Archief - HTML : iFrame verschil tussen IE en FF

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dieterg

Legacy Member
Kheb een probleem, in firefox toont hij gewoon de achtergrond maar in InternetExplorer word de achtergrond wit? van de iFrame.

dit is de code iFrame code

<iframe src="home.html" name="main" width="550" marginwidth="0" height="228" marginheight="0" align="right" scrolling="auto" frameborder="0"></iframe>

dit is de website

Je moet het maar eens openen in firefox en daarna in internet explorer
:help:

3razor

Legacy Member
Geef al je pagina's dat je inlaadt in je iframe eens een Fixed achtergrond met de gewenste achtergrond van het iframe dan werkt het normaal wel ik heb het ook nog zo gefixed maar ik kan het je niet verzekeren maar probeer eens maar wel background en dan FIXED niet vergeten

Greetz

Dieterg

Legacy Member
Ik snap het niet echt? :crazy:
Meer uitleg graag? Ik ben namelijk newbie!

3razor

Legacy Member
uhu ...

in het iframe worden pagina's ingeladen die extern opgeslaan zijn onder een of andere blablabla.html

Deze pagina's dat je laat inladen in het iframe moeten op hun beurt een achtergrond krijgen. Deze achtergrond is dan de achtergrond dat je wenst in het Iframe als achtergrond te krijgen.

Je moet er wel voor zorgen dat de achtergrond niet herhaald wordt over de x/y-as en dus moet je instellen dat de achtergrond Fixed is dat hij vast is :)

dan zal hij normaal blijven staan en in IE zichtbaar zijn :)

Greetz

Biebel

Legacy Member
In uw a.htm, vervang deze lijn :

<td colspan="7" background="a_data/index_12.jpg"><iframe src="a_data/home.htm" name="main" marginwidth="0" marginheight="0" align="right" frameborder="0" height="228" scrolling="auto" width="550"></iframe>&nbsp;</td>

met

<td colspan="7" valign="top"><iframe src="a_data/home.htm" name="main" marginwidth="0" marginheight="0" align="right" frameborder="0" height="230" scrolling="auto" width="100%"></iframe>&nbsp;</td>

(ongeveer rond de 48e lijn).

Dan, in uw home.htm vervangt ge de body tag op lijn 33 door de volgende lijn:

<body leftmargin="0" topmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" background="index_12.jpg">

Dit zou je al een stukje op het goeie pad moeten zetten. Ik heb het getest met IE, FF en Opera, alle 3 geven een correct resultaat weer.
Er is nog wat werk om het goed te krijgen, er is bvb nog een spacer lijn net onder uw iframe maar dat zal je zelf moeten wegwerken :)

B.

Dieterg

Legacy Member
ik ga is proberen, bedankt in ieder geval!

Edit: Het werkt niet wrs doe ik het fout maar het blijft wit. Kben nu al voor de 6 keer dat aan het proberen maar het lukt gewoon niet ;(

Dieterg

Legacy Member
mja, ik opende het in mijn documenten zelf khad het nog niet online gezet maar het probleem is opgelost door deze code :)

<iframe src="home.html" name="main" width="550" marginwidth="0" height="228" marginheight="0" align="right" scrolling="yes" frameborder="0" hspace="0" vspace="0" allowtransparency="true"></iframe>

Bertold

Legacy Member
hm kvind uw inhoud wel beetje raar, vooral bij uw requests :p zo van
je moet niet te veel aandringen als ik bezig ben é. Als je wilt serieus genomen worden gaat ge wel wat moeten doen aan die negatieve uitstraling en ook vindjet niet wat raar als ge u diensten van webdesigner aanbiedt als ge niet zelf zoiets kunt oplossen? n/o natuurlijk é ;) tis ms gewoon dummytekst :) kan ook zijn nuja :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan