik dan eigenlijk nog maar in 3 delen slicen en elk deel wat grids maken.
Als ik nu eens een voorbeeld van een slice met divs+css van een soortgelijke layout zag... Weet niemand een goede tutorial om een layout om te zetten?

T-b0

Legacy Member
Ja het is dus dat dat ik al kan...Ik moet in principe andersom leren werken. Ik teken eerst een volledige layout in PS en dan pas coden...maar hoe slice ik die layout het best enz..

steinerwarrior

Legacy Member
ja slicen: gewoon jen layout slicen in delen zoals jij jouw div's kiest zeker.
Bv: logo, headbanner, menu, content, undermenu, ...
Da hangt af van de opbouw van jen layout hé

Quilombo

Legacy Member
ge moet eerst xhtml + css leren (dus ook divs) voor ge aan PS layouts (en dus slicen) begint

probeer eerst eens een layout in divs zonder images, en kijk af en toe op websites es met rechtermuisknop naar een afbeelding, zodat je kan zien hoe iets geslicet is

met tables is da echt nie te doen jom, me divs is veel simpeler

DieselPower

Legacy Member
en gebruik de searchfunctie, die staat rechts vanboven onder de links naar de verschillende pagina's van dit forum. Onder de naam "Doorzoek dit Forum"

mobman

Legacy Member
uw code trekt zeer goed op de imageready code van photoshop,

ik zou eens de css layout tutorial op veerle.duoh.com doornemen...

Deze heeft mij toch veel bijgeleerd ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan