Archief - HTML: Code werkt niet bij bepaalde foto.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sick minds

Legacy Member
HTML:
<a target="_blank" href ="DSC00071.JPG"><img src="DSC00071.JPG"  width="225" height="145" align="left" hspace="10" vspace="0" border="0" alt="groepsfoto" ></a>

Ik heb dus een verkleinde groepsfoto, en als je erop klikt wordt er een nieuw venster geopend waar dezelfde foto op ware grootte staat.

Ik heb de code genomen van een ander "projectje" van me en daar werkte hij perfect. ik gebruik nu gewoon een andere foto, het is een link maar er opent geen venster.

Wat is hiervan het probleem?

Dank bij voorbaat.

Smoerf

Legacy Member
Normaal zou er een nieuw venster moeten openen want je hebt je target op _blank staan. Anyway, dit is in feite geen xHTML valid code

+ mss eens echte thumbs aanmaken (ipv de grote foto resizen), dat bespaart veel op je bandbreedte.

Wat je wel kan doen is:

Code:
<img src="fotos/thumbs/DSC00071.JPG"  width="225" height="145" alt="groepsfoto" style="cursor:pointer;border-width:0px;margin-left:10px;margin-right:10px;" onclick="window.open('fotos/DSC00071.JPG');" />

Smoerf

Legacy Member
Post dan mss eens je volledige code, want bovenstaande regel werkt zeker.

sick minds

Legacy Member
ik denk dat er gewoon iets is met de foto, want andere foto's werken wel, ik ben niet zeker

die code staat gewoon tussen een <td> dat kan toch geen probleem zijn?

Rvl

Legacy Member
als ge het nog nie hebt opgemerkt er staat een spatie tussen u href en u ="..."

sick minds

Legacy Member
nee, de spatie doet niets speciaals eraan.
Nuja, ik zal wel eens verder kijken.
toch bedankt

denk

Legacy Member
Ik moet ook een website maken, voor school en ik heb hetzelfde probleem ondervonden dat ik 1 bepaalde foto niet kon weergeven. Wat ik gedaan heb om dit wel te verkrijgen is een groter vlak gemaakt
Foto (bv 400*400) staat op een bepaalde achtergrond, nu heb ik via photoshop een vlak van bv 500*500 gemaakt, dit dezelfde achtergrondkleur gegeven en mijn foto net in het midden gezet, opgeslaan als .jpg en nog eens geprobeerd en toen werkte het perfect. Ik heb reeds een mail gestuurd naar een prof van mij, dus eensik het antwoord heb, zal ik mijn post update, of een nieuwe post maken :)

denk

Legacy Member
nope, ik heb ook alles geprobeerd en niets werkt, ne maat van mij heeft ook net hetzelfde probleem :)

WoDkA

Legacy Member
je code werkt perfect, ik heb eens eigen pic derin gestoken, en ça marche ..

op eerste zicht zie ik ni goe wa er scheelt, behalve de aangehaalde mogelijkheden ( spatie tss href & = , die .JPG , etc .. )

ik doe mijn thumbs wel een beetje anders, omdat ik die pic op ware grootte wat deftiger wil weergeven, en centreren enzo ..
zo dus:
http://vodde.sohosted.com/thumb
mijn manier is wel wa complexer, maar ik geef ze even ..

thumb:
PHP:
<img onmouseover="this.style.cursor='pointer'" src="thumbs/foto1.jpg" alt="foto1" onclick="openFoto(this.alt,800,600)" />

op thumb klikken roept openFoto op, met 3 parameters in :
_ this.alt -> de alt van de pic, hier dus foto1
_ 800 -> width van originele pic
_ 600 -> height van originele pic

de functie:
PHP:
function openFoto(url,w,h)
{
   var winl = (screen.width - w) / 2;
   var wint = (screen.height - h) / 2;
   winprops = 'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+'resizable=0';
   window.open("popup.htm?"+url,"", winprops)
}

de functie neem de width & height, en opent gecentreerd ( adhv meegegeven width & height ) popup.htm met als querystring "foto1"


popup.htm:
PHP:
<script language='javascript'>
   var arrTemp=self.location.href.split("?");
   var picUrl = (arrTemp.length>0)?arrTemp[1]:"";
   var NS = (navigator.appName=="Netscape")?true:false;

     function fitFoto() {
       iWidth = (NS)?window.innerWidth:document.body.clientWidth;
       iHeight = (NS)?window.innerHeight:document.body.clientHeight  ;
       iWidth = document.images[0].width - iWidth;
       iHeight = document.images[0].height - iHeight;
       window.resizeBy(iWidth, iHeight);
       self.focus();
     };
</script>

<body onload='fitPic();' topmargin="0"
marginheight="0" leftmargin="0" marginwidth="0">
<script language='javascript'>
document.write( "<img src='images/" + picUrl + ".jpg' border='0' onclick='javascript:top.window.close()' />" );
</script>
</body>

bij laden van de pagina, start het script fitFoto, dat het venster zo aanpast, dat het nauw aansluit bij de originele foto .. en haalt de url van de originele foto op ..

in de body schrijft javascript dan de img tag uit, met als src de picUrl, die in fitFoto opgehaald is als "foto1" , en zet er "images/" voor en ".jpg" achter ..
zodat de foto -> images/foto1.jpg verschijnt, wat de originele foto van thumbs/foto1.jpg zou moeten zijn :)

om te sluiten kan je dan behalve het kruisje, ook gewoon op de pic zelf klikken ..

Jerre Muesli

Legacy Member
Ik weet het: Je foto staat niet in dezelfde folder dan je pagina !! nee ? :D
ik heb letterlijk je regel gecopieerd uit de eerste post en werkt perfect bij mij...

FreekyMage

Legacy Member
corrupte jpg misschien? is opnieuw saven in een grafisch programma

Bertold

Legacy Member
amai raar probleem dat mss eens de foto in een ander formaat opslaan of een andere naam geven ofzo
kzou echt nie weten wa datr anders mis kan mee zijn
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan