Archief - html: pagina enkel in iframe weergeven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

verdeye

Legacy Member
jow,

kzit met het volgende probleem,
nu vind google wel een website, maar nu is het een pagina die normaal in een iframe moet worden weergegeven.
bestaat er een soort van script ofzo dat ervoor zorgt waneer de browser merkt dat de pagina niet als iframe wordt ingeladen maar als gewone pagina zonder de rest van de page errond, automatisch refreshed zodanig dat de pagina wordt weergegeven zoals het moet?
dus niet appart, maar in een iframe.
thx

cheers,

NeoNeke

Legacy Member
ja da bestaat moet met javascript gebeuren

gebruik dit script in iedere pagina: (behalve index.html)
Code:
function frametest(source) {
  
  if(parent.frames.length == 0){
     document.writeln('<frameset rows="50,500,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">');
     document.writeln('<frame src="http://www.uwsite.be/top.html" name="top" scrolling="NO" noresize marginwidth="0" marginheight="0"/>');
     document.writeln('<frameset cols="50,550,200,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" />');
     document.writeln('<frame src="http://www.uwsite.be/navigate.html" scrolling="NO" noresize marginwidth="0" marginheight="0" />');
     document.writeln('<frame src="http://www.uwsite.be/' + source + '" name="main" noresize marginwidth="0" marginheight="0" id="main"/>');
     document.writeln('<frame src="http://www.uwsite.be/rechts.html" name="rechts" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0"/>');
     document.writeln('<frame src="http://www.uwsite.be/onderaan.html" name="blank" scrolling="no" noresize marginwidth="0" marginheight="0" id="blank" />');
     document.writeln('</frameset>');
  }

}

onder dat script zet je dan volgende:
Code:
<script type="text/javascript">
frametest("uw/padl/site.html");
</script>

'k heb dit van een andere site die dit gebruikt (c-md site) ma 'k weet niet of dit alles is en/of het bugvrij werkt... 't ziet er mij alleszins goed uit voor zover ik getest heb...


EDIT ik veronderstel dat het systeem hetzelfde zal zijn voor een iframe :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan