Archief - HTML : Een link naar 2 locaties leggen mogelijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AncientRites

Legacy Member
Ik zit met volgend probleem: Ik moet door de druk op een knop zowel mijn bovenste als mijn onderste iframe veranderen. Is dit met louter HTML mogelijk of moet ik hiervoor een scriptje maken?

Thanks

Flipkikker

Legacy Member
javascript, ik kan er nu wel niet meteen meer op komen hoe ik het vroeger opgelost had, maar twas iets met

id -> locatie veranderen...

denk ik :)

orez

Legacy Member
gelieve geen vierkante haakjes rond u prefix te gebruiken, maar zoals anderen hem gebruiken... Hij zal ni meer opvallen.

AncientRites

Legacy Member
ru`orez zei:
gelieve geen vierkante haakjes rond u prefix te gebruiken, maar zoals anderen hem gebruiken... Hij zal ni meer opvallen.
Mijn excuses,

Maar het is dus totaal onmogelijk met HTML? Dan maar wa zoeken achter scriptjes hehe.

dêsh'

Legacy Member
Zoiets als dit?

Code:
<script type="text/javascript">
function changeframes(url1, url2){
      parent.document.getElementById("iframe1").src=url1
      parent.document.getElementById("iframe2").src=url2
      }
</script>
Code:
<a href="#" onClick="changeframes('http://www.url1.be', 'http://www.url2.be')">klik</a>

iframe1 & iframe2 zijn de ID's van uw frames

AncientRites

Legacy Member
dêsh' zei:
Zoiets als dit?

Code:
<script type="text/javascript">
function changeframes(url1, url2){
      parent.document.getElementById("iframe1").src=url1
      parent.document.getElementById("iframe2").src=url2
      }
</script>
Code:
<a href="#" onClick="changeframes('http://www.url1.be', 'http://www.url2.be')">klik</a>

iframe1 & iframe2 zijn de ID's van uw frames

Ga ik meteen eens proberen, thanks!

EDIT: Werkt feilloos

RpR

Legacy Member
Gaat ook gewoon door de boven en middenste te vervangen door een aparte frame pagina en is beter doordat je niet van javascript afhangt.

AncientRites

Legacy Member
RpR zei:
Gaat ook gewoon door de boven en middenste te vervangen door een aparte frame pagina en is beter doordat je niet van javascript afhangt.
Maar wat als de frames zich niet mooi boven elkaar bevinden :-)

dobber_1987

Legacy Member
Bij mij werkt dat niet...ben je zeker dat dat maar met 1 ' aanhalingsteken is? En die parent.document, dat moet ik oo gewoon laten staan?

ik heb nu dit:

<script type="text/javascript">
function changeframes(menu_register.html, register_a-k.html){
parent.document.getElementById("links").src=menu_register.html
parent.document.getElementById("rechts").src=register_a-k.html
}
</script>
<a href="#" onClick="changeframes('menu_register.html', 'register_a-k.html')">REGISTER</a>

AncientRites

Legacy Member
gelijk dêsh' het zei was volledig juist.

Heten je frames links en rechts? En die url1 en url2 zijn namen van variabelen, dus daar moet je geen extensie achtervoegen (laat gewoon (url1, url2) staan).

DUS:
Code:
<script type="text/javascript">
function changeframes(a, b){
parent.document.getElementById("links").src=a
parent.document.getElementById("rechts").src=b
}
</script>
<a href="#" onClick="changeframes('menu_register.html', 'register_a-k.html')">REGISTER</a>

En zorg natuurlijk dat je scriptje in de header bij de javascripts staat, en de link in de body.

dobber_1987

Legacy Member
Ok ik heb zelf opgezocht wa header is enzo :p flink e!!! En het marcheert!!! Dank u allemaal voor u medewerking, ik ben een moeilijke patiënt, I know.

Nog 1 vraagje. Ik gebruik Internet Explorer en heb winXP. Als ik dan mijn "site" open dan komt er zo bovenaan (omdat mijn "firewall" opstaat): Om de beveiliging van uw computer te...blabla. De inhoud is dus geblokkeerd. Ik kan zo erop klikken (op die balk) en dan kan ik dat toestaan enzo, maja, dat vinden de mensen waarschijnlijk wel niet leuk en dat schrikt mss af...kan ik dat weg doen? :)

AncientRites

Legacy Member
dobber_1987 zei:
Ok ik heb zelf opgezocht wa header is enzo :p flink e!!! En het marcheert!!! Dank u allemaal voor u medewerking, ik ben een moeilijke patiënt, I know.

Nog 1 vraagje. Ik gebruik Internet Explorer en heb winXP. Als ik dan mijn "site" open dan komt er zo bovenaan (omdat mijn "firewall" opstaat): Om de beveiliging van uw computer te...blabla. De inhoud is dus geblokkeerd. Ik kan zo erop klikken (op die balk) en dan kan ik dat toestaan enzo, maja, dat vinden de mensen waarschijnlijk wel niet leuk en dat schrikt mss af...kan ik dat weg doen? :)
Dat is omdat je de site opent vanop je computer zelf, omdat er een javascript instaat gaat hij vragen of je dat werkelijk wilt openen. Op ineternet zelf gaat die balk niet meer komen (probeer maar eens te uploaden en te testen), het zou ook zeer stom zijn aangezien er veel sites gebruik maken van javascript.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan