Archief - HTML: Probleem met Iframes...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stevitski

Legacy Member
Yeps,

Ik ben bezig aan deze website NSE Ik heb een layout gemaakt en dan in het midden een iframe gemaakt. Als je op de links klikt dan zieje dat mijn frame gewoon stopt, maar er is nog meer tekst :confused:. Ik heb scrolling afgezet omdat ik dat niet mooi vind... (link vandaag)

Nu ik heb height al op verschillende manieren gezet, op AUTO - 100 - 100%, .. Niets blijkt er te lukken. En wanneer ik de site bekijk in firefox kan ik helemaal de tekst nie naar beneden krijgen :doh:.


<iframe name="mainframe" FRAMEBORDER="0" WIDTH="100%" HEIGHT="100%" SCROLLING="no" ALIGN="top"></iframe>

Kan iemand mij hierbij helpen?

Son1c

Legacy Member
zonder scrollen kan je enkel de grootte van uw iframe perfect weergeven. alle tekst eronder is "verloren" . Ik zou toch scroll bar nemen van u, maar de kleuren beetje aanpassen, zodat ze meegaat met uw design.

Grtz

BertG

Legacy Member
je kan dat fixen met behulp van een javascriptje, of gewoon geen iframes te gebruiken

Stevitski

Legacy Member
kan je da javascript eens geven... want ik weet niet wat je precies bedoelt ..

Stevitski

Legacy Member
Als je zegt geen iframes gebruiken, hoe moet ik het anders doen dan?

CodeRed

Legacy Member
gewoon met tables werken, dus eigelijk je volledige design in elke pagina opnemen, ofwel met een php include als je daar een beetje verstand van hebt

iframes gebruiken is om problemen vragen imo ;)

joske110

Legacy Member
Das allemaal niet nodig!
Kijk eens goed naar je regel code ...
<iframe name="mainframe" FRAMEBORDER="0" WIDTH="100%" HEIGHT="100%" SCROLLING="no" ALIGN="top"></iframe>

verander dat naar YES en het is in orde!!!!

Veel succes!

Rvl

Legacy Member
hij wilt juist geen scrollbar hebben :). Het kan inderdaad met een javascriptje maar is nogal omslachtig. De meesten gebruiken php includes of je kan ook gewoon je design altijd in elke file steken en met tables of divs werken.

joske110

Legacy Member
Sorry khad het blijkbaar verkeerd verstaan!

Met css lukt dat ook ... gewoon je kleuren aanpassen van de scrollbalk tot ze weg zijn :p

Stevitski

Legacy Member
héhé, kga es proberen een ander design te maken en een css bestand aan te maken.. Kzal me daar eens in verdiepen :)

Rvl

Legacy Member
joske volgens mij snap je het niet want u oplossingen slagen op niet veel en zijn dus fout.Ten eerste is het geen oplssing voor het probleem en daarnaast is het ook niet compatibel op de verschillende browsers. De beste oplossing zonder gebruik te maken van scripts is gewoon u design in elke page includen en zo kan je de content frame per page een aparte hoogte geven. Een andere manier is gewoon door middel van javascript u height bijvoorbeeld op te vragen en zo u iframe aanpassen. De beste manier vind ik persoonlijk als je php gebruikt met includes werken, structuur van header , content footer. Mits juist gebruik van tables of divs kan je dan zonder u iframe gaan werken.

joske110

Legacy Member
Kzal int vervolg wa beter lezen!
En sorry van mijn "oplossingen" ma kprobeer ma te helpen!
Ik probeer ook altijd dat mijn layout wat deftig kloppe ... maja
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan