Archief - HTML: Dubbele hyperlink maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lifshitz

Legacy Member
Ik wil het volgende doen:

Als je op een afbeelding klikt, dienen er 2 pagina's geopent te worden met verschillende links.

1 pagina moet in hetzelfde venster openen.
1 pagina moet in een nieuw venster openen.

Is dit technisch mogelijk met Html?
Wie kan er mij helpen met een oplossing voor dit probleem.

Bedankt!

Xavez

Legacy Member
Wat wil je juist bereiken? Dit is erg on-userfriendly maar het is mogelijk:

HTML:
<a href="link" onclick="javascript:popup">link</a>

killgore

Legacy Member
html denk ik niet (ik ken niet alle details van css en html natuurlijk maar betwijfel het).

Ik denk dat je hiervoor op zijn minst javascript nodig hebt ;).

FLuoKaBouTeR

Legacy Member
Xavez zei:
Wat wil je juist bereiken? Dit is erg on-userfriendly maar het is mogelijk:

HTML:
<a href="link" onclick="javascript:popup">link</a>

Het gaat alleen maar met javascript denk ik ook :)

in die popup zet je dan 2 x window.open ..

Lifshitz

Legacy Member
Wat ik graag wil verwezelijken is:

Ik heb een afbeelding
die moet enerzijds naar een interne pagina gaan
en anderzijds in een nieuw venster naar een externe pagina linken.

ik heb je code ingevoegd, maar behalve de interne pagina krijg ik niets.


na die code op google te gebruiken, kwam ik wel op volgende link die me verder hielp met het aanvullen van de code, maar terug tevergeefs.
http://www.tufat.com/phpBB2/about2274.html


edit: ik denk dat het niet mogelijk zal zijn om javascript tags in een textbox (net als die quick reply) te zetten. Die javascript moet meteen in de php/html pagina's geintegreerd worden, en dat gaat me niet lukken.



deze code heb ik toegepast

<a href="http://www.monkeytuners.com/portal/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=57" onclick="javascript:popup('http://www.indigo.be', 'http:www', 'width=740, height=560, toolbar=0, scrollbars=0, location=0, status=0, menubar=0, resizable=0')">link</a>

het komt dus inderdaad op monkeytuners.com

Dx-Solutions

Legacy Member
Hey,

Kan je geen functie aanroepen in javascript?

<script>
<!--
function venster (){
window.open("link");
self.document.location.href="link2";
}
-->
</script>

<a href="#" onclick="venster()">link</a>
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan