Archief - HTML : foute positionering knoppen IE en firefox?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Napoline

Legacy Member
Hallo,

Volgende website: www.fuclan.be is perfect te aanzien in IE.

Indien je deze website opent met firefox, dan zul je merken dat hij de position left, niet toepast.

Dit is mijn code ervoor.

<style type="text/css">
<!--

BODY {scrollbar-3dlight-color:transparent;
scrollbar-arrow-color:#ffffff;
scrollbar-base-color:noone;
scrollbar-track-color:noone;
scrollbar-darkshadow-color:#CCCCCC;
scrollbar-face-color:noone;
scrollbar-highlight-color:noone;
scrollbar-shadow-color:noone
}
.style2 {color: #FFFFFF}
.style3 {font-size: 24px; color: #CCCCCC; font-family: Tahoma;}
a:link {
text-decoration: none;
color: #CCCCCC;
}
a:visited {
text-decoration: none;
color: #CCCCCC;
}
a:hover {
text-decoration: none;
color: #CCCCCC;
}
a:active {
text-decoration: none;
color: #CCCCCC;
}
#buttonhome{
position: relative;
top:80px;
left:100px;
}
#buttonmembers{
position: relative;
top:80px;
left:120px;
}
#buttonserver{
position: relative;
top:80px;
left:140px;
}
#buttonlinks{
position: relative;
top:120px;
left:-140px;
}
#buttonrules{
position: relative;
top:120px;
left:-120px;
}
#buttonforum{
position: relative;
top: 155px;
left:-275px;
}

#table{
position: relative;
left: 15px;
}
-->
</style>

Rvl

Legacy Member
Ik denk da je het nut van css2 positioning nog niet echt snapt. Ofwel maak je je layout volledig met divs + css en dergelijke. Ofwel doe je het op de oude manier met tables. Jij maakt hier een mix van beide die compleet fout is toegepast. css.maxdesign.com.au/ hier vind je wat meer uitleg over sommige onderdelen die je zal moeten toepassen indien je je layout volledig met css gaat maken.

Als je toch met deze code wil verdergaan (wat ik niet zou doen) zal je eerst de basis van tables eens moeten doornemen en niet te veel met divs in tables en deze dan ook nog positioning meegeven.
Code:
 </tr>
<a href="home.php" target="main"><img src="./images/home.gif" id="buttonhome" border="0"></a>
<a href="members.php" target="main"><img src="./images/members.gif" id="buttonmembers" border="0"></a>
</table>
is al een heel zware blunder. Content die je in tables zet moet tussen <td> en </td> en nergens anders en een <td></td> staat telkens tussen een <tr></tr> niet anders

servi

Legacy Member
moderator noot :
je topic bevat geen prefix, een verkeerd prefix of heeft een onduidelijke titel.
Gelieve een duidelijke titel met een bijhorend correct prefix te gebruiken. Voor meer informatie over prefixen kan je terecht op regels en prefixen !!!.
Je topic is aangepast en je hebt een een waarschuwing gekregen, gelieve in het vervolg er op te letten.

Napoline

Legacy Member
Sorry moderator, eerste keer dat ik in deze sectie post!

@ cs_Rvl: Bedankt, ik zal eens zien naar die site. En ik ben geen crack met tables. Bedankt voor je kritiek :-)

KaTaBy

Legacy Member
ik zou deze site gewoon maken met tables , in layout view van DWeaver.
Als je geen DW hebt, download het dan en gebruik het 30 dagen gratis.

Zoiets ga je daar snel kunnen maken hoor, vooral omdat je alle graphics al hebt, gewoon nog een template adden, en fixed maken + die kan je dan (de tabellen) reglen me ne image spacer of spacer image (naam ontsnapt mij) zodat u afbeelding / layout / marges tot afbeelding, whatever... hetzelfde blijft, zowel in mozilla als in IE


grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan